Det är ett mått bestämt från sittdynan som gäller. inte helt säler men har för mig det är 80 cm. men det finns oftast en markering på rutan. Har iaf gjort på alla mina bilar och den är vanligtvis orginaltonad dit. Sen brukar de inte gnälla om man har någon cm för mycket:)