4793
Sök

Trasigt slutsteg??

10 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
Kan mitt slutsteg vara trasigt fast säkringarna är hela??
Detta förbryllar mig. För alla kopplingar är rätt...

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
17 april 2009
Med tanke på den lilla information så skriver jag lika lite.
Ja

10 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
OKej. Jag håller på att bygga ett rullande soundsystem. Soim jag kan rulla med till parken och shit i sommar. Grejjen va att jag kopplade in slutsteget och provade med ett par högtalare som jag inte skulle ha och då funkade det. Sen kopplade jag ur och lät stå i två veckor. När jag sen fick högtalarna jag skulle ha och kopplade in allt så funkar inte steget. Den röda lys dioden som lös sist jag kopplade in det lyser inte och det kommer inget ljud. Batteriet är laddat...

Borde inte säkringarna gå sönder innan steget??

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 april 2009
Du har alltså bara låtit sakerna ligga? Det är inte så enkelt då att batteriet är urdraget? Eller att du har missat nån kabel (tex remote).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

10 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
Fast nu snackar vi 2 veckor... Och jag satte batteriet i laddaren i 2 timmar efter att jag insåg att nått va fel. Så ström i batteriet är det.

10 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
Jag har ju provat å koppla i allt igen och det funkar inte. Allt kopplades som första gången. Men jag har inte nån Remot. Hade inte det först gången heller. Så det kan ju inte va det som e problemet.

Forummoderator
26 678 Inlägg
17 april 2009
Loffi skrev:
Jag har ju provat å koppla i allt igen och det funkar inte. Allt kopplades som första gången. Men jag har inte nån Remot. Hade inte det först gången heller. Så det kan ju inte va det som e problemet.

Rätta mig om jag har fel, men Remote måste man ha för att steget skall starta?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

283 Inlägg
17 april 2009
japp det stämmer annars kommer det aldrig att funka:)

10 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
Fast det gick ju första gången?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 april 2009
Då måste nånting ha varit fel eller så satte nån dit en kabel utan att du visste om det, för utan remote signal så ska inte steget gå igång (förutom en del steg som slår på sig när dom får signal på högnivåingången).

Saab 9-3SC {SQ-edition}

2 914 Inlägg
18 april 2009
sätt in en remotekabel så ska du se du får liv i steget smile

77 Inlägg
18 april 2009
jupp en remote måste man ha!
det du kan göra är ju att dra en kabel direkt från plus och se om steget startar

10 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Okej. Om jag ska dra en kabel från plus. Kopplar jag då först plus på batteriet till plus på steget och sen en liten kabel från plus på steget till remote? Eller bar direkt från +batteri till remote?

Tack för all hjälp! big_smile

10 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Eller omformulering...
Hur kopplar jag in en remote?? Kan jag ta en vanlig lampknapp? Om jag vill prova utan remote hur gör jag då?

Bjustarzan
18 april 2009
remot sladden komer från stereon  kan vara märkt  (rem) eller power ant men man kan även ha båda då ska du använda rem sladden

21 761 Inlägg
18 april 2009
Loffi skrev:
Fast det gick ju första gången?

Hur hade du kopplat då?
Hade du kopplat in lågnivåkablar eller vanliga högtalarkablar till steget?
Vad heter steget?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 april 2009
Du kan koppla en kabel antingen från batteriet eller från + på steget till remote ingången. Om du vill så kan du även sätta en strömbrytare mellan ja. Föra att prova utan remote så låter du ju helt enkelt bli att koppla in den, men det kommer inte att fungera eftersom steget behöver en remotesignal för att starta. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

10 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Nu Funkar Det!!!!

10 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
LOL!! Jag vann precis en auktion på tredera. Fick ett slutsteg för 300 spänn big_smile haha!! Så gör det när man e nybörjare big_smile

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
18 april 2009
Loffi skrev:
Nu Funkar Det!!!!

Vad var felet då?

Sök