4369
Sök

Ändra bultcirkeln på bil?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
#1
Har 4 bults på volvon men jag har hört att man kan "konertera" om till en annan dimension eller rent av byta till 5 bult med hjälp av nå speciella spacers??

Någon som vet vad det är eller hur det funkar?

Fins så lite 18" fälgar till s40 tongue


4 005 Inlägg
17 april 2009
#2
Du har VOLVO      S40 96-      -      4-114,3             43      67,1      M12x1,50

Alltså, 43 i offset. (ET)
Du kan byta offset till högre med spacers.
du kan även byta navhål och mm.


2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
#3
linuslinje skrev:
Du har VOLVO      S40 96-      -      4-114,3             43      67,1      M12x1,50

Alltså, 43 i offset. (ET)
Du kan byta offset till högre med spacers.
du kan även byta navhål och mm.

Okej haha är inte så insatt i just det men går det att förklara lite tydligare? tongue mvh


Motorburen Ungdom
499 Inlägg
18 april 2009
#4
Vet inte hur det kommer passa, men det borde väl gå att ta navet från en typ tidigare 850 och ersätta dina med så du får 5 bult ? Annars är det nog spacers som du får köra på ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
#5
TritoN skrev:
Vet inte hur det kommer passa, men det borde väl gå att ta navet från en typ tidigare 850 och ersätta dina med så du får 5 bult ? Annars är det nog spacers som du får köra på ..

jo det kanske går. men jag vill inte ha 30mm spacers för då kommer ju hjulen sticka utanför skärmarna nästan tongue


16 197 Inlägg
18 april 2009
#8
Dark_Angel skrev:
ett till "?" tongue

de borde väl gå å ta spindel,nav å bromsar från nån volvo me 5 bultat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
#9
evilaudio skrev:
Dark_Angel skrev:
ett till "?" tongue

de borde väl gå å ta spindel,nav å bromsar från nån volvo me 5 bultat.

Ja det är väll möjligt. men tror du man får fast allt "nya" man byter till då? eller får man göra något.

smile



Sök