Körkortsteori

TritoN Motorburen Ungdom
19 mars 2009 · 499 Inlägg

Tjenare grabbar ..¨

Jag ska ta körkort nu framöver och det närmar sig med stormsteg och jag känner inte att jag riktgit har koll på teorin riktigt än, några tips på hur man kan öva ? Sitta och läsa boken känns så meningslöst man bara läser fort som attans för det är så himla tråkigt. Har gjort några tester på körskolan och även kört lite med TEO Trafikskola men det känns endå inte rikgit bra. Några tips på hur det kan bli bra ? smile

Mvh Emil

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
twin_cam Smålänning
19 mars 2009 · 7 877 Inlägg

Läs boken... Tråkigt kanske det är, men du behöver bara göra det en gång smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 mars 2009 · 5 650 Inlägg

lästa boken och köra alternativt åka med nån och fatta reglerna man läst;) bra början

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Sanizz
19 mars 2009 ·

Säger som ja säger till alla, Öva i din trafikskola på deras datorer, klarar du av det hos dom så klarar du av teoriprovet utan problem. De är bara att läsa, göra tester, repetera

TritoN Motorburen Ungdom
19 mars 2009 · 499 Inlägg

Jo alltså, trafikreglerna och köra bilen har jag inga problem med. Det är just det när man kör ett test på skolan så får jag ju bara 50 poäng och runt omkring det och då blir det inget godkänt tongue

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Ompa2000 ...!!!???
19 mars 2009 · 257 Inlägg

Du använder redan Teo ser jag.
Jag kan även rekommendera ett program som heter "Teoriprov", samt denna sida som du kan testa dig själv på: http://korkortonline.se/teoritest/

Sen är nog den hårda sanningen att du måste faktiskt läsa Körkortsboken. Men om du tycker att den är så tråkig kan du ju testa "Du och Jag i trafiken". Språket och upplägget i den är i alla fall lite roligare än i förstnämnda.

alain www.bimmerpower.org
19 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Jag tror att alla måste gå den här vägen och läsa teoribok, tråkigt eller inte. wink
Om man har vilja att klara teo, då går det snabb att läsa genom. data test är också bra men den ger inte alla svar på samma sätt som boken.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
VXC70
19 mars 2009 · 210 Inlägg

på gymnasiet har man sån tur att man kan gå en kurs som heter trafikantkunskap det är en 50 poängs kurs.
på de linjer körkort ingår så är den kursen obligatorisk för man ska få körkort av skolan.

xc_70
19 mars 2009 · 485 Inlägg

plugga plugga och åter plugga det är den enda vägen till körkort,sen har bokhandlare ett bra dataprogram som boniers har get ut snarlikt bilskolans, där har du även en som berättar ingående om regler,skyltar,mm kostar ca en 500kr men det är de värt.lycka till med körkortet

Volkswagen Caddy "Insane" (2005)
Audi avant 2,0tdi "Insane" (2008)
Audi a6 quattro pickup "STANCE RISE OF EVIL" (1998)
CarpeDiem German Engineering
19 mars 2009 · 9 081 Inlägg

Mitt råd är att du läser mkt i teoriboken, det är tråkigt men så är sanningen. Har du tillgång till nåt dataprogram om just körkortsutbildning så kan du plugga på det hemma hos dig framför datorn smile Kombinera teoribok och frågor från programmet smile Lycka till smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
TritoN Motorburen Ungdom
19 mars 2009 · 499 Inlägg

Okej, aa tack allihoppa tongue Jag började läsa boken, såg att den bara var på lite drygt 250 sidor och har läst 50 nu så det kommer nog gå bra att ta sig igenom den smile.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
laaantz
19 mars 2009 · 465 Inlägg

om du vill vara säker på att klara det.. så sitt på körskolan & gör alla facer.. låter segt men är jäkligt bra! lycka till med körkortet:)

Pikey
19 mars 2009 · 2 283 Inlägg

TritoN skrev:
Tjenare grabbar ..¨

Jag ska ta körkort nu framöver och det närmar sig med stormsteg och jag känner inte att jag riktgit har koll på teorin riktigt än, några tips på hur man kan öva ? Sitta och läsa boken känns så meningslöst man bara läser fort som attans för det är så himla tråkigt. Har gjort några tester på körskolan och även kört lite med TEO Trafikskola men det känns endå inte rikgit bra. Några tips på hur det kan bli bra ? smile

Mvh Emil

Läs boken 2-3 ggr sen när du känner dig riktigt säker ska du köra ett slutprov på TEO.

Boken är nog roligare att läsa någon timme extra än att vänta några dagar på ny tid?

R.I.P. Michael Jackson!
Buttox
19 mars 2009 · 22 Inlägg

//Redigerat av moderator, förbjudet att uppmana till brott på forumet.

BMW 325ix (1990)
Volvo Valp (1968)
Smajly
19 mars 2009 · 3 059 Inlägg

TritoN skrev:
Jo alltså, trafikreglerna och köra bilen har jag inga problem med. Det är just det när man kör ett test på skolan så får jag ju bara 50 poäng och runt omkring det och då blir det inget godkänt tongue

Ja och vad tror du är anledningen till "bara" 50 poäng? Jo du har inte läst boken..
Läs den så ska du se att det klarnar en del.. Läs den när du sitter på skithuset eller annat som är tråkigt..
Den innehåller ju en hel del bilder så dom 250 sidorna går snabbt att komma igenom även om du läser noga..

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
20 mars 2009 · 1 948 Inlägg

själv öppnade jag inte boken en enda gång, utan satt vid deras dator 2tim om dagen 2-3 dagar i veckan och gjorde prickarna om och om igen tills jag klarade dem och gick sen vidare... sen när jag klarat alla gjorde jag dem igen tills jag fick ALLA rätt varje gång. från det att jag skrev in mig tills dess att jag hade körkort i min hand gick det 3 månader, klarade teoriprovet på 18 årsdagen exakt 2 månader efter inskrivning.

klarar inte av böcker tyvärr, och gör inte du det heller så funkar nog min taktik också, eftersom att man endå tagit sig till körskolan så kan man ju göra nytta av tiden i stället för att sitta hemma och vara okoncetrerad... ja jag har svårt att koncentrera mig smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Deutsch-style
20 mars 2009 · 379 Inlägg

ett bra tips e läs varje sida i boken dubbelt 2 gånger så att säga

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
volvoentusiasten
20 mars 2009 · 4 005 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
själv öppnade jag inte boken en enda gång, utan satt vid deras dator 2tim om dagen 2-3 dagar i veckan och gjorde prickarna om och om igen tills jag klarade dem och gick sen vidare... sen när jag klarat alla gjorde jag dem igen tills jag fick ALLA rätt varje gång. från det att jag skrev in mig tills dess att jag hade körkort i min hand gick det 3 månader, klarade teoriprovet på 18 årsdagen exakt 2 månader efter inskrivning.

klarar inte av böcker tyvärr, och gör inte du det heller så funkar nog min taktik också, eftersom att man endå tagit sig till körskolan så kan man ju göra nytta av tiden i stället för att sitta hemma och vara okoncetrerad... ja jag har svårt att koncentrera mig smile

Sen ett år senare när vi möts i trafiken, då har du kört rakt ut framför mig pga av att du inte har förstått VARFÖR det är högerregel.

Djupinlärning är det enda riktiga sättet att lära sig någonting! Tycker jag!

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
20 mars 2009 · 3 404 Inlägg

Själv läste jag boken 2ggr varav den första ½år innan och den andra 1 vecka innan uppskrivning samt övade lite mer på vissa stycken såsom skyltar. Gjorde 2-3 kontrolltester med teo veckorna innan för att försäkra mig om min kunskapsnivå och klarade mig galant på 1a försöket.

Trisst? Ja det är lite träligt, men om man som jag åker tåg/buss 2h om dagen så går det ganska fort att dra igenom boken (då hör jag ändå till dom som hatar att läsa)

Kan även vara så att du har en dålig bok om du inte känner dig 100%. Har en polare som kuggade 3 gånger med liknande resultat (runt 40poäng), han fick såklart låna min bok och han tog det direkt.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Jublub
20 mars 2009 · 187 Inlägg

skummade igenom boken några gånger och körde TEO som en tok, fick 50poäng förstagången, 51poäng andra, men tredje gången gilt! 56poäng, 
Bara plugga plugga plugga så sitter det ska du nog se smile

Ford Taunus "Turbo" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang