Inför: Mora träffen på Kajen 30/5 (Ny plats med tillstånd)

appelbo_89
26 maj 2009 · 45 Inlägg

Frayze skrev:
Alla som kommer får lägga en tia+ som parkeringsavgift? lär väl alla ha råd med med tanke på vad för bilar som kommer big_smile sen en som inte har egen bil dit kan jobba collectpojke/flicka som tar in avgiften och välkomnar alla? och får en hundring för besväret eller nåt? bara ett förslag.

Ja det hade varit kul med en stor karavan upp dit, inga andra från nedre regionerna som t.ex avesta hedemora säter m.fl som kommer vallfärda till träffen?

bättre att lägga typ 30 kr för varjebilsom ställer ut

steifan DR!FTT3KN!K3R
26 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Tror träffen krockar litegrann i största allmänhet med en driftingtävling
i Hedemora samt en stor årlig Volvoträff i Skokloster (neröver utanför fjollträsk tongue).

zoLLe
26 maj 2009 · 228 Inlägg

zoLLe o "gänget" kommer i caravan från falun wink

Frayze
26 maj 2009 · 727 Inlägg

appelbo_89 skrev:

Frayze skrev:
Alla som kommer får lägga en tia+ som parkeringsavgift? lär väl alla ha råd med med tanke på vad för bilar som kommer big_smile sen en som inte har egen bil dit kan jobba collectpojke/flicka som tar in avgiften och välkomnar alla? och får en hundring för besväret eller nåt? bara ett förslag.

Ja det hade varit kul med en stor karavan upp dit, inga andra från nedre regionerna som t.ex avesta hedemora säter m.fl som kommer vallfärda till träffen?

bättre att lägga typ 30 kr för varjebilsom ställer ut

Ja det är väl typ en tia+ wink

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Junk
26 maj 2009 · 286 Inlägg

Frayze skrev:

appelbo_89 skrev:

Frayze skrev:
Alla som kommer får lägga en tia+ som parkeringsavgift? lär väl alla ha råd med med tanke på vad för bilar som kommer big_smile sen en som inte har egen bil dit kan jobba collectpojke/flicka som tar in avgiften och välkomnar alla? och får en hundring för besväret eller nåt? bara ett förslag.

Ja det hade varit kul med en stor karavan upp dit, inga andra från nedre regionerna som t.ex avesta hedemora säter m.fl som kommer vallfärda till träffen?

bättre att lägga typ 30 kr för varjebilsom ställer ut

Ja det är väl typ en tia+ wink

Ja jo jag har funderat på de jag med men lär antagligen bli gnäll på någon över de hmm Eller vad tror ni?

Mycket möjligt att de krockar med dom träffarna. Men för tusan går ju inte att anordna något under sommarn utan en liten krock wink

Så vad tycker ni ska vi ha en avgift för dom som ställer ut sin bil? smile

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
steifan DR!FTT3KN!K3R
26 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Tänkte mest på Frayzes efterfrågan på syd-dalfolk, dom lär ju vara klistrade på driftingen Hedemora tongue


OB, testa en frivillig avgift då.. lägga pengar i burk eller liknande.

Vad som kan hända:

1. Folk betalar för sig helt frivilligt
2. Folk betalar inte alls
3. Någon stjäl burken



?? lol

Frayze
26 maj 2009 · 727 Inlägg

Ja nog krockar det med driftingen allt, men första start är kl 13 så man hinner titta lite på det och så sen fräsa iväg till Mora! Blir ju en fullspäckad oktanosande kväll big_smile Ja tycker då att en symbolisk summa på 10-30kr är gratis, ska man tjafsa om den summan ska man inte köra bil heller! Men prova kanske det där med en pengaburk men ändå att ha den under uppsikt och är det någon dum stackare som försöker norpa den så bannlyser vi denne från alla träffar i framtiden?

Duktiga ni är som arrangerar detta och lägger ut pengar för att få detta möjligt så ska ni såklart ha ersättning så det täcker era utgifter, mitt tycke iaf!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Legwind
26 maj 2009 · 925 Inlägg

Frayze tackar för det du skrev ang oss som arrangerar klart vi lägger ut pengar för att Moraträffen ska bli större.. förra året var det 23 anmälda och detta år har jag och OB tagit klivet upp på stegen och gjort det lite bättre så nu är vi uppe i minst 75 anmäla

Sjodin kommer nämligen vara fotograf under Moraträffen under träffen går det att skriva upp sitt namn och adress på en lista om ni vill ha bilder på en skiva hemskickad för 120 kr + frakt (20 kr av dom går till Moraträffen 2010

Senast redigerat av Legwind (26 maj 2009)

Feel The Difference
Junk
26 maj 2009 · 286 Inlägg

Jojo. Men fan vi blir nog inte ensamma på träffen ändå. hoppas jag wink Nu är klubbat. de får bli en pennga burk. Har redan planerat hur någon inte ska kunna stjäla den.

Man tar ett stycke oljefat och skriver en lapp på den. Hoppas verkligen att ni lägger i nå slantar i den för de kostar ju både pengar och tid att arrangera.

Håller på nu med röstsystemet. De blir som så att de som ställer ut får rösta på varandras bilar. Så de inte blir något fusk.

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Legwind
26 maj 2009 · 925 Inlägg

japp blir nog inge fusk på vårat röstsystem

Feel The Difference
Frisken
26 maj 2009 · 31 Inlägg

Jag kommer med 9000 och 9-5an nu wink fick igång svarta idag! big_smile

Sjodin_ Good Girl Gone Bad
26 maj 2009 · 607 Inlägg

Säg till om ni behöver nå hjälp å ordna innan grabbar smile

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
Junk
26 maj 2009 · 286 Inlägg

Får gratulera då frisken smile

Vad tycker ni om denna?

1 Pris.http://img39.imageshack.us/img39/1524/bild0041.jpg

2. Pris är en Polermaskin

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
ichibon mmm, blåbärssoppa.
27 maj 2009 · 616 Inlägg

Då vill man ju hellre ha andra pris. tongue

Tycker lugnt man kan ställa ut en kassa så får folk lägga vad de själva tycker är värt. Känner iaf som morabo att man gärna stödjer träffen.

/ichi
Frayze
27 maj 2009 · 727 Inlägg

Bra val! inte vem som helst som tar ett oljefat med sig under armen... Den som inte lägger sitt bidrag i fatet ska skämmas. Inte många dagar kvar, Nu börjar man längta på allvar, Ska försöka få in xenonkitet i dimljusen idag och koppla klart stereon. Hoppas hoppas hoppas vädret håller sig stadigt på lördag!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Cruelty
27 maj 2009 · 140 Inlägg

ja nu börjar det bli panik i skallen;) men va fan har ju alltid hela fredag natt på mig o göra det sista för att lasta den på trailern:) hahaha jag ska fan i mig hinna;)

tyskt stål!
BMW 325 turbo "the resurrection of cruelty" (1992)
Legwind
27 maj 2009 · 925 Inlägg

Kommer bli en lyckad träff:)

Feel The Difference
Dominick_Persson
27 maj 2009 · 3 Inlägg

Klart som fan man kommer tongue

Volvo S60 (2004)
Hampus_27
27 maj 2009 · 10 Inlägg

jag kommer ja med..smile

Audi A4 1.8T "Ådin" (2004)
Frayze
27 maj 2009 · 727 Inlägg

Cruelty skrev:
ja nu börjar det bli panik i skallen;) men va fan har ju alltid hela fredag natt på mig o göra det sista för att lasta den på trailern:) hahaha jag ska fan i mig hinna;)

Ja du ska hinna! wink Du måste!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang