Garh vad det ser bra ut! Nästan så jag måste skaffa v70 bräda i min med, bra mycket snyggare
Du borde ha lite mer kolfiber än bara mittkonsolen. Men det kanske du planerar?
Det kommer bli en list på baslådan. I spegeln som är urfräst i baslådan så kommer det sitta en list i kolfiber. Ev så ska ja drapera luftkanalen i mitten med kolfiber också.
Kolfiber är snyggt men sammtidigt så ska det vara stilrent. Så det får inte bli för mycket.
Fråga: Vad tycker ni ja ska hitta på med hållet i mitten på brädan? Klä en täckskiva med alcantara? eller montera mätare till laddtrycket + en mätare till?
Garh vad det ser bra ut! Nästan så jag måste skaffa v70 bräda i min med, bra mycket snyggare
Du borde ha lite mer kolfiber än bara mittkonsolen. Men det kanske du planerar?
Det kommer bli en list på baslådan. I spegeln som är urfräst i baslådan så kommer det sitta en list i kolfiber. Ev så ska ja drapera luftkanalen i mitten med kolfiber också.
Kolfiber är snyggt men sammtidigt så ska det vara stilrent. Så det får inte bli för mycket.
Fråga: Vad tycker ni ja ska hitta på med hållet i mitten på brädan? Klä en täckskiva med alcantara? eller montera mätare till laddtrycket + en mätare till?
Mvh Andreas
Ja, ska inte bli för mycket kolfiber heller, då blir det plottrigt. Men med bara en sak i kolfiber så ser det inkastat ut på måfå. Lagom är bäst!
En bit plexi som du lacka svart/grå med ett dlsmärke och dioder under? Mätare gillar jag personligen inte. Täckskiva i alcantra funkar alltid annars.
...
Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Jag skulle nog vilja påstå att du klarar dig bra med 0 kondensatorer. Men om man ska se till dom "rekommendationer" som finns så är det 1F per 1000W slutsteg. Men en sån där kondensator kan man ju ha ändå bara för att få displayen, ser ju sjyst ut iaf.
Har tyvär inga bilder för tillfället. Men provspelade lite igår. Och för att inte vara inställt och diskanter som inte är monterade ännu så ser det lovande ut....
Nu är diskanterna monterade batteri kopplat och slutstegsracket klart förutom att det ska in 2st fläktar. Har även klätt A-stolparna i alcantara. Nästa steg är o göra en snygg cover. Det får bli nästa vecka då min semester börjar. Så nu har ja massa tid..
Här kommer några bilder från gårdagen/natten.
Blir tyvärr lite ormbo. Men oundviklugt.
Bara fläktarna som ska monteras nu.
Nu även diskanterna monterade och A-stolparna klädda i alcantara.
Hur låter då? lägg in en film här i tråden, ger ju en viss bild av ljudet om du har en bra kamera
Läget annars? har bytt bil nu till en lite mer lättbyggd har dock inte orkat slänga in bilder eller nå.. kommer på slutresultatet. (dock är jag i princip klar)
Ja lär nog komma till Sjöhistoriska på torsdag. Förhoppningsvis med ny cover då också. Så då kanske du kan få lyssna. Om ja lyckats tweka in systemet tills dess.
Camillalilla skrev:
NAJS!!! As fint Andreas!! Ser fram mot att höra live oxå såklart!
Kimpan o jag får väll komma förbi så du får lyssna lite:)
pattilatti2 skrev:
Härligt ser ju riktigt fint ut:)
Hur låter då? lägg in en film här i tråden, ger ju en viss bild av ljudet om du har en bra kamera
Läget annars? har bytt bil nu till en lite mer lättbyggd har dock inte orkat slänga in bilder eller nå.. kommer på slutresultatet. (dock är jag i princip klar)
hoppas allt är bra där! / patrik
Lägga upp en film? Nä det kommer ja inte göra. det måste upplevas live. En film säger inte ett skit av hur det låter.
Va finns det någon bil som är mer lättbyggd än en opel omega?
Tack för alla trevliga kommentarer. Kul att ni gillar bygget.
Men nu har man ökat vikten så pass mycket. Så ja får nog boka en tid hos Turbocenter. För o kompensera med den extra vikten.
Ang. filmer så skulle jag aldrig vilja att personer bedömer mitt ljud som jag slitit x antal timmar för att få ihop via nån film. Speciellt inte en sq-bil :p
Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot