Fast and Furiuos filmen

kolvas
6 april 2009 · 4 001 Inlägg

jag tycker det bästa är att dom har typ 800 växlar i bilarna och man ser dom aldrig växla ner lol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Pierre-na
6 april 2009 · 398 Inlägg

det enda intressanta var ju början resten kunde man skippa helt, ger filmen en svag 3/5 dvs går att se o man har tråkigt

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
KHRacing
6 april 2009 ·

_Jonex_ skrev:
Måste bara klargöra en sak här : I slutet på Tokyo drift så voltar Han, bilen landar i diket och 2 polare springer fram och hjälper Han ur bilen  SEN sprängs bilen.  Alltså lever Han.
Dessutom blir ju Han´s straff att lämna Japan om han förlorar racet.

Har inte sett den nya, ska se den på torsdagkväll , ingen bio häruppe som visade den på premiärdagen.

har du sett samma filmer som oss andra ? smile

KHRacing
6 april 2009 ·

Ablazed skrev:
FEL!!!

"Han" är killen med den orange/svarta RX7:an som sprängs mitt i tokyo å han e kvar i bilen.

han som kör den svart/gråa 350Z genom hela filmen heter inte "Han" utan kallas fö "DK".
å de e DK som voltar i slutet av filmen, får hjälp ut å e tvungen att sticka sen.

Han heter Takashi i filmen :-)

weian Concordia res parvae crescent
6 april 2009 · 924 Inlägg

KHRacing skrev:

Ablazed skrev:
FEL!!!

"Han" är killen med den orange/svarta RX7:an som sprängs mitt i tokyo å han e kvar i bilen.

han som kör den svart/gråa 350Z genom hela filmen heter inte "Han" utan kallas fö "DK".
å de e DK som voltar i slutet av filmen, får hjälp ut å e tvungen att sticka sen.

Han heter Takashi i filmen :-)

just precis de gö han ja. så då har vi löst de mä smile

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
KHRacing
6 april 2009 ·

Ablazed skrev:
just precis de gö han ja. så då har vi löst de mä smile

:-)  (menar då alltså "DK-san" ? )

sir_daniel www.kudoz.se
6 april 2009 · 3 802 Inlägg

KHRacing skrev:

_Jonex_ skrev:
Måste bara klargöra en sak här : I slutet på Tokyo drift så voltar Han, bilen landar i diket och 2 polare springer fram och hjälper Han ur bilen  SEN sprängs bilen.  Alltså lever Han.
Dessutom blir ju Han´s straff att lämna Japan om han förlorar racet.

Har inte sett den nya, ska se den på torsdagkväll , ingen bio häruppe som visade den på premiärdagen.

har du sett samma filmer som oss andra ? smile

inte i nyktert tillstånd smile

SpeedOfLight
6 april 2009 · 1 432 Inlägg

Personligen vart jag mycket besviken då jag gick och såg filmen på premiären...

Man kände ju på sig att iom att Vin Diesel och Paul Walker skulle va med nu så kanske man skulle få mer av 1:an i denna filmen, dvs mer skruvande, mer bilkörning, mer oktanfyllt helt enkelt... Men icke då.. Med allt detta i beaktning så vart jag mycket besviken på filmen som bara kändes som en helt random actionfilm och inte en film i F&F serien.

Det va väl inte förrens dagen efter som jag kunde accepterade filmen som en OK film över lag men just för att det skulle vara en F&F film så ger jag den inte ett högre betyg än 4/10

Men kommer det yttligare en uppföljare så kommer man ju fortfarande att stå i kö på premiärskvällen...tyvärr...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
_Jonex_ Byggare Behm
7 april 2009 · 562 Inlägg

Sorry folks.
Blandade ihop Han med Takashi..
Rätt ska vara rätt, den här gången hade jag uppenbart fel.

Och jo, jag har sett filmerna i nyktert tillstånd , också big_smile

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Jlmmy
7 april 2009 ·

Tycker den var riktigt bra, Men inget slå Tokyo drift <3 big_smile

Puttski
7 april 2009 · 250 Inlägg

Ablazed skrev:
en del har nämt att "Han" e mä i denna filmen.
men ska de vara samma "Han" som e mä i 1:an???
(han som kör honda S2000 på racewars heter Han oxå)

ska de vara en å samma figur bara två olika skådisar lr är de två olika "Han"???

Naj naj naj smile killen du snackar om i första filmen heter Johnny Tran (han som kör S2000 på race wars).
"Han" är enbart med i början på 4an, där han lämnar Usa och åker till Tokyo, och i större delen av Tokyo Drift där han dör.

Alltså utspelar sig 4an före Tokyo Drift i tidslinjen smile

Nu har vi rett ut detta big_smile

Volkswagen - Das Auto
Spindeln_Gbg
7 april 2009 · 155 Inlägg

Har tankat ner den.
Låg så göttigt i soffan med en bunke chips å stor cola på bordet.
Filmen va helt ok.

Jag har hellre AIDS än kör Volvo
Saab 900 "Talladega" (1997)
IceEyes Varningar: För många..
7 april 2009 · 2 552 Inlägg

Tycker den var helt okej, inte riktigt lika bra som 2:an men klart bättre än 1:an och 3:an smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
MrSkyline89 driver with style
7 april 2009 · 800 Inlägg

Filmen är riktig bra enligt mig men som många säger så kunde de vart mer bilar å mer race!! men fan vad kul å se Vin Diesel med igen som Toretto big_smile han e ba grym asså ;P

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
MrSkyline89 driver with style
7 april 2009 · 800 Inlägg

Puttski skrev:

Ablazed skrev:
en del har nämt att "Han" e mä i denna filmen.
men ska de vara samma "Han" som e mä i 1:an???
(han som kör honda S2000 på racewars heter Han oxå)

ska de vara en å samma figur bara två olika skådisar lr är de två olika "Han"???

Naj naj naj smile killen du snackar om i första filmen heter Johnny Tran (han som kör S2000 på race wars).
"Han" är enbart med i början på 4an, där han lämnar Usa och åker till Tokyo, och i större delen av Tokyo Drift där han dör.

Alltså utspelar sig 4an före Tokyo Drift i tidslinjen smile

Nu har vi rett ut detta big_smile

ofan där ser man tongue men hurfan ska de passa sedan ihop med att Toretto ( Vin  Diesel) dyker upp i slutet av 3:a då han fick 25år till livstid nu i den nya på slutet? yikes de få jag lixom inte riktig ihop tongue nån som vill hjälpa till? wink

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
7 april 2009 · 1 948 Inlägg

Opel16V skrev:

Puttski skrev:

Ablazed skrev:
en del har nämt att "Han" e mä i denna filmen.
men ska de vara samma "Han" som e mä i 1:an???
(han som kör honda S2000 på racewars heter Han oxå)

ska de vara en å samma figur bara två olika skådisar lr är de två olika "Han"???

Naj naj naj smile killen du snackar om i första filmen heter Johnny Tran (han som kör S2000 på race wars).
"Han" är enbart med i början på 4an, där han lämnar Usa och åker till Tokyo, och i större delen av Tokyo Drift där han dör.

Alltså utspelar sig 4an före Tokyo Drift i tidslinjen smile

Nu har vi rett ut detta big_smile

ofan där ser man tongue men hurfan ska de passa sedan ihop med att Toretto ( Vin  Diesel) dyker upp i slutet av 3:a då han fick 25år till livstid nu i den nya på slutet? yikes de få jag lixom inte riktig ihop tongue nån som vill hjälpa till? wink

Den slutar ju när dem hjälper han fly tongue

denna filmen kan utspela sig innan tokyo drift, men också samtidigt... eller både före och efter... ingen som vet hur lång tid dem hoppar i filmen heller. tror ju knappast "Dom" tar sig från dominikanska republiken till USA på en dag utan han reser nog runt ett tag... därför kanske "HAN" åker till japan efter att han varit med i början och sen dör.... Likaså slutet i Tokyo drift, ingen som vet hur lång tid som gått sedan dem vann racet med mustangen tills "Dom" dyker upp.... man får ha lite fantasi....

Senast redigerat av AcesHigh666 (7 april 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Zahak Prisjägare
7 april 2009 · 238 Inlägg

Sant.

Iaf, jag är nöjd så länge jag slipper se huvudpersonen i Tokyo Drift, jag får spel på hans dialekt osv smile

MrSkyline89 driver with style
7 april 2009 · 800 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Opel16V skrev:

Puttski skrev:

Naj naj naj smile killen du snackar om i första filmen heter Johnny Tran (han som kör S2000 på race wars).
"Han" är enbart med i början på 4an, där han lämnar Usa och åker till Tokyo, och i större delen av Tokyo Drift där han dör.

Alltså utspelar sig 4an före Tokyo Drift i tidslinjen smile

Nu har vi rett ut detta big_smile

ofan där ser man tongue men hurfan ska de passa sedan ihop med att Toretto ( Vin  Diesel) dyker upp i slutet av 3:a då han fick 25år till livstid nu i den nya på slutet? yikes de få jag lixom inte riktig ihop tongue nån som vill hjälpa till? wink

Den slutar ju när dem hjälper han fly tongue

denna filmen kan utspela sig innan tokyo drift, men också samtidigt... eller både före och efter... ingen som vet hur lång tid dem hoppar i filmen heller. tror ju knappast "Dom" tar sig från dominikanska republiken till USA på en dag utan han reser nog runt ett tag... därför kanske "HAN" åker till japan efter att han varit med i början och sen dör.... Likaså slutet i Tokyo drift, ingen som vet hur lång tid som gått sedan dem vann racet med mustangen tills "Dom" dyker upp.... man får ha lite fantasi....

hehe ja de är sant... man kan fundera hur mkt man vill nu xD  men en bra film va de jo å alla andrra e jo med bra big_smile nu få man fan kolla alla filmer i streck igen wink

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
Haxxel JDM
7 april 2009 · 593 Inlägg

Ojoj, jag såg rullen igår. Jag ÄLSKAR FAF men jag blev faktiskt besviken.
De har ju totalt gått ifrån det där med kids som rejsar på gatorna, nu är alla livsfarliga seriemördare och knarklangare av högsta rang.
Rejsen är totalt overkill, kunde lika gärna vara rymdskepp eller nått när de åkte där igenom tunnlarna (whats upp med tunnlarna btw?).
Sen så stör jag mig på att det inte finns någon verklighetsförankring, alla bilar kostar minst 1mille och alla tacklar varan hela tiden, när tryckte ni till era medtävlande senast?
Sen så är ju alla bilar exakt lika snabba, när de kör där i öknen så står han ju på gasen med sin brutala dödsstegrande megamusklare och blir omkörd av diverse sedaner och landrovers...
Asså det var en cool rulle, en av filmerna från 2008-2009 där man faktist förstår vad som händer, men den var absolut inte en FAF enligt mig, jag ville ha mer rejs som man skulle kunna se upp till och drömma sig bort till, världen som beskrivs här skulle jag aldrig vilja sätta min fot i. Sen så ska rejsen handla om kanske några tusen eller på sin höjd ägarbevis, men här är ju bilarna helt sekundära när de använder de som murbräckor för att få sina medtävlande att krossas mot mötande trafik. Men det kanske inte gör så mycket att de går sönder när bilarna ändå byggs ihop som lego i ett montage på kanske 45 sekunder.

Sen var det lite konstigt att de har så sjukt många tekniska missar i en film som bara bilnördar ser. Det där med Nitrometan har jag aldrig hört förr. Att delar plockades bort så tydligt när bilar skulle volta (imprezan). Att de fortfarande hur fort de än åker kan växla till en superväxel och gasa på lite till, tex när Dominic kör allt vad han har för att undkomma ondingarna så skjuter de på honom då gasar han på lite TILL och får upp bilen som åker i 3000km/h på bakhjulen på grus...
Att det kommer blå eld när man använder NOS? Och är det inte en gigantisk miss det där med att han gör en megabomb av sin bil genom att släppa ut NOSgasen i bilen. NOS är väll inte ens antändligt? Det kyler ju bara ner luften i motorn och innehåller mer syre? Osv osv....
Och för att inte tala om den där gpsen som gjorde något helt sjukt som bara skulle vara coolt för 10 år sen... Sjysst interface, gamla filmen "Tron" någon?

Urk, nu har jag fått skriva av mig lite. Mitt betyg är alltså "ganska cool action, men totalt värdelös som FAF" iof bättre än 2an ändå tongue

Senast redigerat av Haxxel (7 april 2009)

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
LilleSKUTT
7 april 2009 · 512 Inlägg

tittade på jay leno idag och då intervjuade jay toretto(vin diesel)  och vin sa då att nya filmen  är en uppföljare på 1an och att det var tänkt som en triologi från början

Senast redigerat av LilleSKUTT (7 april 2009)

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang