kan som andreas där säga att man bööör ta bort vinylen släppte på mina dörrar, då hela bilen rör på sig spricker osv. sååå i fortsättningen blir det att riva skiten.
riva. spackla.. varför finns det ingen manual över detta? va?
Men det kan bli lite svårt på vissa bilar där formerna under vinylen är uppbyggd av formsprutat skum vilket jag tror kanske spacklet inte fäster så bra i heller. Hoppas iaf på att min egna bäda som har en del spacklat över originalvinylen skall fortsätta att hålla ihop
Skulle gärna göra det. Anledningen till att ja funderat på o ha en mätare där. Är att det sitter en fästskruv till brädan där. Och struntar man i och montera den. Så trycks den inte i mot mätarhuset. Så då blir det en glipa där.
Eller om någon har något bättre tips? Så ös på bara..
/Andreas
Jag hade inte gjort ngt utav alternativen utan jag tycker du skall strunta i att ha mätarna där och istället spackla om den sidan om instrumenthuset så den mer ser ut som på brädans hö sida , dvs tag bort "kanten" eller "vecket" som är där och runda av formerna istället.
Har beställt massa grejer från DLS nu. Kommer bli nudlar o vatten 1år framöver nu.. haha.
Så någon som vill köpa 5.25" Pioneer prs högtalare och Ett Dls Ra30 slutsteg. Så skicka pm.
Någon här som vet vad det är som gäller med syra batterier vid ljudtävling? Luftning m.m? Det måste väll finnas luftning? Sen får väll inte batterilådan vara tät?
Någon som vet hur det ska vara o se ut. Så får ni gärna dela med er..
har börjat med mitt bygge med nu. 10" fram amega 5.25" som mellan o diskant. 4x naka midbas,. audison proc. steg. osv. kika in tråden min uppdateringar kommer..
Låter nice. Ska kika in o se vad du håller på med. Äntligen har killen förståt att basen ska sitta fram..
Men tror du verkligen att du behöver midbasarna när du kör 10" fram? Ja vet att du inte behöver dom. Kör med så få element som möjligt ju lätare är det o få det o låta riktigt bra.
Elmia i Påsk menar du?
Ja kommer nog inte vara klar förens 2014 tidigast.. haha.
Blir nog o bygga en låda till. Den här gången blir det troligtvist att ta bort hela handskfackluckan På så sätt kan man utnyttja mer av utrymmet. Och eventuelt formma om värmepaketet.
Men först ska ja börja med bygget bak så ja får ditt slutstegen o det. Så man kan test spela lite.
/Andreas
pattilatti2 skrev:
har börjat med mitt bygge med nu. 10" fram amega 5.25" som mellan o diskant. 4x naka midbas,. audison proc. steg. osv. kika in tråden min uppdateringar kommer..
haha du ja har haft planer länge.. jo jag ska ha dem, jag vill spela midbas med bra element, samt fr den vinkeln o vinklat. sen kör ja mellan reg o diskant fr 5.25" upp i rutan.. fast utanför rutan för extra poäng
2014 haha sluta nu.. du kommer dit i påsk. fan om ja hinner så hinner du. ja har ju just börjat. ja slet allt, sket i handsfacket totalt, fast jag ska spela basen mest troligen rakt ner i golvet. de funkar bra hemma att spela mot vägg så de borde förstärka upplevelsen i bileen med. men om det behövs vette fan :p de är ju en pioneer 10" på 800wrms. med mitt lilla monosteg. på 3.2kw
vi får se hur de funkar. vad blev galet med din plan fr tidigare då?
Vad menar du nu? Vadå vad blev galet med vilken plan?
pattilatti2 skrev:
haha du ja har haft planer länge.. jo jag ska ha dem, jag vill spela midbas med bra element, samt fr den vinkeln o vinklat. sen kör ja mellan reg o diskant fr 5.25" upp i rutan.. fast utanför rutan för extra poäng
2014 haha sluta nu.. du kommer dit i påsk. fan om ja hinner så hinner du. ja har ju just börjat. ja slet allt, sket i handsfacket totalt, fast jag ska spela basen mest troligen rakt ner i golvet. de funkar bra hemma att spela mot vägg så de borde förstärka upplevelsen i bileen med. men om det behövs vette fan :p de är ju en pioneer 10" på 800wrms. med mitt lilla monosteg. på 3.2kw
vi får se hur de funkar. vad blev galet med din plan fr tidigare då?
Volvo V70 är något bökigare o bygga frontsub i än Vectra...
Kan väll också berätta att ja fick ett trevligt samtal från Backesljudbyggeri. Kortfattat så kommer ja få bra priser både från Backes och från dls.
Så så här blir nog systemet:
Vet dock inte än om det blir Rw 6orna eller Rw10. Det återstår o se vad som blir bäst.
Och p88.an ska självklart bytas ut till en p90. Men det blir nästa år. tidigast. nya p99.an tror ja inte alls på... Säkert bättre än p88.an. Men hästlängder i från p90
Tack så mycket för alla kommentarer. Så det behöver inte vara perfekt för långa människor? Vad går gränsen? är man över 1,50 så är man väll lång eller?
Har tagit ut en semester dag i dag. Så ska försöka få ihopp en bra låda nu. Hoppas ja iaf....
andreas_gbg Eller någon annan trevlig själ. Som kan svara hur det funkar om man ska tävla i SQ.
Ja funderar nämligen på o bygga om min mittkonsol. Inte riktigt nöjd med den. och då tänkte ja ta bort fläktutblåset i mitten och montera fronten där. Cd inkastet lite längre ner. Och sen ecc-panelen under den. Och skippa skärmen. Ev montera skärmen på brädan. Där centerhögtalaren sitter org.
Nu till min fråga. Får man minuspoäng om man ändrar/tar bort funktioner i bilen? som tex fläktutblås?