4119
Sök

Hjälp med plast primer!

933 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
#1
Tänkte måla en kåpa till fiddyn, så kom jag på att jag har inte primer hemma. Hur dåligt blir det utan primer? och om det håller?

EDIT: Får hoppas det är rätt tråd annars får nån av snäll att flytta den.
Senast redigerat av martincool (29 mars 2009)


R1 driver!
5 128 Inlägg
29 mars 2009
#2
Risken finns att färgen fäster dåligt och flagnar av ganska snabbt. Så skaffa först plastprimer och dra något lager med det, sen riktig primer och sen kan du måla på som vanligt


Driver
2 111 Inlägg
29 mars 2009
#3
Utan primer kan du i princip skita i att lacka alls om du kör med vanlig billack.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

933 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
#4
ok för jag kör med sprayburkar om det gör nån skillnad.
Tack för hjälpen trodde inte primer gjorde så mkt.



Sök