Okej se om ja fattat dig rätt. Om ja tänkt tävla. Så är det bäst o dämpa hela bilen inkl golvet. För o få bilcupen så tyst som möjligt från ljud utanför bilen. När dom bedömer mitt ljud?
Ja tänker man så. Så ja marginalerna är väll inte så stora. Så då är det väll lika bra o fylla hela bilen med Övergångsställen... Men så satans med jobb bara....
Okej se om ja fattat dig rätt. Om ja tänkt tävla. Så är det bäst o dämpa hela bilen inkl golvet. För o få bilcupen så tyst som möjligt från ljud utanför bilen. När dom bedömer mitt ljud?
Ja tänker man så. Så ja marginalerna är väll inte så stora. Så då är det väll lika bra o fylla hela bilen med Övergångsställen... Men så satans med jobb bara....
Det är den uppfattningen jag fått iaf.... Sedan vinner man ju mer i längden iom att man int ebehöver spela lika högt för att allt ljud skall höras när man kör.....eller hur?
Ang dämpning av golv: Jag tror det inte gör ngn skillnad i vissa nyare bilar vid bedömningen utan isåfall bara en marginell skillnad vid körning kanske , jag tror det kommer in mer oljud utifrån genom rutor o lister t.ex än genom golvet om man står stilla i en miljö med mkt ljud runt om kring sig som vid en billjudtävling.
Ang dämpning av golv: Jag tror det inte gör ngn skillnad i vissa nyare bilar vid bedömningen utan isåfall bara en marginell skillnad vid körning kanske , jag tror det kommer in mer oljud utifrån genom rutor o lister t.ex än genom golvet om man står stilla i en miljö med mkt ljud runt om kring sig som vid en billjudtävling.
Mycket bra sagt. Det tror ja också. Ja tror inte ja kommer märka någonting alls på o dämpa golvet. Möjligtvis lite mindre vägljud när man kör. Men väldigt marginelt. Ljudmässigt så är ja helt övertygad om att ja inte märker någon skilnad. Men ja kommer troligtvist dämpa golvet iaf. Bara för sakensskul. Om man ska tävla. Så kan ingen klaga på det iaf.
Har varit i garaget o byggt lite bak i skuffen. Batterilåda och börjat lite smått med Slutstegsracket. Kommer nog bli fint....
Tænk om man skulle haft den reservhjulsbaljan o kunnat øsa ner grejer i Vad kør du med før asfaltsmatta førresten? Ska se om man orkar ta tag i dæmpning framøver, verkar ju som att det blir en viss skillnad I øvrigt ser byggandet vældigt bra ut i mina øgon! Ser fram emot slutresultatet.
Lycka till!
It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Nu börjar baslådan bli klar. Måste bara hitta någon bra kontak/skarv som inte innebär förluster.
Antar att ni vill se lite bilder. Så ja slänger upp lite bilder från dagen bravader..
Och så en väldigt tidig bild på det som ska bli slutstegsracket..
Det kommer bli väldigt trångt. Ser ut o vara gott om plats. Men när man börjar mäta på hur stora slutstegen är. Då är det gränsfall att det går o få plats me dom..... Men men på något sätt ska vi väl lösa detta också..