Chans på tv 3 hondan:P

Spethz_
11 februari 2010 · 212 Inlägg

Synd att man inte ser regnumret. vore kul o se om den var skrotad eller haft 74 olika ägare. kan slå vad om att den är rätt nedgången just nu.

NissanMotorsport
11 februari 2010 ·

Vad har alla emot den? sett värre..även på garaget? vissa gillar amrikanskt, vissa gillar stilren styling, vissa gillar orginalare, vissa gillar F&F bilar? ser inget fel alls med bilen..kanske ändra lite i inredningen och tagit bort vingen..men är ju en smaksak..

edit: och motorn då såklart.. sen om det är ett fuskbygge och ett överpris på den är ju en annan sak.. tycker den va nice iaf

Senast redigerat av NissanMotorsport (11 februari 2010)

evilaudio
11 februari 2010 · 16 195 Inlägg

kan meddela att den bilen har jag lagt ett antal timmar på när den byggdes åt Prestanda.

ett fuksbygge vet ja dock inte om ja kan hålla me om.. vi fick 4 veckor på oss att bygga bilen å den byggdes endast efter arbetstid å på helger.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
GroundX Got N/A?
11 februari 2010 · 358 Inlägg

Bullet--- skrev:

MeloveGolf skrev:

Bullet--- skrev:

?

1.6L Förgasar motor? plexiglas, kan det bli mer solklart? roll

plexiglaset fattade jag, syftade på att du skrivit förgasare när det är insprut på dem motorerna.

1) Det fanns ingen 1.6 liters-motor på EG-modellerna med förgasare.
2) Är det inte en Civic EG3 som det är byggt på? Har inte så stor koll på den, men det torde sitta en D13B2 i vilken har förgasare.

Dock undrar jag, vad hade TV3 med den att göra?

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
Torlejf Bilvårdstönt.
11 februari 2010 · 1 109 Inlägg

GroundX skrev:

Bullet--- skrev:

MeloveGolf skrev:

1.6L Förgasar motor? plexiglas, kan det bli mer solklart? roll

plexiglaset fattade jag, syftade på att du skrivit förgasare när det är insprut på dem motorerna.

1) Det fanns ingen 1.6 liters-motor på EG-modellerna med förgasare.
2) Är det inte en Civic EG3 som det är byggt på? Har inte så stor koll på den, men det torde sitta en D13B2 i vilken har förgasare.

Dock undrar jag, vad hade TV3 med den att göra?

TV3 hade ett motorprogram som hette "Prestanda" i detta program byggdes bilen, eller ja. Dom filmade när andra byggde den. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
patrikke
11 februari 2010 · 1 749 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

patrikke skrev:
Bilder och fakta om den?

Här har du den: http://hem.passagen.se/ajskurup/prestand/

Tackar!

Den var väl inte så illa?

Vad är det för proffs härinne som klankar ner på den?
Jag skulle inte klara av att få till det i alla fall.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Pan
11 februari 2010 ·

Annan lack och i med en värre motor utseendet var det ju inget fel på så kanske man skulle ta den om någon slängde den i ansiktet på dig. If you cant race it style it! Tycker jag stämmer in bra på den bilen tongue Har fortfarande inte fattat vitsen med plast. Jag förstår om man vill styla sin bil lite men varför bygga på en slö bil.

evilaudio
11 februari 2010 · 16 195 Inlägg

Pan skrev:
Annan lack och i med en värre motor utseendet var det ju inget fel på så kanske man skulle ta den om någon slängde den i ansiktet på dig. If you cant race it style it! Tycker jag stämmer in bra på den bilen tongue Har fortfarande inte fattat vitsen med plast. Jag förstår om man vill styla sin bil lite men varför bygga på en slö bil.

just varför denna honda blev en "slö" bil beror på en sak.. bilen fick max kostar 20.000 när den köptes.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Pan
11 februari 2010 ·

evilaudio skrev:

Pan skrev:
Annan lack och i med en värre motor utseendet var det ju inget fel på så kanske man skulle ta den om någon slängde den i ansiktet på dig. If you cant race it style it! Tycker jag stämmer in bra på den bilen tongue Har fortfarande inte fattat vitsen med plast. Jag förstår om man vill styla sin bil lite men varför bygga på en slö bil.

just varför denna honda blev en "slö" bil beror på en sak.. bilen fick max kostar 20.000 när den köptes.

Oki ja då får man väl inte så mkt fart smile Men lite trim borde man ju kostat på den borde ju till och med vara slöare än org för den bör ju bli lite tyngre med alla grejer i. Men gillar man bilen ska man ju köpa den vem bryr sig om vad andra tycker smile

evilaudio
11 februari 2010 · 16 195 Inlägg

Pan skrev:

evilaudio skrev:

Pan skrev:
Annan lack och i med en värre motor utseendet var det ju inget fel på så kanske man skulle ta den om någon slängde den i ansiktet på dig. If you cant race it style it! Tycker jag stämmer in bra på den bilen tongue Har fortfarande inte fattat vitsen med plast. Jag förstår om man vill styla sin bil lite men varför bygga på en slö bil.

just varför denna honda blev en "slö" bil beror på en sak.. bilen fick max kostar 20.000 när den köptes.

Oki ja då får man väl inte så mkt fart smile Men lite trim borde man ju kostat på den borde ju till och med vara slöare än org för den bör ju bli lite tyngre med alla grejer i. Men gillar man bilen ska man ju köpa den vem bryr sig om vad andra tycker smile

de satt ju ett fullt fungerande NOZsystem i den..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
12 februari 2010 · 3 929 Inlägg

Haha vilken ful bil!
Hahaha! big_smile
Made my day!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
JoeyJ
12 februari 2010 · 502 Inlägg

ja snygg va den ju inte, men man har ju sett betydligt värre här på garaget

väldigt mycket "pimp my ride" vibbar över bygget, men det kanske va det som va meningen

evilaudio
12 februari 2010 · 16 195 Inlägg

JoeyJ skrev:
ja snygg va den ju inte, men man har ju sett betydligt värre här på garaget

väldigt mycket "pimp my ride" vibbar över bygget, men det kanske va det som va meningen

fast bilen byggdes ju innan "pimp my ride" ens gick på tv..tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
volvoentusiasten
12 februari 2010 · 4 005 Inlägg

haha cool bil. Bra jobbat evilaudio!

Panzar_Audi
12 februari 2010 · 820 Inlägg

Risräcer tongue Men tyckte inte det såg ut som nått fuskbygge, såg väl ut som vilken F&F bil som helst, vissa gillar det andra inte. Jag tycker iofs det var jävligt fräckt med huven, synd bara att det inte var en lite värre motor i tongue

Om man säger
Moparboy440
12 februari 2010 · 4 682 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Här har du den: http://hem.passagen.se/ajskurup/prestand/

lollollol , fattas bara att nån skriver FAIL på alla bilderna tongue.

KHRacing
12 februari 2010 ·

Den har stått krockad på en bilverkstad utanför Örkeljunga för nåt år sedan iaf. var väl en tjej som vann den via tv-programmet med

Static35
12 februari 2010 · 293 Inlägg

KHRacing skrev:
Den har stått krockad på en bilverkstad utanför Örkeljunga för nåt år sedan iaf. var väl en tjej som vann den via tv-programmet med

hade varit roligt och hitta avsnittet från tv när den var med där big_smile

Spethz_
13 februari 2010 · 212 Inlägg

Ja!! Tv programmet Prestanda hör ju numera till Svensk kultur för fan, haha! big_smile Skulle önska att se mera sånt. Även om det blir bra eller inte så blir det ju något att vila ögonen på efter jobbet .big_smile

MrMee
28 mars 2010 · 1 Inlägg

Hej !

Jo Hondan lever ännu......
Skulle regbes den förra året men var tvungen att ta ut den bakre stolen då de inte godkänner en ny monterad stol utan krocktester på fäste mm.
Annars är den färdig för att kunna bes.
Jag är den 9e ägaren...
Fanns en del släpp på karosskittet men de efixat nu.
Bytade mig till bilen igenrligen inte intresserad av den.

Någon som är intresserad av byte eller som vill köpa så e den till salu...

Är det någon som vet om programmen finns att se när den gjordes???

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang