2014
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

1 464 Inlägg
16 maj 2009

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

3 968 Inlägg
16 maj 2009
cool Mina bilder från igår YSTAD-träffen 15 Maj, kommentera i följande tråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=134505

3 968 Inlägg
18 maj 2009
Snart fredag igen.. tiden går fort, bara några dagar kvar, hoppas på bra väder! tongue

119 Inlägg
18 maj 2009
Fredag går inte att komma till Ystad för min del iaf, Historiska loppet på Sturup Raceway Fredag o Lördag..
Senast redigerat av reggae (18 maj 2009)

Ska det va så ska de va på skånska!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
reggae skrev:
Fredag går inte att komma till Ystad för min del iaf, Historiska loppet på Sturup Raceway Fredag o Lördag..

Vad är det ?? Länk ... smile

119 Inlägg
18 maj 2009
tyvärr så kan man ju inte gå in på SturupRaceways hemsida... eftersom den ligger nere...
http://www.svedalamotorklubb.se/
Senast redigerat av reggae (18 maj 2009)

terazzi
18 maj 2009
Kommer nog dyka upp om man e frisk smile
sitter med feting sjuka nu sad

4 418 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
reggae skrev:
tyvärr så kan man ju inte gå in på SturupRaceways hemsida... eftersom den ligger nere...

Ahh super ... Kan man kika på det på dan o YstaTräffen på kvällen tongue

230 Inlägg
18 maj 2009
Kanske dyker upp, ska ner till sommarstugan och snickra lite.

Hoppas på bra väder!

1 464 Inlägg
18 maj 2009
v50sport skrev:
Kanske dyker upp, ska ner till sommarstugan och snickra lite.

Hoppas på bra väder!

Oj? Fint besök långväga ifrån? lol

119 Inlägg
18 maj 2009
Jill skrev:
reggae skrev:

Ahh super ... Kan man kika på det på dan o YstaTräffen på kvällen tongue

Jupp, det skulle man nästan kunnat göra. Sturup först sen Träffen, vi får se om jag orkar... ska stå som funktionär ute på banan både fredag o Lördag, så man undrar vilken postering man hamnar på...

1 464 Inlägg
19 maj 2009
Hur många kan tänka sig, lite sporadiskt/teoretiskt, att byta plats för träffen om det medför 'andra fördelar'?

'Andra fördelar' är inget direkt jag kan gå in på, men det kan tolkas som 'lite friare händer m.m.' utan att säga för mycket. Och med annan plats menas 'kom gärna med förlag på alternativ' vilket fortfarande kan vara centralt i Ystad.

Jag vet att Elgiganten är platsen för träffen och att det kanske känns drygt att rucka på, men frågan är ju fri! Även om det känns dumt att fråga. Fundera gärna lite.

4 418 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
Hur många kan tänka sig, lite sporadiskt/teoretiskt, att byta plats för träffen om det medför 'andra fördelar'?

'Andra fördelar' är inget direkt jag kan gå in på, men det kan tolkas som 'lite friare händer m.m.' utan att säga för mycket. Och med annan plats menas 'kom gärna med förlag på alternativ' vilket fortfarande kan vara centralt i Ystad.

Jag vet att Elgiganten är platsen för träffen och att det kanske känns drygt att rucka på, men frågan är ju fri! Även om det känns dumt att fråga. Fundera gärna lite.

Det jag spontant tänker på, med tanke på hur död denna tråden är respektive hur många bilar som kommer, är hur många som inte finns på garaget utan att det sprids "mun mot mun metod" ? Ska man då ändra plats så är det lätt att det blir lite rörigt ?? Men kanske även kul med ändring, tycker jag ... man börjar bli less på Elgiganten tongue Sen tror jag att "mun mot mun" kan föra vidare ändringarna relativt snabbt oxå om vi är ute i god tid smile

Sen vill jag våga påstå att om tanken är att slippa polisen, så är inte Ystad så stort lollol dom hittar oss tongue , och vi behöver inte gömma oss .. dom har ju faktiskt uppträtt riktigt bra de sista gångerna.

1 464 Inlägg
19 maj 2009
Ja, jag postar det här just för att detta är det enda stället att få fram information på som man kan gå tillbaka till och läsa senare, kommentera osv.

Givetvis är det 'mun till mun' wink som lär vara det som regerar sen. Men det är inte enbart polisen som är anledningen. Jag vill inte skriva något för då är inget sagt, men planerna är att det kanske kan bli lite större än så. Mer kontrollerat, mer frihet, fler bilar, mer utrymme (?)...

Jag håller på med ett par projekt på andra håll så detta är mest för att spana in hur och vad folk tänker.

3 968 Inlägg
19 maj 2009
Vad vi än gör - byt EJ plats - detta stället vet folk sedan långt tid tillbaka flera år smile

Hur less man än skulle vara på Elgiganten så kan man trots allt köra vidare på kvällen
o käka glass på jaktpaviljongen om man så önskar o göra annat ...  inte en chans att
vi ska ändra på något som vi sprider vidare och som jag även lagt ut på mängder av
olika forum, även satt upp informationslappar i olika orter m.m... har själv lagt ner mycket
jobb på detta även förra året, så folk vet om det.. så det är bara onödigt att byta plats
anser jag iallafall tongue och även mun till mun som sagt o.s.v och på diverse sätt..
Senast redigerat av Andreas79 (19 maj 2009)

4 418 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Andreas79 skrev:
Vad vi än gör - byt EJ plats - detta stället vet folk sedan långt tid tillbaka flera år smile

Hur less man än skulle vara på Elgiganten så kan man trots allt köra vidare på kvällen
o käka glass på jaktpaviljongen om man så önskar o göra annat ...  inte en chans att
vi ska ändra på något som vi sprider vidare och som jag även lagt ut på mängder av
olika forum, även satt upp informationslappar i olika orter m.m... har själv lagt ner mycket
jobb på detta även förra året, så folk vet om det.. så det är bara onödigt att byta plats
anser jag iallafall tongue och även mun till mun som sagt o.s.v och på diverse sätt..

Precis min tanke .. Du har rätt i det du skriver smile

1 464 Inlägg
19 maj 2009
Andreas79 skrev:

Det är därför jag frågar också. Vissa har lagt ner jobb på detta långt innan jag själv fann intresset samtidigt som det är till för alla. Alla får givetvis tycka till.

Motfrågor;
Är svaret det samma om exempelvis polisen och kommunen hjälper till med lagliga race, i utbyte mot att man undviker Elgigantens parkering? (En sk. 'ge och ta situation'.) Eller om kommun och diverse sponsorer går in och betalar utrustningar vid ev. kommande Blackrace?

Jag syftar inte på något, det finns inget bestämt. Bara nyfiken på var folk drar gränserna och hur många som har 'vi är kvar, för så har det alltid varit' inställningar.

4 418 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
Andreas79 skrev:

Det är därför jag frågar också. Vissa har lagt ner jobb på detta långt innan jag själv fann intresset samtidigt som det är till för alla. Alla får givetvis tycka till.

Motfrågor;
Är svaret det samma om exempelvis polisen och kommunen hjälper till med lagliga race, i utbyte mot att man undviker Elgigantens parkering? (En sk. 'ge och ta situation'.) Eller om kommun och diverse sponsorer går in och betalar utrustningar vid ev. kommande Blackrace?

Jag syftar inte på något, det finns inget bestämt. Bara nyfiken på var folk drar gränserna och hur många som har 'vi är kvar, för så har det alltid varit' inställningar.

Varför ska vi byta ut?
Är det någon som inte gillar våra träffar? Markägaren har inte sagt något om det och polisen chillar, så allt är ju frid o fröjd big_smile

Jag tror att inte Blackrace är hållbart i längden, för stora kostnader och det behövs väldigt mycket folk ...
Kanske om man har det som ett komplement till YstaTräffen ...
Senast redigerat av Jill (19 maj 2009)

1 464 Inlägg
19 maj 2009
Blackrace är ett osagt exempel. Frågan är dessutom inte om det där går att lösa. Det kanske rent av redan är löst?

Men givetvis, vill majoriteten att Ystaträffarna förblir på Elgiganten så är det ju givetvis inget snack. Men jag måste fråga vad folk tycker innan jag diskuterar vidare med annat folk. Frågar jag inget, får jag inget veta...

Svårt att sälja en grå bil om folk bara vill ha en blå. Cykel. lol

4 418 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
Blackrace är ett osagt exempel. Frågan är dessutom inte om det där går att lösa. Det kanske rent av redan är löst?

Men givetvis, vill majoriteten att Ystaträffarna förblir på Elgiganten så är det ju givetvis inget snack. Men jag måste fråga vad folk tycker innan jag diskuterar vidare med annat folk. Frågar jag inget, får jag inget veta...

Svårt att sälja en grå bil om folk bara vill ha en blå. Cykel. lol

Sen är det svårt om du försöker sälja oss en Lambo ... men säger att det är en Fiat ... Då säger vi ju nej till Fiaten wink tongue
Senast redigerat av Jill (19 maj 2009)

Sök