2485
Sök

....

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
1 maj 2009
emijl skrev:
Snabb fråga - Varför står det Nej på haagi  å kiki ? Å sen Ja på Mig? big_smile

Du var väl positiv till Elias medlemskap? Eller missuppfatta jag dig?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 maj 2009
Klart jag är !smile Fatta det efter jag skrev tongue.. å palla inte ändra om det!big_smile

Esse komsi! wink

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

993 Inlägg
1 maj 2009
haagi du har fortfarande ingen anledning till att du inte har godkänt mig, men jag är snäll och inte tar det PERSONLIGT... för jag vet att du är mer vuxen än att gå in på de personliga..
Sen ni som går i godo för mig är jag mycket tacksam för  och ni kommer säker behöva någon hjälp av mig i framtiden !

993 Inlägg
1 maj 2009
Glömde tillägga ang E55orna m5orna Rs6, porsche osv:

Folk ska vara glada att jag kallar ditt mina kompisar, för det verkar som om att bara det är vi som kör, och våra bilar är inte billiga heler för ligga och pressa dom på 200m, full gas full broms, bara beläggen kostar 8000kr fram och byta ut på en E55a.
Sen ska du inte ta onsdagar och söndagar och blanda ihop det med din "XSC klubb" för det som händer på onsdagar och söndagar är juh en OFFICIEL träff för alla, alla får komma dit och köra / burna hur dom vill, så har det varit i minst 10år bakåt, och kommer vara så framöver,
sen är jag inte deras pappa att jag ska gå fram till dom och be dom köra "lugnt" på en stripp.
om du nu stör dej så mycket på det, så gå fram och säg det till dom själv.
Senast redigerat av Kungen-EssE (1 maj 2009)

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
1 maj 2009
Kungen-EssE skrev:

Folk ska vara glada att jag kallar ditt mina kompisar, för det verkar som om att bara det är vi som kör, och våra bilar är inte billiga heler för ligga och pressa dom på 200m, full gas full broms, bara beläggen kostar 8000kr fram och byta ut på en E55a.
Sen ska du inte ta onsdagar och söndagar och blanda ihop det med din "XSC klubb" för det som händer på onsdagar och söndagar är juh en OFFICIEL träff för alla, alla får komma dit och köra / burna hur dom vill, så har det varit i minst 10år bakåt, och kommer vara så framöver,
sen är jag inte deras pappa att jag ska gå fram till dom och be dom köra "lugnt" på en stripp.

Jag menade faktiskt inte så esse, precis som jag skrev så är det lungt att dom kör o jag gillar sådana sortens bilar ! Men jag menar dom ser att folk kör runt och vänder åt sidan, men dom liksom vänder och kör race tillbaka. Dom vet att det finns en väg som gör att man kan vända och köra bakom själva "strippen".

Så, hoppas det blev lättare nu smile

Avstängd
18 Inlägg
1 maj 2009
Eddiie skrev:
Kungen-EssE skrev:

Jag menade faktiskt inte så esse, precis som jag skrev så är det lungt att dom kör o jag gillar sådana sortens bilar ! Men jag menar dom ser att folk kör runt och vänder åt sidan, men dom liksom vänder och kör race tillbaka. Dom vet att det finns en väg som gör att man kan vända och köra bakom själva "strippen".

Och kör på folks backspeglar gör dom också lol

120 Inlägg
1 maj 2009
Shit vad ni ska klaga big_smile haha jag tycker så här att vi alla som vill/är medlema i klubben ska träffas och sedan snacka om de hela ! Så kan även dem som inte köpt medlemskort köpa de samtidigt!

Så haggi jalla dig och skicka PM till alla som är på listan (tror det är 77 eller 78 ?) var och när vi ska träffas big_smile Min bil är fixad nu så jag kan komma hehe !

Ha de bäst allihopa !

JDM y00000 !!

Avstängd
18 Inlägg
1 maj 2009
Bolek skrev:
Shit vad ni ska klaga big_smile haha jag tycker så här att vi alla som vill/är medlema i klubben ska träffas och sedan snacka om de hela ! Så kan även dem som inte köpt medlemskort köpa de samtidigt!

Så haggi jalla dig och skicka PM till alla som är på listan (tror det är 77 eller 78 ?) var och när vi ska träffas big_smile Min bil är fixad nu så jag kan komma hehe !

Ha de bäst allihopa !

bra idé, och Esse borde få komma också.

993 Inlägg
1 maj 2009
Eddiie skrev:
Kungen-EssE skrev:

haha det var inte dig jag skrev det till Eddie !big_smile

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
1 maj 2009
Kungen-EssE skrev:
Eddiie skrev:
Kungen-EssE skrev:

haha det var inte dig jag skrev det till Eddie !big_smile

aha, men har visat va jag menar nu iallafall ! Ställer ut i hbg imorgon och SCF på sönda !

905 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
Mina planer för denna klubben är ju faktiskt att vi ska slippa ha de så kallade olagliga street racingen!! utan att vi alltid har evenemang som är lagliga!! visst det kan kosta en slant. . . men kan det inte vara värt istället för att oroa sig för polisen,böter körkort klippt, ens egna säker het (vilket jag prioriterar väldigt högt)!!!!!

jag tycker denna diskussionen är super bra!! faktiskt,, det visar att man kan ha en klubb på en väldigt hög nivå!! Men måste även tillägga att jag personligen kommer inte att anordna en så kallad street racing utan försäkringar och polisens tillstånd. . . ni får gärna köra det. . men mitt mål är att helt enkelt sätta foten ner och säga till polisen och politiker. . . VI VILL HA NÅGONSTANS ATT KÖRA!! för om ni tänker efter är detta också en slags sport,,, precis som fotboll,tennis, golf osv (Fast detta är betydligt dyrare sport=) )  då kan jag liksom inte ta in folk som inte sköter sig. . för då blir liksom klubben väldigt oseriös!!

(just därför är jag väldigt försiktig med vem jag tar in. . . därför har jag varit lite så osäker när det gäller esse med det här om den 4april. . visst allt var inte hans fel..det var ju även folket som borde förstå bättre än att stå så nära. . men det tar inte bort att esse också var delaktig vilket även VSR var!! visst var det en jävla adrenalin kick men välj ett säkrare plats och folk stå inte så jävla nära!!! spec ni som hade barn i famnen tänk lite!!)

Nu kommer jag inte vara på garaget på 3dagar pga av väldigt intensiv helg!!
Men jag får önska alla en trevlig helg..

Tar gärna diskussioner på plats (men endast om det är på vuxen nivå utan hot och skrik)

ps: Tack esse för att du tar detta på ett moget sätt!!

www.sideways.nu
136 Inlägg
1 maj 2009
haagi, har det skapats en invald styrelse än? Likaså är det skrivit några stadgar för föreningen/klubben?

Om inte så rekomenderar jag att detta görs omgåeende. Gillar som sagt intiativet som är taget och att det vill hållas en hög nivå på det hela.

Men för att stega vidare så åtgärda de två punkterna snarast möjligt om så inte är gjort..

keep on going smile

Åklagare
47 Inlägg
1 maj 2009
Jill skrev:
Kiki skrev:
Jill skrev:

Vilka är medlemmarna som röstat? Du och Haagi eller alla 32 medlemmar?

Har alla 32 vart med respekterar jag ert val!

Ja... ALLA har röstat om det kanske inte 1, och sen för det andra hur kan du gå i god för honom när du är inte ens själv är medlem??? hmm hmm

Är det du eller listan som ljuger? roll

emijl skrev:
Kiki, vad menar du med det inlägett du tog bort? med att " Elias " inte har bra rykte?

Det undrar jag med!

Kanske att det är Kiki som bestämt vem som får bli medlem eller inte...
Med tanke på listan så är det ju inte medlemmarna iaf cool

Förstår inte varför du har så många åsikter om en klubb som du inte är medlem av Jill? Vi har haft ett medlemsmöte och en styrelse valdes. Vad som sedan diskuterades på det mötet är inget som behöver tas upp i detta forumet, men att vi i styrelsen och resten av medlemmarna på mötet var eniga om att säkerheten på våra evenemang och events behövde skärpas, delvis på grund av personerna som nämns i denna tråd.

Snart i en backspegel nära dig....;)

Åklagare
47 Inlägg
1 maj 2009
Barnie79 skrev:
haagi, har det skapats en invald styrelse än? Likaså är det skrivit några stadgar för föreningen/klubben?

Om inte så rekomenderar jag att detta görs omgåeende. Gillar som sagt intiativet som är taget och att det vill hållas en hög nivå på det hela.

Men för att stega vidare så åtgärda de två punkterna snarast möjligt om så inte är gjort..

keep on going smile

Ja är svaret på dina frågor!!

Snart i en backspegel nära dig....;)

www.sideways.nu
136 Inlägg
1 maj 2009
PerraN1 skrev:
Barnie79 skrev:

keep on going smile

Ja är svaret på dina frågor!!

Var finns dessa att tillgå då ?? big_smile vill ju gärna kolla vad det är för stadgar och se om man kanske skulle ta och joina upp big_smile

19 Inlägg
1 maj 2009
En liten sak sidan om är ju att vi fick MECA raceway för att vi skulle ha någonstans lagligt att köra. Få till en bra plats för klubben att ställa sig. Kanske förhandla till gratis inträde för medlemmar mm. Gå på dom sakerna vi redan har.

Mogge

BaM BaM
232 Inlägg
2 maj 2009
Kan bara hålla med Mogge. Vi fick Meca för att ha någonstans att köra och som kostar en "slant" men man slipper """oroa sig för polisen,böter körkort klippt, ens egna säker het"""" som du skrev haagi.
Får även känslan att Jill gillar att "röra om i grytan" , hålla disskutionen levande. Lägg ner istället så löser det sig...... just my 2c

Inget vara för evigt.

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
2 maj 2009
Lägg ner diskussionen, blir bara sk*t av det hela, falska rykten och missförstånd m.m... Ta ett snack öga till öga och red ut saken där...
(Inte med knytnävar, knivar, granater, raketgevär m.m) tongue

http://i192.photobucket.com/albums/z88/supersupra87/Funny/rabcat.jpg´´

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

905 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
Eftersom som klubben har fått ett eget forum så behövs inte denna tråden längre. till alla medlemmar så öppnas forumet den 5 maj efter klockan 21:00. . . tack och hej!! info fås genom mail!!

120 Inlägg
2 maj 2009
_MoGGe_ skrev:
En liten sak sidan om är ju att vi fick MECA raceway för att vi skulle ha någonstans lagligt att köra. Få till en bra plats för klubben att ställa sig. Kanske förhandla till gratis inträde för medlemmar mm. Gå på dom sakerna vi redan har.

Mogge

Nja håller inte riktigt med dig där vad gäller MECA raceway ! Det är de mest onödigaste banan som har någonsin byggd, liksom hallå 201 meter ? WTF !! helt onödigt, kanske bara för jag har en slö bil men iallafall de flesta bilarna(nu menar jag vanliga ej dargbilar osv) kommer upp mellan 110-140 km/h på den lilla sträckan, och vad är de roliga ? Kan köra 140 på en 110 väg och klara mig utan att snuten tar mitt kort ! Så lika bra att börja kicka från midhems trafikljus ut mot lund (den motorvägen) Man får samma sak typ, Trafikljus kan vara din start sen så är det ca 240 meter från ljuset till bron som går över motorvägen, man hinner komma upp i den hastigheten! Sen så sparar man också på bromsbelägg, för man behöver inte bromsa, räcker att man släpper gasen och rullar ner till 110 igen big_smilebig_smile Jaa jag kan ha fel, men det är så jag ser den fattiga race banan......

JDM y00000 !!

Sök