4844
Sök

Cd i opel kadett

811 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
såg idag när jag skulle koppla in cd i opeln att det inte fans två kablar till vardera högtalare utan det var bera 4 stycken kablar till högtalarna olika färger hur kopplar man det?
Senast redigerat av rough_boy (18 mars 2009)

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2009
Va? Självklart måste de finnas åtmindstonde en plus kabel, om den inte är bortklippt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Offroad Racing
3 123 Inlägg
18 mars 2009
ja du får ju lämpligen dra dit ström då... Och så högtalarna som dom ska kopplas in. Lite svårt att få den att funka utan ström... Vill du ha stereon "aktiv" hela tiden så dra bara en kabel från batteriet. (kom ihåg säkring)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

811 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Va? Självklart måste de finnas åtmindstonde en plus kabel, om den inte är bortklippt.

Mvh Tommy

det funkade ju med kasettspelaren,  det finns en röd+ en svart jord en gul minne? sen 4 kablar till högtalarna i olika färger

Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2009
rough_boy skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

det funkade ju med kasettspelaren,  det finns en röd+ en svart jord en gul minne? sen 4 kablar till högtalarna i olika färger

Jamen då har du ju +/- och allt som behövs.

Högtalarkablarna kan du testa me ett litet AAA batteri, då hör du vilken som sprakar så vet du R/L, F/R

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

811 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
rough_boy skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jamen då har du ju +/- och allt som behövs.

Högtalarkablarna kan du testa me ett litet AAA batteri, då hör du vilken som sprakar så vet du R/L, F/R

Mvh Tommy

men det finns ju bara en kabel till vänster fram en till höger fram en till vänster bak osv.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2009
Hmm.. Låter konstigt om det inte är så att du har ett litet inbyggt steg och de kablarna du syftar på är gamla signalkablar (lågnivå typ)

Annars, slit de gamla kablarna åt skogen, de e säkert ändå ruttna och dra egna kablar.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (18 mars 2009)

811 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Hmm.. Låter konstigt om det inte är så att du har ett litet inbyggt steg och de kablarna du syftar på är gamla signalkablar (lågnivå typ)

Annars, slit de gamla kablarna åt skogen, de e säkert ändå ruttna och dra egna kablar.

Mvh Tommy

fy fan... vart hittar man det då? yikes

jaja får la dra nya kablar då:P  dom kan väl inte vara dyra?
Senast redigerat av rough_boy (18 mars 2009)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 mars 2009
Är du säker på att det finns 4 högtalare då så det inte bara är 2st fram??

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2009
OM det är så att du har ett litet steg (lite tveksamt på en gammal kadett) så brukar de finnas under instrumentbrädan nånstans.

Men ta bilder på kablarna, alltid lättare när man ser själv.

Tips till dig är också att följa kablarna, se vart de tar vägen.

Edit; Nej, kablar är inte dyrt. Köpte någon billigare kabelvariant till min fulvolvo tidigare i månaden, kostade 12kr/metern. Funkar bra om man bara ska lira små högtalare.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (18 mars 2009)

811 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Är du säker på att det finns 4 högtalare då så det inte bara är 2st fram??

jag har själv kopplat in 2 tycken bak men där stereon sitter finns det bara fyra kablar och annars brukar det ju vara en svart rand på - kabeln till högtalaren men det är det inte

811 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
det kan inte vara   så att man skall jorda en högtalar kabel och koppla dom andra på plus?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2009
rough_boy skrev:
det kan inte vara   så att man skall jorda en högtalar kabel och koppla dom andra på plus?

Nej nej nej nej...

Mvh Tommy

811 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
rough_boy skrev:

Nej nej nej nej...

Mvh Tommy

hoppas du förstog mig rätt nu en högtalarkabel från steron till högtalarkabeln i bilen den andra i karossen?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2009
rough_boy skrev:
te_wik skrev:
rough_boy skrev:

Nej nej nej nej...

Mvh Tommy

hoppas du förstog mig rätt nu en högtalarkabel från steron till högtalarkabeln i bilen den andra i karossen?

Du menar att du ska ta plus till hägtalaren från stereon och minus via karossen?

Är det så du menar så är det samma svar från mig;

Nej nej nej nej...

Mvh Tommy

811 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Hur gammal kadett är det?

jadu 85a har jag för mig

811 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Har det kanske suttit en gammal Pioneer i den?
rough_boy skrev:
Swedenrockers skrev:
Hur gammal kadett är det?

jadu 85a har jag för mig

kanske förut men nu satt det något annat... kommer inte ihåg vad den hette,  är det skillnad på pioneer?

811 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
tack för alla svar, får jag det inte att funka får jag väl dra nya kablar

Försöker iaf
1 998 Inlägg
18 mars 2009
Lånar tråden lite då.
Har originalljudet kvar i min bmw från 87. Sitter totalt 6 högtlarare i den.

Å på den är de bara 2 kontakter på. Alltså recht och links. 2 kablar i varje kontakt.
Kan de va så att de sitter ett inbyggt steg nånstans?

Allt är ju 100% original.

Ska ju ändå dra nytt å i med nyare högtalare men kanske är nån som vill göre iordning en bil å behöver originalljud. Så kan de sitta ett steg nånstans i panelen?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Försöker iaf
1 998 Inlägg
18 mars 2009
Swedenrockers skrev:
Har du ingen extern fader till höger om tändningslåset?
Boostrider skrev:
Lånar tråden lite då.
Har originalljudet kvar i min bmw från 87. Sitter totalt 6 högtlarare i den.

Å på den är de bara 2 kontakter på. Alltså recht och links. 2 kablar i varje kontakt.
Kan de va så att de sitter ett inbyggt steg nånstans?

Allt är ju 100% original.

Ska ju ändå dra nytt å i med nyare högtalare men kanske är nån som vill göre iordning en bil å behöver originalljud. Så kan de sitta ett steg nånstans i panelen?

Jo de har ja. Hur funkar den?

Så ser de ut
https://www1.garaget.org/gallery/archive/65911/595803_a13kan.jpg
Senast redigerat av Boostrider (18 mars 2009)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Sök