Volvo 850 Drivknutar.

johnduggan
14 april 2009 · 1 Inlägg

Finns det skillnad mellan yttre drivknuttar från biltema jämf mekononem förutom stora prisskillnaden?

Senast redigerat av johnduggan (14 april 2009)

Tab Rycketofta Racing
15 april 2009 · 292 Inlägg

kan inte tänka mig där kan vara någon skillnad. inte helt säker men tror inte det spelar någon märkbar roll i ditt fall om du köper den lite billigare smile

//Rycketofta Racing
Brink88 President över Brinkland
17 april 2009 · 465 Inlägg

jag bytte till en biltema drivknut på min 850 för nått år sedan och inga problem alls med den heller.  så det fungerar helt klockrent

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
clonec
17 april 2009 · 109 Inlägg

Jag bytade på min volvo 850 - 95  för en månad sen, köpte dom på biltema, funkar hur bra som helst.

min far jobbar inom en bildelskedja, o vi tittade o dom såg i stort sett likadana ut, man kan inte se skillnad med "vanligt" öga.   sen kvaliten tror jag inte e så stor skillnad på heller.

mina funkar bra iallafall.  men volvo har nu gått ut med att när man byter drivknutar så ska man ta lite locetite på dom innan du pressar den genom hjullagret. ska vara en locetite som heter 628.

( farsan fick mail om detta till firman )

att volvo inte har gått ut med detta tidigare vet dom inte, tyvärr.

Senast redigerat av clonec (17 april 2009)

Volvo 850 GLT 20v "renoveringsobjekt" (1993)
Crozzfire Avstängd
17 april 2009 · 512 Inlägg

Skulle nog ej välja Biltema om bilen skall vara kvar, bytte hjullager på en golf från Biltema, "made in Poland" 300mil senare var det dax före byte igen..brukar vara svårt och se kvaliteten på delarna.

Mr_Chevelle Mr_Chevelle
17 april 2009 · 3 Inlägg

Man ska inte köpa koniska lager på biltema, härdningen suger därav det billiga priset, däremot dom andra tex framhjulslager till audi 100 volvo 850 mm håller hyffsad kvalite. Biltemas drivknutar håller om man kör som folk, annars är det spintax som gäller.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang