4688
Sök

Är det lagligt med framrutesteamer?

767 Inlägg
8 april 2009
#21
Det är ett mått bestämt från sittdynan som gäller. inte helt säler men har för mig det är 80 cm. men det finns oftast en markering på rutan. Har iaf gjort på alla mina bilar och den är vanligtvis orginaltonad dit. Sen brukar de inte gnälla om man har någon cm för mycket:)


KHRacing
8 april 2009
#22
Janken skrev:
.......................*text*............................
Sen kanske de inte kan lagboken helt till hundra, vad vet jag, men i verkliga livet kommer man undan med en lagom stor board. OBS! Inga 30cm boarder jag tjabblar om.

MVH Janken

Menade inte dig direkt utan folk i allmänhet :-)

& förövrigt håller jag med dig till 100% då jag själv besiktigat bilar emd streamer/board & de mätt med ett liggande A4.

1337
1 343 Inlägg
8 april 2009
#23
Varför sitta och gissa när det finns svart på vitt vad som gäller:
http://www.norrbottensglas.se/besiktning.htm

Hoppas detta hjälper..

I'm not a fighter, I'm a lover!

KHRacing
8 april 2009
#24
Xtravagant skrev:
Varför sitta och gissa när det finns svart på vitt vad som gäller:
http://www.norrbottensglas.se/besiktning.htm

Hoppas detta hjälper..

skall det vara svart på vitt är det en gällande VV /transportstyrelsen-länk som gäller - inte en länk till ett företag med kopierad text smile
Senast redigerat av KHRacing (8 april 2009)

Cambrant
9 april 2009
#25
hur är reglerna om dekaler på bakrutan? tonad dessutom

S40 T4
584 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
#26
Cambrant skrev:
hur är reglerna om dekaler på bakrutan? tonad dessutom

du kan tona dina bakrutor och lägga dekaler på för det e lagligt vad jag vet men om hur tonat det får vara vet jag inte men på min bil har jag så tonat så jag inte ser så jätte bra ut på dagen bara om solen lyser igenom så kan jag se bra big_smile


S40 T4
584 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
#27
Xtravagant skrev:
Varför sitta och gissa när det finns svart på vitt vad som gäller:
http://www.norrbottensglas.se/besiktning.htm

Hoppas detta hjälper..

aa tack för hjälpen, för alla har sagt helt olika och haft debatter nu och man börjar inte fatta vad som är rätt och inte haha tongue


dARKiE
5 031 Inlägg
9 april 2009
#28
Cambrant skrev:
hur är reglerna om dekaler på bakrutan? tonad dessutom

Du får måla bakrutan svart med färg om du vill.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

NissanMotorsport
9 april 2009
#29
Shady_killen skrev:
Cambrant skrev:
hur är reglerna om dekaler på bakrutan? tonad dessutom

du kan tona dina bakrutor och lägga dekaler på för det e lagligt vad jag vet men om hur tonat det får vara vet jag inte men på min bil har jag så tonat så jag inte ser så jätte bra ut på dagen bara om solen lyser igenom så kan jag se bra big_smile

du kan måla över med svart färg så man inte ser ett skit om man så vill tongue finns ju minibussar o.s.v med plåt emellan, dom ser ju inte.

1337
1 343 Inlägg
9 april 2009
#30
KHRacing skrev:
Xtravagant skrev:
Varför sitta och gissa när det finns svart på vitt vad som gäller:
http://www.norrbottensglas.se/besiktning.htm

Hoppas detta hjälper..

skall det vara svart på vitt är det en gällande VV /transportstyrelsen-länk som gäller - inte en länk till ett företag med kopierad text smile

dokumentet jag hänvisade till är gällande regler.
Länken du letar efter finns inte på deras sidor utan den finns (så vitt jag vet) endast internt..
Du kan be att få en kopia av tex bilprovningen och då kommer den utskriften se ut exakt som den jag hänvisar till.

Det är vad som gäller sen på vilken server den ligger är ointressant då folket här ville veta reglerna..

I'm not a fighter, I'm a lover!


Sök