Hej !
Har sökt runt en del men hittar inte riktigt alla svar jag vill ha samt att det bara dyker upp nya frågor
Så jag provar med er !
Bil Saab 9-5 -05 kombi (3,5" panel, 6,5" Fdörr, 5,25" Bdörr)
målsättning: Försöka få ett rent ljud med bra bas på normal volym vid förarplatsen. Lyssnar mest på hårdrock/rock, 80-90tal eurodisco samt en del svensk vispop.
Det jag har:
Slutsteg: hertz Ep 5 samt ett gammalt pyramid två kanals.
högtalar pioneer 5,25" äldre (3-4år aldrig använd ca 130W musikeffekt vet ej rms)
det jag har bestämt mig för att skaffa: (tror jag

JL Audio TR-350 till panelen
JL Audio TR-650 6.5" midbasar
Funderar på att skaffa
Stereo Pioneer FH-P80BT (kommer nog inte att inhandlas just nu då det finns andra hål att stoppa pengarna i)
Någon form av Baslösning.
Just problematiken med Basen skulle jag vilja ha hjälp med, Jag har en grabb på 6mån och en hund som tar upp halva bagaget då o då. Så någon större baslåda blir inte aktuellt.
Har försökt kommit på något bra ställe i främre delen av bilen där man kan få in en bas men kommer inte på något ställe. I bak så finns "verktygsfacken" på sidorna som man kan göra slutna lådor av dock så är jag orolig att basen kommer för långt ifrån där jag vill ha "sweetspot" men det kanske bara är något jag har fått för mig.
Men det finns kanske några där ute som kan hjälpa mig att komma på en lösning samt vilken typ av bas man skall ha till en liten sluten låda ca 10-15 L, 6,5 8 10" ? Vill helst driva den/dom med subkanalen på Hertzsteget (160W/4Ohm 250W/2Ohm) budget helst under 1500pix
Synpunkter på övriga systemet är också välkommet det enda som är heligt är steget för jag tänker inte gå o köpa ett till just nu

Dörrarna i fram skall jag dämpa dock har jag inte bestämt med vad för material ännu.
fyller på med mer frågor sedan om det finns några som är intresserade/kan hjälpa mig.
Tack på förhand
Attac aka Fredrik