Saab 9000 folkrace. utrustas för vimmerby

Gräsberg
11 april 2009 · 1 002 Inlägg

ser bra ut. pappa o ja brukade alltid kapa ytterplåten i hjulhusen fram lite mera o sen vinkla upp innerskärmen så får du en liten stabilare kant.
kör du i karlsta så vem vet kanske köpern av dig wink

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Masi hbxservice.com
11 april 2009 · 1 471 Inlägg

Gräsberg skrev:
ser bra ut. pappa o ja brukade alltid kapa ytterplåten i hjulhusen fram lite mera o sen vinkla upp innerskärmen så får du en liten stabilare kant.
kör du i karlsta så vem vet kanske köpern av dig wink

nej de tycker ja du kan låta bli:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Gräsberg
11 april 2009 · 1 002 Inlägg

saablover_1 skrev:

Gräsberg skrev:
ser bra ut. pappa o ja brukade alltid kapa ytterplåten i hjulhusen fram lite mera o sen vinkla upp innerskärmen så får du en liten stabilare kant.
kör du i karlsta så vem vet kanske köpern av dig wink

nej de tycker ja du kan låta bli:P

kommer nog inte hände. inga planer på att köra något detta år.
men första karlstad brukar de köpas mkt

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Masi hbxservice.com
11 april 2009 · 1 471 Inlägg

Gräsberg skrev:

saablover_1 skrev:

Gräsberg skrev:
ser bra ut. pappa o ja brukade alltid kapa ytterplåten i hjulhusen fram lite mera o sen vinkla upp innerskärmen så får du en liten stabilare kant.
kör du i karlsta så vem vet kanske köpern av dig wink

nej de tycker ja du kan låta bli:P

kommer nog inte hände. inga planer på att köra något detta år.
men första karlstad brukar de köpas mkt

ja de brukar de ..... folk brukar köra som idioter og tongue lite som att släppa ut kalvar på grönbete hahah

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Masi hbxservice.com
11 april 2009 · 1 471 Inlägg

9000 brukar inte vara så eftertraktade i alla fall men man vet ju inte..

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Alka0512
12 april 2009 · 474 Inlägg

Kul att det händer saker smile På min har det dock inte hänt särskilt mycket, bara bort med kofångarna/inredningen typ.

//Alex

BMW 540 e34 (1994)
Masi hbxservice.com
14 april 2009 · 1 471 Inlägg

halå
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/624436_cm5kqr.jpg
nu är i alle fall bågen isvetsad .
kvar att göra:
¤få bilen att gå rent
¤fixa ny rem
¤montera hasplåt
¤om jag hinner så ska jag även byta tryckledning till bensinet.
¤besikta
kan bli ganska stressigt med tanke på att jag inte har alla grejer än sad måste skaffa stål till hasplåt,rem och rör/slang till bensinet.

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Masi hbxservice.com
15 april 2009 · 1 471 Inlägg

nu har jag nog löst det med remen .. jag köper en acpump på skroten så att jag kan få på den längre remen som finns på biltema den korta finns bara på saab och kostar ca 500 :S + att jag får några kilon till på framhjulen:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
RallizZ
15 april 2009 · 124 Inlägg

Alltid kul med folkracebyggen:D Du får lägga upp lite bilder när du gjort debuten sen:)

Masi hbxservice.com
15 april 2009 · 1 471 Inlägg

RallizZ skrev:
Alltid kul med folkracebyggen:D Du får lägga upp lite bilder när du gjort debuten sen:)

ska jag göra vettu:Psmile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Alka0512
15 april 2009 · 474 Inlägg

RallizZ skrev:
Alltid kul med folkracebyggen:D Du får lägga upp lite bilder när du gjort debuten sen:)

Haha, då kommer den väl vara så ihoptryckt att man inte kan få med den på bild:D


Men det verkar ju ändå inte vara helt omöjligt att göra så du kommer nog hinna:)

BMW 540 e34 (1994)
Masi hbxservice.com
15 april 2009 · 1 471 Inlägg

nu har jag monterat rem och fått den att gå rent idag men det finns inte det lilla sista krutet i motorn så jag får fortsätta i möra med att ställa in=) men sen hörde jag lite knackningar i motorn idag men det låter inte som ramlager och vevlager tycker ja inte det borde vara för dom har ju inte gått mer än ca1,5 h har funderingar på om de kan vara för att balanskedjan är borta och det låter av kuggen men vet inte riktgit men får se i mörs va ja finner för slutsats:P ha de gött

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Masi hbxservice.com
16 april 2009 · 1 471 Inlägg

har varit ute och skruvat nu igen, knacket låter inte somom de kommer ifrån några lager så vi får hoppas att de håller:P sen har ja försökt att ställa in motorn igen men får den inte att varva över 5000 den bara ger sej och den blöddrar inte eller något sejer bara stopp på de varvet.... någon som vet om de kan bli något knackande ljud on man tar bort ballanskedjan???? har någon några tipps på varför den inte varvar som den ska????

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Revotech Pedal To The Metal
16 april 2009 · 750 Inlägg

Jag hade problem med att den bara dog vid 5000 . det var en 2.3 med 2.0 kolvar med.. vet inte vad det var dock tongue too bad.    Den ska inte börja knacka för att balanskedjan inte är där.
Tryckarna kanske inte har sugt åt sej tillräkligt mycke olja. de kan ju ta ett jäkla tag.

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Saab 9000 "Street Ethanol Edition" (1993)
Saab 9-5 Vector "ChriMa Dragbil" (2003)
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Masi hbxservice.com
17 april 2009 · 1 471 Inlägg

Revotech skrev:
Jag hade problem med att den bara dog vid 5000 . det var en 2.3 med 2.0 kolvar med.. vet inte vad det var dock tongue too bad.    Den ska inte börja knacka för att balanskedjan inte är där.
Tryckarna kanske inte har sugt åt sej tillräkligt mycke olja. de kan ju ta ett jäkla tag.

ok men de låter inte som tryckarna:( det låter från kedjesidan sad

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Masi hbxservice.com
17 april 2009 · 1 471 Inlägg

Revotech skrev:
Jag hade problem med att den bara dog vid 5000 . det var en 2.3 med 2.0 kolvar med.. vet inte vad det var dock tongue too bad.    Den ska inte börja knacka för att balanskedjan inte är där.
Tryckarna kanske inte har sugt åt sej tillräkligt mycke olja. de kan ju ta ett jäkla tag.

men min drar upp till 5000 men inte över men ja funderar på om det är det mekaniska sprutet som är för litet så att den blir strypt till 5000 ?? fick du ordning på din eller??

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Masi hbxservice.com
17 april 2009 · 1 471 Inlägg

nu har jag vart och skruvat och äntligen går den som den ska efter att ha slängt fordsprutet som ja hade på bilen i närmaste bäck:P monterade ett mekaniskt sprut från en gammal saab 99 , går som en klocka nu:P ÄNTLIGEN!!!!

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
TheAudiDude
17 april 2009 · 41 Inlägg

Är det inte så att efter ett race, om någon då lägger ett bud på bilen
så måste man sälja den?
Är det inte rätt surt att lägga ner så mycket tid och sedan kanske bli
tvungen att sälja den direkt?

MVH Robin

Masi hbxservice.com
17 april 2009 · 1 471 Inlägg

TheAudiDude skrev:
Är det inte så att efter ett race, om någon då lägger ett bud på bilen
så måste man sälja den?
Är det inte rätt surt att lägga ner så mycket tid och sedan kanske bli
tvungen att sälja den direkt?

MVH Robin

jo de stämmer:P det är smällar man får ta ..... men ja tänker ju inte ge bort den  utan ja kommer ju lägga egne bud og:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
TheAudiDude
17 april 2009 · 41 Inlägg

saablover_1 skrev:

TheAudiDude skrev:
Är det inte så att efter ett race, om någon då lägger ett bud på bilen
så måste man sälja den?
Är det inte rätt surt att lägga ner så mycket tid och sedan kanske bli
tvungen att sälja den direkt?

MVH Robin

jo de stämmer:P det är smällar man får ta ..... men ja tänker ju inte ge bort den  utan ja kommer ju lägga egne bud og:P

Jo jo det är klart! smile Men det vore ju surt trots allt ^^ Hur funkar det egentligen,
om du själv lägger ett bud blir det som att "du säljer den till dig själv"?
eftersom du är ägaren så måste du väl iaf kunna välja vem du ska
sälja den till?


MVH Robin

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang