2572
Sök

Lacksläpp

82 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Tja!
Då är det så att jag har vart och tvättat bilen för ett tagsen och dagen efter så var det som vita prickar uppe på taket och när man kände på dom så lossnade klarlacken:O, så att nu ser det rent sagt för jävligt ut!!

Undrar om det är någon kunnig som skulle kunna hjälpa mig att luska fram vad det är som har hänt med lacken egentligen? Jag personligen tror att det är frättskador från ett för starkt medel i biltvätten. Har varit på olika lackeringsfirmor här i göteborg och dom kan inte säga vad det beror på riktigt.

Är väldigt tacksam för svar!

Smålänning
7 887 Inlägg
8 april 2009
Vart tvättade du? I maskin eller för hand?

Tvättade du i maskin så ska macken stå för omlack tycker jag.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

82 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Jag tvättade den på en handtvätt här i Göteborg eller rättare sagt Kärcher Clean Park på backaplan, tycker också att dom ska stå för omlack men det vill inte dom, har bara använt deras produkter också som finns i tankarna så det är märkligt...

4 001 Inlägg
8 april 2009
Är bilen omlackad någon gång?
Använde du avfettningsmedel eller nåt liknande?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

82 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Bilen är inte omlackad det har jag kollat upp, använde avfettning men det spolade jag av med en gång så det har inte legat kvar och torkat in i lacken eller vad man skall säga, dom på billackeringen frågade hur jag hade gjort när jag tvättade den och när jag sa det så sa som att det kan inte vara avfettningen som har gjort det.

Det sista jag la på bilen var avspolning och ytskydd och det ska göra så att vattnet åker av enklare men vattnet låg kvar istället, och på vägen hem är det 50 och 70 sträckor så det mesta borde ju åka av bilen.

1 482 Inlägg
8 april 2009
Om någon har lackat om taket med sprayburk är det inte så mycket att göra. Färg och klarlack på sprayburk klarar inte "äkta" avfettning. Allt löses upp till en sörja om det ligger på förlänge. Bara köra in till lackfirma. Lacka om tacket "ska" inte kosta allt förmycket.

BLT Service
Theracords Music Label

82 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Tyvärr så är det ju inte bara taket, utan det är på motorhuven, bakluckan och nu har det börjat komma på dörrarna bak med, och bara lacka om taket, mtorhuven och bakluckan hade kostat runt 10 tusen har kollat det redan och det svider att lägga ut så mycket tongue

Billackerare
737 Inlägg
8 april 2009
Tråkigt för dig, självklart, men bilen är ju inte ny direkt.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

82 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Nä jag vet att den ite är det nyaste direkt, men en utav orsakerna till att jag köpte den var att den var så jävla välskött i lacken och såg riktigt fin ut så det är tråkigt när det händer hmm

Billackerare
737 Inlägg
8 april 2009
Kan du inte lägga upp lite bilder på lack skadorna så man får se hur det ser ut?

Corrado VR6R 3.0 Turbo

82 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Jodå jag ska ut och fota och lägga upp en bild med det samma smile

82 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/47284/615641_70gvek.jpg

Så här är en bild på taket hur det ser ut nu, bilden är lite dålig tagen med mobil nämligen.

Ej Medlem
369 Inlägg
8 april 2009
jaa det ser ju INTE bra ut ifl!

You haven't lived until you found something worth dying for!

82 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Det ser för jävligt ut!!!mad

Billackerare
737 Inlägg
9 april 2009
Det är lite svårt att se.. du har ingen bättre kamera så du får lite skarpare bilder?

Corrado VR6R 3.0 Turbo

82 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Jodå det har jag så jag fixar det i morgon och lägger upp det på eftermiddan smile

19 Inlägg
13 april 2009
Är inte detta galvsläpp?

82 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Jag vet faktiskt inte, kan inte så mycket om lack tyvärr, men vad är galvsläpp för något?smile

205 Inlägg
14 april 2009
Speil skrev:
Jag vet faktiskt inte, kan inte så mycket om lack tyvärr, men vad är galvsläpp för något?smile

Ja när galven i plåten släpper, galvat för att motverka rost..

82 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Okej... här är en liten bättre bild på hur det ser ut så hoppas någon kanske vet vad det kan bero på smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47284/624833_0rmk3f.jpg

Sök