Påtal om det, jag funderar på att skicka grenröret på värmecoating, skulle kosta runt 1000-1500kr för att få det behandlat, är det värt pengarna? Jag hade tänkt värmecoata, sätta avgasbandage och sedan bygge värmeplåtar sen blir det ju också en avskiljningsvägg mellan motorutrymme och kupe, är det overkill eller vad tror ni?
MVH/Jon
klart värt det... testat med Leffe på Weird performance & Solutions ?
Ojj,, verkar totalt lifsfarlig med motor intill förarens axel & inga som helöst skydd i form av säkerhetsplåtar.
Påtal om det, jag funderar på att skicka grenröret på värmecoating, skulle kosta runt 1000-1500kr för att få det behandlat, är det värt pengarna? Jag hade tänkt värmecoata, sätta avgasbandage och sedan bygge värmeplåtar sen blir det ju också en avskiljningsvägg mellan motorutrymme och kupe, är det overkill eller vad tror ni?
MVH/Jon
Jag tycker inte det är overkill. När du har allt annat är så välgjort så varför inte göra det lika noga. Säkerheten först:) Inte för att det kanske spelar nån roll men jag hade nog byggt en skiljevägg. Listat ut vad de blir för färg än då?
Jag håller på T-röd eller volvos 173 tror jag den heter skit najs
Röd är förbaskat snyggt!
BOBert skrev:
Jag tycker inte det är overkill. När du har allt annat är så välgjort så varför inte göra det lika noga. Säkerheten först:) Inte för att det kanske spelar nån roll men jag hade nog byggt en skiljevägg. Listat ut vad de blir för färg än då?
Keep up the good work!!
Ja vore ju inte så kul om nåt skulle slå eld tex! Färgen är fortfarande ett mysterium... Skaplig beslutsångest!!!
Det där var en fräsig fjant! Hade en luftintag i fronten fyllt nån funktion så hade jag garanterat bemödat mig med att göra ett! Men allt som behöver luft sitter ju i baken på denna! Får se när det dyker upp en riktig framvagn med bromsar då kommer det ju behövas!
selen skrev:
Vit på utsidan orange fälgar och bur, svart inne? hade nog varit coolt!
Vit är förbaskat snyggt men tyvärr finns det ju redan en vit R1 126:a!
J0ck3e skrev:
Läst varenda inlägg nuu...
Mycket underhållande läsning och väldigt fint arbete. Bästa projektet på garaget med hästlängder!
Det tackar vi för! Det är sånt som får en motiverad att gå ut i garaget o brottas vidare med lillen!
Idag har det inte hänt nånting förutom en liten vägning i garaget, var tvungen att åka med vovven till djursjukhuset! Men hur som helst så köpte jag på mig 4st vågar från ikea när jag var där sist! Tänkte att det kanske skulle funka att få ett hum om vad bilen väger genom att ställa en våg under varje hjul! Jag började med att väga ett hjul åt gången för att sedan ställa den på 4st vågar och det visade samma vikt så rättså nära måste det ju vara! Jag kommer att väga den på en våg på polarens jobb som visar ända ner på grammet så då får man veta exakt! Men detta är ju en fingervisning iaf!
Resultat: Körklar: 560kg med allt utom plexirutor(väldigt få kg) och förare..
Nån som kan räkna ut 0-100tider åt mig med den infon? Kanske även 402m? Den är som tidigare skrivet växlad att toppa ca 170-180km/h som den är nu.. Effekt 150hk, sen sitter det ju slipon på som ska ge 10% men det får man väl ta med en nypa salt...
Det där var en fräsig fjant! Hade en luftintag i fronten fyllt nån funktion så hade jag garanterat bemödat mig med att göra ett! Men allt som behöver luft sitter ju i baken på denna! Får se när det dyker upp en riktig framvagn med bromsar då kommer det ju behövas!
MVH/Jon
du kan ju behöva ett luftintag för att få in friskluft åt dig själv fast frånten kanske du inte bemödar dig så mycke med nu om du ändå ska bort med den till vintern
Den är riktigt snygg måste jag säga! Finns så sjukt mycket snygga färger så man blir ju lagom förvirrad... hehe
farbrorbozze skrev:
du kan ju behöva ett luftintag för att få in friskluft åt dig själv fast frånten kanske du inte bemödar dig så mycke med nu om du ändå ska bort med den till vintern
Exakt! Den där fronten ska ju väck! Ska bli ersatt med glasfiberfront och rörram!(om man inte ledsar på bilen o börjar bygga nåt annat efter sommaren!)
Elda skrev:
utväxlad till 180 km/h? räcker verkligen det med så låg utväxling?
Ja inte fan kommer jag våga åka fortare! Jag gissar att du aldrig åkt i en fiat 126 nångång? Man klapprar tänder av skräck runt 80km/h på dubbelfilig landsväg! Får se hur det blir med värre framvagn, då blir det nog annorlunda!
utväxlad till 180 km/h? räcker verkligen det med så låg utväxling?
Ja inte fan kommer jag våga åka fortare! Jag gissar att du aldrig åkt i en fiat 126 nångång? Man klapprar tänder av skräck runt 80km/h på dubbelfilig landsväg! Får se hur det blir med värre framvagn, då blir det nog annorlunda!
Håller me där, börja bli olustigt i över dom farterna men dom är skit roliga o köra, dessutom så ser alla bilen trots man är minst