Bilar & Brudar

perzy Snål gnällspik
15 april 2009 · 402 Inlägg

Så ni moraltanter hävdar alltså att tjejer inte vill visa upp sig? Att fotomodell är ett hemskt yrke som inga tjejer vill ha, men tvingas till för att få mat på bordet? Haha :-)  För det är ju det som dessa tjejer jobbar som. De har säkert kontrakt med nån modellagentur.
Fotomodell är ju drömyrke för de flesta tjejer.

Missförstå mig rätt, lättklädda kanske tjejerna är men de är ju inga strippor och gör inget omoraliskt! Alla ser vi lika lättklädda tjejer i reklam , på tv etc varje dag.

Volvo S80 2,9.
Jimm
15 april 2009 · 1 661 Inlägg

Stackars människor som ska gnälla om allting. Ifall det skulle vara ett elmia utan tjejer skulle folk gnälla ännu mer.

Lanjin
15 april 2009 · 757 Inlägg

Fast det går ju att vara sexig mer mer kläder på sig med smile

DaViper
15 april 2009 ·

Jobbar inom reklam och hey: sex säljer!

Är inte guds bästa barn, har jobbat på Slitz och har betalat tjejer för att stå vid mina bilar.

Jag tänker därför varken argumentera för eller emot, man är trots allt kille och på LCD-skärmarna i mitt garage rullar det bilder på bilar OCH tjejer.

MEN om vi går åt samma håll som USA och Japan så kanske det är dags att inför 15-årsgräns på utställningarna så småbarnsföräldarna slipper hålla för ögonen på sina barn, vad vet jag.....

Enchanter
15 april 2009 · 25 Inlägg

Jag håller med TS fullständigt, jag har besökt elmia en gång och kan ju säga att det aldrig blir nått återbesök från min del. Att se dessa halvnakna brudar gå runt och göra reklam eller hänga vid en stylad bil gör mig rätt så illamående. Saken blir ju inte bättre av att det även är barnfamiljer som besöker mässan.

Självklart tycker jag att tjejer ska ha sin plats på en bilmässa men istället som det är nu så borde de ha en bil eller nått annat bygge att visa upp.

Man kanske borde starta en tråd där folk fick skriva in alla företag som använder sig av såna här småtjejer för att göra reklam för sitt företag...

Senast redigerat av Enchanter (15 april 2009)

turboforssen Telge Drifting Team
15 april 2009 · 5 398 Inlägg

Enchanter skrev:
Jag håller med TS fullständigt, jag har besökt elmia en gång och kan ju säga att det aldrig blir nått återbesök från min del. Att se dessa halvnakna brudar gå runt och göra reklam eller hänga vid en stylad bil gör mig rätt så illamående. Saken blir ju inte bättre av att det även är barnfamiljer som besöker mässan.

Självklart tycker jag att tjejer ska ha sin plats på en bilmässa men istället för att klä sig som luder så borde de ha en bil eller nått annat bygge att visa upp.

Man kanske borde starta en tråd där folk fick skriva in alla företag som använder sig av såna här småtjejer för att göra reklam för sitt företag...

så du kallar alla lättklädda tjejer på sommaren för luder?
vill du inte se dom kolla bort då.
jag vill inte se några plastiga japsare på några utställningar, men tro fan på att dom finns dä,men det är inte mer än att kolla bort

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Android
15 april 2009 · 892 Inlägg

Hahaha! Mycket bra skrivet, håller med! big_smile

Hade först tänkt skriva en massa, men just nu orkar jag inte ta den diskussionen. Förresten så kan jag väl gissa på att en del redan vet mina åsikter.

Jag blir hur som helst jävligt glad över att inte vara ensam sk. "bög"...för det är väl det vi killar, som INTE vill se brudar (eller män för den delen) som objekt och accessoarer för någons lustar, blir kallade. wink

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
ichibon mmm, blåbärssoppa.
15 april 2009 · 616 Inlägg

Jag hålled med TS. (Och för att förebygga påhopp: Ja jag är tjej, men nej jag är inte avundsjuk.)

Jag har inget emot snygga tjejer, jag tycker också det är trevligt att titta på. Men de lättklädda brudarna på bilmässor tycker jag är pinsamma. Helt ärligt, jag skäms och kan inte kolla när de går förbi en brud med trosor som skär in i rumpan så allt hänger utanför. Jag tycker inte det är minsta snyggt och förstår faktiskt inte killar som tycker det heller?
Jag är inte på bilmässa för att kolla på varken tjejer eller killar, folk får göra hur dom vill men jag uppskattar faktiskt inte att få en i stort sett naken rumpa upp i fejset när man råkar stå på fel ställe.

Jag vet att det är tjejernas eget val men jag förstår inte det som argument? Inget har väl sagt att stackarna är tvingade dit och att nån slitit av dem kläderna och placerat dem vid montern.

Förstår inte att tjejerna inte känner att de gör bort sig, det skulle jag göra.

/ichi
Pikey
15 april 2009 · 2 283 Inlägg

Ni får gärna komma hit så ska jag torka era tårar!

R.I.P. Michael Jackson!
matteeee Ingen himmel är så blå som min
15 april 2009 · 2 972 Inlägg

Varför finns det inga trådar där folk klagar på brandmannakalendrarna? Fy, halvnakna karlar, jisses..

Alla föddes nakna, dessutom har tjejerna kläder på sig, om än inte mycket. Varför äcklas ni av det?
Vem tvingar er att titta?! Jag blev inte påhoppad av nån tjej, dom var inte påträngande, inte otrevliga och inte elaka. Om man inte gillar att titta finns det massor av andra håll att kika på.
Själv tycker jag det kan kvitta för jag kollar på bilarna, men inte fan störs jag av några tjejer (jo, några fjortisar som sprang runt och skrek och var stolta över sina första fyllor...).

Lägg all energi ni lägger på detta på nåt vettigt istället, t ex era bilar. Då kan ni komma LÅNGT och själv ställa ut - utan brudar - så bidrar ni istället på ett positivt sätt.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
drazen_gti
15 april 2009 · 807 Inlägg

jag skulle vilja ha tjejernas jobb:) glassa runt, le lite, kolla på bilarna på nära håll och få betalt, kan det bli bättre??

jag blir lätt distraherad av platinablont hår, glömmer bort allt vad bilar heter:)  Men det är bara o titta ett par sekunder sen kan man gå vidare o glo på bilar.

Vill bara påpeka att brudarna speglade utbudet av bilarna i hall A, nån som var snygg, resten hade kjolpaket med dålig passform, taskig lack, apelsinlack på låren och fördjävlig väghållning(alla är inte vana vid högklackat) smile Dessa tjejer är inga offer, dom får betalt och har säkert pojk/flickvän, så sluta klaga på allt och njut av livet! Är nån i vägen för dig när du tittar på en bil så vänta några sekunder så flyttar dom på sig...

I'd rather die like a man, than live like a coward
Urkas Kräsen grafiker
15 april 2009 · 1 775 Inlägg

Ja det finns ju en hel del patetiska pinsamma små fjortiskillar i den här tråden också. Tyvärr så tror jag faktiskt att ni aldrig kommer bli smarta nog att förstå vad felet med dessa mässbrudar är. Och jag gör alltså inga små fula påhopp här, utan jag är HELT 100% seriös när jag säger det här. Ni är verkligen för kåta för ert eget bästa.

Var för övrigt på en teknikmässa förra året där det gick runt två lättklädda tjejer som gjorde reklam för grafikkort. Det är EXAKT samma sak som bilmässebrudar, förutom att bilar är några storlekar större.

Whine whine!
drazen_gti
15 april 2009 · 807 Inlägg

Urkas skrev:
Ja det finns ju en hel del patetiska pinsamma små fjortiskillar i den här tråden också. Tyvärr så tror jag faktiskt att ni aldrig kommer bli smarta nog att förstå vad felet med dessa mässbrudar är. Och jag gör alltså inga små fula påhopp här, utan jag är HELT 100% seriös när jag säger det här. Ni är verkligen för kåta för ert eget bästa.

Var för övrigt på en teknikmässa förra året där det gick runt två lättklädda tjejer som gjorde reklam för grafikkort. Det är EXAKT samma sak som bilmässebrudar, förutom att bilar är några storlekar större.

Förklara då snällt för oss alla som aldrig kommer komma upp i samma inteligensnivå som du befinner dig på.

I'd rather die like a man, than live like a coward
PorscheJezzica
15 april 2009 · 415 Inlägg

drazen_gti skrev:
jag skulle vilja ha tjejernas jobb:) glassa runt, le lite, kolla på bilarna på nära håll och få betalt, kan det bli bättre??

jag blir lätt distraherad av platinablont hår, glömmer bort allt vad bilar heter:)  Men det är bara o titta ett par sekunder sen kan man gå vidare o glo på bilar.

Vill bara påpeka att brudarna speglade utbudet av bilarna i hall A, nån som var snygg, resten hade kjolpaket med dålig passform, taskig lack, apelsinlack på låren och fördjävlig väghållning(alla är inte vana vid högklackat) smile Dessa tjejer är inga offer, dom får betalt och har säkert pojk/flickvän, så sluta klaga på allt och njut av livet! Är nån i vägen för dig när du tittar på en bil så vänta några sekunder så flyttar dom på sig...

lol
Bra sagt! 

Ja vad säger man!? smile
Visst hör brudar och bilar ihop när det gäller shower så som Elmia!
Och ja, sex säljer! (tyvärr)

Samma som många klagar på dessa reklam pelare runt om i Sverige med snygga smala tjejer, det är tydligen missvisande mot ungdomar och vi kvinnor känner oss förnedrade....kom igen nu!
Inte vill ja se en blekfet gammal tant med valkar här och där med HM behå i ett fönster i affären el på affisch på gatan bara för att en "vanlig" svensson är medelålders och inte allt för vältränad, utan slät och fast hy???

Tillbaka till bilar och brudar!!
Vissa tjejer på mässorna är grymt fina, andra mindre...men smaken e som baken!
Klart det ska vara lite lättklätt...men det finns en gräns och något som heter smak!

Kjolar som sitter på halva skinkan?
Smakfullt? NEJ
Sexigt? ABSOLUT
Hör de hemma på Elmia?? Kanske/kanske inte!roll

Hellre ser ja nog en lite avklädd tjej som ser bra ut än en som ser ruskigt skabbig och lite mer påklädd ut!
Det är ju show!big_smile
Med det menar jag INTE att jag vill springa bredvid och trängas med halvnakna tjejer som visar rumpan på Elmia!
På bilder kan de bli väldigt fint med såna tjejer...men i en trång mässhall där du har personen bredvid dig 1 m???
Jag vet vad de flesta killar tycker...det är väl dröm scenariot!tongue

Många killar har inte en väl fungerande hjärna!
Bara för att man har kort kjol tror dem att det är fritt fram att känna och klämma!
På så sätt är det förnedrande då dessa tjejer faktiskt vimlar en del bland folket och får känna på det ena och det andra under dan!
Dessa killar tillhör väl isf hormonssprudlande 14-åringar och halvfeta Zündapp-pensionärer som knappt vet om de är k*ta eller pinknödiga.tongue
Isf finns det gott om dem!

Sen är det upp till bilägarnas eget tycke vad dem vill hyra in!

Enligt min smak så undrar jag vad vissa bilutställare tänkte med, vissa måste nästan ha fått dålig reklam?...men det e jag det!cool

Senast redigerat av SupraJEZZICA (15 april 2009)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
15 april 2009 · 1 874 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
lol
Bra sagt! 

Ja vad säger man!? smile
Visst hör brudar och bilar ihop när det gäller shower så som Elmia!
Och ja, sex säljer! (tyvärr)

Samma som många klagar på dessa reklam pelare runt om i Sverige med snygga smala tjejer, det är tydligen missvisande mot ungdomar och vi kvinnor känner oss förnedrade....kom igen nu!
Inte vill ja se en blekfet gammal tant med valkar här och där med HM behå i ett fönster i affären el på affisch på gatan bara för att en "vanlig" svensson är medelålders och inte allt för vältränad, utan slät och fast hy???

Tillbaka till bilar och brudar!!
Vissa tjejer på mässorna är grymt fina, andra mindre...men smaken e som baken!
Klart det ska vara lite lättklätt...men det finns en gräns och något som heter smak!

Kjolar som sitter på halva skinkan?
Smakfullt? NEJ
Sexigt? ABSOLUT
Hör de hemma på Elmia?? Kanske/kanske inte!roll

Hellre ser ja nog en lite avklädd tjej som ser bra ut än en som ser ruskigt skabbig och lite mer påklädd ut!
Det är ju show!big_smile
Med det menar jag INTE att jag vill springa bredvid och trängas med halvnakna tjejer som visar rumpan på Elmia!
På bilder kan de bli väldigt fint med såna tjejer...men i en trång mässhall där du har personen bredvid dig 1 m???
Jag vet vad de flesta killar tycker...det är väl dröm scenariot!tongue

Många killar har inte en väl fungerande hjärna!
Bara för att man har kort kjol tror dem att det är fritt fram att känna och klämma!
På så sätt är det förnedrande då dessa tjejer faktiskt vimlar en del bland folket och får känna på det ena och det andra under dan!
Dessa killar tillhör väl isf hormonssprudlande 14-åringar och halvfeta Zündapp-pensionärer som knappt vet om de är k*ta eller pinknödiga.tongue
Isf finns det gott om dem!

Sen är det upp till bilägarnas eget tycke vad dem vill hyra in!

Enligt min smak så undrar jag vad vissa bilutställare tänkte med, vissa måste nästan ha fått dålig reklam?...men det e jag det!cool

Helt korrekt. Du tog orden ur munnen på mig!

M103
15 april 2009 · 1 570 Inlägg

Arradin skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … gg5iv5.jpg

Var äger de här utställningarna rum någonstans? smile

Senast redigerat av henrikh (15 april 2009)

Bjork OEM <3
15 april 2009 · 6 957 Inlägg

henrikh skrev:

Arradin skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … gg5iv5.jpg

Var äger de här utställningarna rum någonstans? smile

Det är från Elmia iår.

OEM <3
Enchanter
15 april 2009 · 25 Inlägg

turboforssen skrev:

Enchanter skrev:
Jag håller med TS fullständigt, jag har besökt elmia en gång och kan ju säga att det aldrig blir nått återbesök från min del. Att se dessa halvnakna brudar gå runt och göra reklam eller hänga vid en stylad bil gör mig rätt så illamående. Saken blir ju inte bättre av att det även är barnfamiljer som besöker mässan.

Självklart tycker jag att tjejer ska ha sin plats på en bilmässa men istället för att klä sig som luder så borde de ha en bil eller nått annat bygge att visa upp.

Man kanske borde starta en tråd där folk fick skriva in alla företag som använder sig av såna här småtjejer för att göra reklam för sitt företag...

så du kallar alla lättklädda tjejer på sommaren för luder?
vill du inte se dom kolla bort då.
jag vill inte se några plastiga japsare på några utställningar, men tro fan på att dom finns dä,men det är inte mer än att kolla bort

Om du hade läst mitt inlägg så hade du förstått att jag inte menar alla tjejer när jag skrev "luder", men för att vara övertydlig så har jag ändrat mitt inlägg.

Det jag menade var att jag tycker det är väldigt tråkigt att de har lättklädda tjejer som de använder som en sorts sexistiskt objekt för att göra reklam. Det är bättre att istället ha en bra produkt än att använda lättklädda tjejer för öka försäljningen.

Speed-devil
15 april 2009 · 15 Inlägg

All credit åt Arcangelus.. bra skrivet !

Det är en jävla skillnad på att vara riktig fotomodell och glamourmodell, på elmia var bara wannabe slitz glamourmodeller som aldrig skulle platsa i ett seriöst modemagasin eller likande forum.. jag har inga moraliska betänkligheter för nakenhet och inget emot porr för den delen heller.. MEN jag vill själv kunna välja när och om jag vill se det.. Att gå med fru och barn på mässan och behöva se skabbiga "tonnårstjejer" med celluliter strutta omkring i trasig underkläder är inget roligt, jag var där för bilarnas skull inte tjejernas, det var ju en bilmässa trots allt.

Tjejerna på bilmässorna i Detroit eller Frakfurt är "något" mer smakligt klädda och håller "några" snäpp högre klass eller hur ??

Detta kan diskuteras fram och tilbaka hur länge som helst och två "läger" kommer alltid uppstå.. för och emot!

Jag är emot och står för det..

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
15 april 2009 · 1 898 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Höm. Får jag vara den första som säger emot? Vad är det för problem med brudar? Blir du verkligen så stött av att det finns ett gäng brudar där också? Om du inte sett det så fanns det även bilar, har du någorlunda koll så kanske du kan koppla bort det där med brudarna. Man kan inte gilla allt.

Själv tycker jag att man borde ha en forumtråd där man framhäver alla användare på Garaget som har bilder med brudar på. Det är grejer. Jag har inget emot att se brudar tillsammans med bilar.

Håller med.. Låt tjejerna göra vad dom vill..

Tror faktiskt ingen Tvingar dom att vara på bilmässor...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang