Hehe ja man blir faktiskt förundrad varenda gång man ser polaren komma körandes i sin på håll, även fast man har några själv... helt sjukt små är dom!!
Här kommer några jämförelsebilder på min första fiat 126 och en annan kompis cadillac -59, skiljer några kilo mellan dom! Min fiat 126 går precis in emellan cadillacens A och C stolpe! Det är inte illa!!!
Hej! Tack för det! Ditt projekt såg mycket intressant ut! Har haft mina funderingar på en bubbla motor i min 126 brukis! Men kanske en mindre modell än din då! Det såg ju ut att passa fint, får vw lådan plats där under också?
Skärmbreddarna är tillverkade av en privatperson! Men PM:a vid intresse för jag har 4st extra liggandes!
MVH/Jon
Hej.
Jo, lådan får plats men det blir lite trångt mellan bakre bärarmarna......
Välj helst en låda från en 1303 S den har högst utväxling.
En VW typ 1 motor får plats om man skär lite i stötfångarbalken för remskivan på vevaxeln.
Med tanke på vad du gjort hittills är det inga som helst problem för dig !
Ser jävligt fint ut:) (Jag som köpte en fiat 126 av dig för någon vecka sedan)
Vart ingen R1 motor för mig, Dock så vart det en hayabusa 1000cc-04 Direkt insprut, Hehe hoppas vi Kan ta nått race nångång nästa sommar, Åker nog ner till dig om du är sugen isånafall:).
Ser jävligt fint ut:) (Jag som köpte en fiat 126 av dig för någon vecka sedan)
Vart ingen R1 motor för mig, Dock så vart det en hayabusa 1000cc-04 Direkt insprut, Hehe hoppas vi Kan ta nått race nångång nästa sommar, Åker nog ner till dig om du är sugen isånafall:).
Tjenare! En hayabusa är ju alltid trevligt! Finns väl kitt att köpa upp till 400hk om jag inte missminner mig? Kan bli riktigt trevligt! Du får kasta upp en projekttråd när du sätter igång! Ja vore ju kul o gasa lite, är ju endel race häromkring!
robininfOCUS skrev:
Hehe kul bilder med cadillacen o fiaten! Hur mycket i vikt skiljer det? Fiaten väger lika mycket som stolarna i cadillacen? /Robin
Cadillacen väger 2580 har jag för mig och fiaten 590kg så ungefär 2ton skiljer det!
Idag har det inte heller blivit sådär jättemycket gjort, har bytt kamremmar på en transporter så idag fick fiaten ta lite frisk luft för första gången på ungefär ett halvår! Fick hem drivknutarna idag så var tvungen att skruva ihop drivaxlarna så nu är dom bara att skruva dit efter att jag snyggat till skruvarna till dom! Hann med att blästra dom iaf, ska försöka fixa ett förzinkningsbad här framöver så då åker nog skruvarna i där!
Kastar in lite bilder på karossvecket som jag var tvungen att ta bort på breddarna!
Verkligen ett imponerande bygge. Har kollat igenom alla 34 sidor just nu utan uppehåll. Otroligt att du har ork/lust och pengar till något sådant. Har du ett avkopplande jobb till vardags? Jobbar med bilar själv men vill inte röra en bil efter arbetstid:P Fortsätt såhär, du kommer gå långt! Mvh//Erik
Ser grymt bra ut Gillade jämförelse-bilderna på Cadillacen och Fiaten haha Fortsätt att jobba på!
Tack ska du ha! Ja dom är lite kul dom bilderna!
FordEsci skrev:
Verkligen ett imponerande bygge. Har kollat igenom alla 34 sidor just nu utan uppehåll. Otroligt att du har ork/lust och pengar till något sådant. Har du ett avkopplande jobb till vardags? Jobbar med bilar själv men vill inte röra en bil efter arbetstid:P Fortsätt såhär, du kommer gå långt! Mvh//Erik
Kul att du gillar den! Ja viljan finns, är också bra på att tvinga mig själv till saker även om jag inte lusten finns för tillfället! Är för tillfället arbetssökande så jag jobbar på med fiaten så mycket jag bara kan innan det är för sent! När man börjar jobba så blir det ju mycket mindre tid över till detta nöje!
Idag har man fått dit drivaxlarna! Satt som smäck!!! Sedan började jag med lite rördragning till kylvattnet, fick bygga om så att alla anslutningar pekar bakåt istället för framåt som dom gör orginal, är inte färdig men kommit halv-vägs iaf! Sen kapade jag ur en bakruta! Börjar brännas nu!!!!
Måste säga att jag är verkligen imponerad på detta bygge!
Skadar inte heller då jag själv under flera års tid gått runt med Hillclimb Slalom 126:a i tankarna, och då detta är en av de bilar som verkligen preglat min uppväxt
Min morsa är från Polen och jag har under min uppväxt varit många gånger där nere och hälsat på morsans släkt, och då sett dessa underbara skapelser runt varje gatuhörn och blivit förälskad i dem o dessutom "rejsat" runt med en släktings 126:a i Warzawa mitt i natten
Härligt att det finns intresse för dessa små "lådbilar" i Sverige!
and keep on the Good work!!!
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Måste säga att jag är verkligen imponerad på detta bygge!
Skadar inte heller då jag själv under flera års tid gått runt med Hillclimb Slalom 126:a i tankarna, och då detta är en av de bilar som verkligen preglat min uppväxt
Min morsa är från Polen och jag har under min uppväxt varit många gånger där nere och hälsat på morsans släkt, och då sett dessa underbara skapelser runt varje gatuhörn och blivit förälskad i dem o dessutom "rejsat" runt med en släktings 126:a i Warzawa mitt i natten
Härligt att det finns intresse för dessa små "lådbilar" i Sverige!
and keep on the Good work!!!
Tack för det! Så du härstammar från maluchens hemland! Dom är ju lite populära där sägs det! hehe! Ska ner till polen i vår på semester så får se om man råkar få med sig en 126:a till hem! Verkar vara väldigt fin natur i polen också!
Elda skrev:
Najs!
Jomenvisst!
_p3mp_ skrev:
Riktigt riktigt fint!
Måste vara jävligt skönt att ha en svarv också. Borde underlätta en del:D.
Ja den där svarven är ovärdelig, utan den hade man tvingats lämna iväg massor med jobb och det vill man ju inte! hehe! Har även en fräs ståendes, ska stoppa in den i garaget någon gång här framöver, dock lite ont om plats för tillfället!
Tack för det! Så du härstammar från maluchens hemland! Dom är ju lite populära där sägs det! hehe! Ska ner till polen i vår på semester så får se om man råkar få med sig en 126:a till hem! Verkar vara väldigt fin natur i polen också!
Jeppjepp! Men uppväxt i svensk-Finland Minns att då jag var liten så verkade som om typ 50% av bilarna där var 126:or! Joo, finns riktigt vackra områden där i landet! Speciellt Tatrabergen i söder gillar jag
Vart någonstans ska du åka?
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Jeppjepp! Men uppväxt i svensk-Finland Minns att då jag var liten så verkade som om typ 50% av bilarna där var 126:or! Joo, finns riktigt vackra områden där i landet! Speciellt Tatrabergen i söder gillar jag
Vart någonstans ska du åka?
Okej! Hehe ja jag kommer inte ihåg hur många som tillverkades i polen men har för mig att det var närmare 4miljoner så lär ju ha funnits några stycken på vägarna där! hehe! Det blir till gdansk och sen till krakow med lite allt möjligt på listan!
Idag har det slipats o spacklats för fulla muggar i det fina vädret! Solen låg på och man stog i långärmat utan mössa och svettades! Riktigt varmt ute!
Kunde ju inte låta bli att starta på den o varva lite bara för skojs skull så här kommer en liten filmsnutt!