Bilskrot i GBG-trkterna...

kalle_h
31 mars 2006 · 11 Inlägg

Hej hej. Va på min favvoskrot i Kållerded igår och såg tll min förtvivlan att de numera bara har öppet 10-14 på lördagar, hemskt!!! Som ni säkert vet skiljer sig priserna rätt ordentligt, på Kållerered är det i det närmaste gratis med allting om man plockar ner det själv och ler lite extra mot kvinnan i kassan (jag är för övrigt RÄTT snygg=) ) medans exempelvis Mölndalsskroten *host host* gärna tar mer för en skrotdel än vad den kostar ny. Nu till min fråga. Finns det mer skrotar med "Kållereds-anda" runt om i Göteborgsområdet, med kranskommuner? Alla tips är välkomna. Hur är tagene? nån som vet?
//Kalle

Faan, så blev man en golftönt själv...
sveddan
31 mars 2006 · 1 453 Inlägg

kalle_h skrev:
Hej hej. Va på min favvoskrot i Kållerded igår och såg tll min förtvivlan att de numera bara har öppet 10-14 på lördagar, hemskt!!! Som ni säkert vet skiljer sig priserna rätt ordentligt, på Kållerered är det i det närmaste gratis med allting om man plockar ner det själv och ler lite extra mot kvinnan i kassan (jag är för övrigt RÄTT snygg=) ) medans exempelvis Mölndalsskroten *host host* gärna tar mer för en skrotdel än vad den kostar ny. Nu till min fråga. Finns det mer skrotar med "Kållereds-anda" runt om i Göteborgsområdet, med kranskommuner? Alla tips är välkomna. Hur är tagene? nån som vet?
//Kalle

*Gäsp*

kalle_h
31 mars 2006 · 11 Inlägg

Den här tråden handlar om bilskrotar, inte sömnproblem tongue

Faan, så blev man en golftönt själv...
Hell
31 mars 2006 · 30 Inlägg

Fjärås är ju inte så långt bort..



Hell

Gardinstång
Tengu1969
31 mars 2006 · 1 396 Inlägg

Det finns ju några skrotar i Angered, Partille, Alingsås, Hjällbo?(Klädkällaren) m fl...

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
kalle_h
31 mars 2006 · 11 Inlägg

Jo, men kör de på mölndalsmetoden eller kålleredsmetoden, är ju det som är intressant? Har också för mig att fjärås e rätt så bra...

Faan, så blev man en golftönt själv...
Tonkpils blyfot
31 mars 2006 · 117 Inlägg

Angnesbergs skroten

mr_loffe
31 mars 2006 · 272 Inlägg

Rollsbo ind område i Kungälv är väl oxå en

Master-J tekniker
31 mars 2006 · 88 Inlägg

Hej. Tr4ist nog har de flesta skrotarna runt om i landet blivit Skrot Super Market. Likt den i Fjärås med allt liggande på datorn mm. Detta har medfört att vi som kunder numera får betala ofta svindyrt för prylar som egentligen inte har något värde. Finns turligt nog kvar några få riktiga skrotar där man snart kan ha en mysig picknick bland bilvraken. En av de bättre i din närhet bör vara den utanför Svenljunga.

Mr_Gear Biltokig
26 juni 2008 · 870 Inlägg

uppar denna eftersom jag också undrar smile hur är den i tagene?

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Zippo_
9 mars 2009 · 330 Inlägg

Uppar denna 1gång till, hur är tagene skroten ? mycket delar till volvo ?

mvh

LordLife
10 mars 2009 · 998 Inlägg

www.kungalv-bildem.se handlat ofta där och dom är okej. Ring alltid och fråga om dom har delen, så du inte åker i onödan, Och dom har bilder på ny inkomna bilar.

Fast bästa skrotarna jag känner till är ju www.returbilen.se i skåne. Helst den i malmö då. Fast det är ju en bit att åka.

Annars sök på google eller hitta, gulasidorna.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
loudness
10 mars 2009 · 4 554 Inlägg

om du vill åka lite så är uffes bildelar på orust en höjdare mer eller mindre självplock är inte med i bildelsbasen så han har helt egna prister och regler på vad han får göra, billig med

P.H Säljare
13 juli 2009 · 88 Inlägg

loudness skrev:
om du vill åka lite så är uffes bildelar på orust en höjdare mer eller mindre självplock är inte med i bildelsbasen så han har helt egna prister och regler på vad han får göra, billig med

Finns han kvar.
Brann det inte där för ett tag sedan.

Daz orginal is´t züruck........
BARRET
13 juli 2009 · 561 Inlägg

Skroten på tagene tycker jag är bäst, riktigt go kille där med billiga priser.

R_fused There is no replacement for displacement
13 juli 2009 · 630 Inlägg

P.H skrev:

loudness skrev:
om du vill åka lite så är uffes bildelar på orust en höjdare mer eller mindre självplock är inte med i bildelsbasen så han har helt egna prister och regler på vad han får göra, billig med

Finns han kvar.
Brann det inte där för ett tag sedan.

Nej iallafall skrotdelen är borta. Men när han fanns kvar va de närapå gratis många gånger:)

Mr_dOhC
13 juli 2009 · 214 Inlägg

Alingsås är bra och seriös men ingen självplock alls, och dom är hyffsat dyra.

Agnesberg som nån annan nämde!

Stenkullen har självplock men utbudet av bilar är hyffsat begränsat till äldre bilar, tidigt -90tal och neråt. Den är inte så stor heller.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang