Volvo_PoWeir skrev:
Det är vell helt enkelt så en bortförklaring, kanske tänker på sitt företags "rykte" och bara tar hand om 00-09 årsmodell

Jo, men egentligen är det nog negativt för ryktet att inte ta åt sig alla jobb och köper jag en ny bil så blir det inte BVS. Men efter att ha kollat runt ytterligare så verkar risken finnas, finns säkert folk som lämnat in helslut motorer och sedan klagat p g a startsvårigheter. Men min motor har varit inne på motortvätt hos ett annat förertag nu och självklart startade den direkt.
Idag märkte jag att det finns allvarligare saker att bli sur på än ett företag som inte vill tvätta en motor.

Jag ville få min förarstol fixad eftersom den började bli något dålig och jag åkte till Tornby bilteknik i Linköping.
De tyckte att jag skulle köpa en stol på bildemonteringen som de skulle ta delar ifrån.
Min bror var och köpte en stol i annan färg än originalstolen. Den mest slitna stol jag sett både när det gäller skick och funktion, totalt oanvändbar och lukten från den var inget vidare men de flesta fjädrar fanns kvar och det var de jag ville ha.
Idag när jag hämtade bilen så fick jag en chock när jag fick se att de bytt ut min fina, fortfarande sköna stol och istället satt i den blå utan att ens göra den komplett med motiveringen att det var enklare att göra så än att fixa den gamla.
Som tur var hade de inte hunnit slänga min originalstol och istället lagt den i mitt bagage. (Vad hade hänt om de slängt den? Typ omöjligt att hitta en fin stol i den färgen.)
Jag fick inte pengarna tillbaka men de sa att de kunde fixa stolen på ett skumt, komplicerat sätt som skulle bli riktigt dyrt.
Hur faan kan man byta ut en nästan felfri stol mot något oanvändbart som ser förjävligt ut och dessutom ta betalt för det? Nu efteråt har jag hört fler negativa saker om företaget.
Jag åkte sedan till Bil och marintextil i Linköping och fick en tid, återkommer med resultat.