2938
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

Sous Chef
389 Inlägg
4 juli 2009
väntar också med spänning på bilder tongue

brukar ju vara väldigt fina bilder smile

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
unixbird skrev:
Riktigt bra kväll blev det idag. Ser fram emot bilderna. Hoppas min kom med.

En bild på din wink

Tack för ikväll alla !! smile

BILDER

Pro Painter
449 Inlägg
4 juli 2009
Sådärja!
Nu va man hemkommen!
Tusen tack samtliga för en trevlig kväll!

Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB

12 Inlägg
4 juli 2009
Trevligt idag, trotts att man dök upp senare än beräknat!

en STOR känga till alla dom som fortfarande inte förstår att man inte kör "mot strömmen" när det pågår race!!! kör ni mot strömmen på bana också? I så fall börjar jag undra vad ni håller på med..!

det är både enerverande för de som ställt upp för start och för de som vill se race. kan tycka att det är farligt också ifall ett race startat och det kommer ett par *d*o*er uppe ifrån i full fart för att visa att de kan bromsa framför publik och möter två ikapp körande bilar.. (iofs bra att ni har fixat bromsar, men det är inte det man använder i startområdet på ett dragrace...smile

hoppas inte bara det är jag som tycker såhär..?!
vill nämligen känna mig lite säker när man ligger och trycker sin bil på allmän väg...! turister och allmänna personer kommer vi aldrig att kunna få till att köra runt om kvarteret "Draka Kabel" men de kommer inte heller i 150 blås mot raceriktningen...

hoppas på att vi kan införa en kanske inte regel men sunt förnuft som säger att man tar till höger direkt efter Preem och kommer till träffen eller racen det hållet!

för allas trivsel och mina åsikter...

/Oscar

Bilförsäljare på Hörby Bil
152 Inlägg
4 juli 2009
Du har helt rätt i det du säger, men detta fenomen kommer man aldrig ifrån verkar det som. Lika så alla människor som inte har respekt för ett plåtmonster som kommer i full fart och står på gatan istället för trottoaren som så fint fanns vid sidan!

Nästa gång så skriv ut en "vägbeskrivning", vilket resulterar i att folk hade tagit höger vid preem.

I övrigt, riktigt fint väder ju och en härlig träff smile

Tack för igår!
MVH
Senast redigerat av Rowbean (4 juli 2009)

4 418 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Hugoson skrev:
Trevligt idag, trotts att man dök upp senare än beräknat!

en STOR känga till alla dom som fortfarande inte förstår att man inte kör "mot strömmen" när det pågår race!!! kör ni mot strömmen på bana också? I så fall börjar jag undra vad ni håller på med..!

det är både enerverande för de som ställt upp för start och för de som vill se race. kan tycka att det är farligt också ifall ett race startat och det kommer ett par *d*o*er uppe ifrån i full fart för att visa att de kan bromsa framför publik och möter två ikapp körande bilar.. (iofs bra att ni har fixat bromsar, men det är inte det man använder i startområdet på ett dragrace...smile

hoppas inte bara det är jag som tycker såhär..?!
vill nämligen känna mig lite säker när man ligger och trycker sin bil på allmän väg...! turister och allmänna personer kommer vi aldrig att kunna få till att köra runt om kvarteret "Draka Kabel" men de kommer inte heller i 150 blås mot raceriktningen...

hoppas på att vi kan införa en kanske inte regel men sunt förnuft som säger att man tar till höger direkt efter Preem och kommer till träffen eller racen det hållet!

för allas trivsel och mina åsikter...

/Oscar

Absolut inte !! Står bakom dig helt och fullt .. Skit kul för mig i den rullande starten mot Mussen, när en volvo får för sig att h*n ska köra ut ... Tittar man inte??? Jag skuller kunna skriva många fula ord här nu men gör det inte, jag skriver bara:

Snälla andvänd sunt förnuft i alla lägen!

Det gäller även om man är ägare till en ny California, det ger dig inte rätt att köra utan skallen på träffplatsen, bara för att du vill visa upp din nya bil!

På träffen så visar vi respekt för varandra, för varandras bilar och tänker efter före ... Skulle en olycka hända, att någon går ut framför så har ni inte en chans att bromsa... När det är 100-200 pers på en plats så måste man tänka på säkerheten före att få gasa och visa hur snabb och snygg ens bil är.

Det här är inga regler för träffen, utan jag ber er bara att andvända det ni har ... Snunt förnuft! smile

Som sagt annars så var det oerhört kul att så många bilar och så mycket folk slöt upp i det perfekta vädret, vi hoppas att vädret håller i sig hela sommaren wink

Jag och Andreas kom även fram till att vi kör på VärldensÄnde från och med nu som en fast plats. Dessa två test omgångar har visat väldigt bra resultat big_smile

PS: Polisen kom för att en fet kärring på cykel vid övergångsstället ringde dom .. Så ser ni henne nästa gång, så sno mobilen för henne wink tongue

räcermicra
41 Inlägg
4 juli 2009
jag tror att vissa människor verkligen inte har nåt sunt förnuft..
det är inte enbart sitt eget liv man riskerar utan alla andras också, och folk som inte tänker på detta kan ju inte ha allt för många hönor på gården om man säger så..

men annars en myycket nice kväll! ser fram emot fler såna här tillställningar ända till sommarens sista solstrålar big_smile

1 517 Inlägg
4 juli 2009
Jill jo håller med där, du vart nära på bli påkörd? eller Kameran vart nära såg det ut som... hmm vissa kör fullt när bilar står vid sidan om vägen..  små stenskott hörde man med.. vid träffen där

Men annars var träffen mycket lyckad måste varit upp mot 70bilar?

Den svarta supern som körde förbi bara vad heter han här på garaget?  där var krydda i den hehe
Senast redigerat av Tubbex (4 juli 2009)

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

4 418 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Tubbex skrev:
Jill jo håller med där, du vart nära på bli påkörd? eller Kameran vart nära såg det ut som... hmm vissa kör fullt när bilar står vid sidan om vägen..  små stenskott hörde man med.. vid träffen där

Men annars var träffen mycket lyckad måste varit upp mot 70bilar?

Den svarta supern som körde förbi bara vad heter han här på garaget?  där var krydda i den hehe

Näe .. inte påkörd, flytta mig bara inte för ferrarrin, men han fattade inte vinken utan laddade bara ännu mer bland folket o bilarna. roll Well well ... Nästa gång tar jag ett steg ut ivägen så hoppas jag att bilen som gasar kan andvända gasen lika bra som bromsen wink

Presis ... Det är en oerhört skitig raka, så steskott får bilana massor av ... kanske inte något som bilägarna ser på en gång, men sen fär dom tvättar bilen undrar dom "va f... är de här" .. sånt är tråkigt!!!

Jag tror att vi under kvällen var mellan 120-130 bilar eftersom vissa rullade tidigt, och vissa kom senare ... Iaf sjukt lyckad träff !! big_smile

4 418 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Tubbex skrev:
jag vet inte hur man lägger ut bilder så som ni gör. Men här kommer bilder från en amatör fotare haha...

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=700007

Trevligt ! big_smile
Man tar länken som finns på höger sida om bilden och lägger in i in i inlägget så visas bilden .. bara att testa så kommer du o se att d funkar smile

100% Skåning
358 Inlägg
4 juli 2009
Synd man missade denna träffen, såg trevligt ut.
Senast redigerat av xlm (4 juli 2009)

1 517 Inlägg
4 juli 2009

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

89 Inlägg
4 juli 2009
Världens ände funkar kanon, o det verkar ju som att vi inte stör andra på samma vis för vi fick vara ifred ganska länge igår... smile

Men....... Visst jag kan förstå att det e kul o trampa på gasen men jag tycker man kan chilla lite när man e nere på "träffen"... Jag o säkert en hel del andra fick en del tråkiga stenskott igår när vi stod parkerade där nere... INTE OKEJ...

Annars en riktigt lyckad kväll...

Fy fan vad den svarta Supran var rask... smile

Pro Painter
449 Inlägg
4 juli 2009
Några tankar om gårdagen:

Världens ände för träffen känns som ett kalasbra ställe då de ligger avsides och inga speciella grannar (läs boende) i närheten.
Känns bra för att man kan se bilarna när dom rullar in på ett bra sätt sålänge folk inte bara parkerar långt bort.

Angående race så kan jag säga såhär:

Parkerandet längs sidorna känns lite sisådär då vissa av bilarna som va med igår kändes lite väl "ostadiga" under körningen. De räcker med lite dåligt fäste över ett brunnslock eller liknande för att få kasst och jag hade iaf inte velat få min bil krashad när den står parkerad.
Marginalerna finns inte alls när de parkeras på de sättet!
Dessutom är de fruktansvärt lätt att någon kör ut framför bilar på väg neråt rakan. Just de hände vid flera tillfällen under kvällen igår.
De är inte accepterbart om de skulle hända nått då!

Mitt förslag:
Flytta ut bilarna på bivägarna från rondellen å åtåt. Eller ännu bättre, på andra sidan av rondellen finns en parkering. Parkera där.
Att stå längs vägen är okej till en viss gräns kan jag tycka... Att stå 200-300m från starten är kanske inte så klokt med tanke på vad de hela handlar om.
Och om ni vill kolla på bra race.
Se till att antingen komma i tid eller kör på "returen" för att komma upp till starten för de är sjukt jobbigt att ha bilar som ej är vanliga "civilister" som kommer puttrande uppför rakan...

Om någon har synpunkter på detta så ta upp de i tråden. 

Finns säkert massa ideér som vi kan genomföra för att skapa ett trevligt event...

Mvh
Fidde

Snickarjävel
554 Inlägg
4 juli 2009
Jag va en av dem som körde "motströms" men jag hade ingen aning om att de va race på g. hade inte fått reda på de heller. sorry hmm

Gas til de ras!!
100 Inlägg
4 juli 2009
sorry att jag inte dök upp i fredags... somnade tidigt och sov hela natten....

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!

53 Inlägg
4 juli 2009
Enda sättet att få rätt på problemet, är att göra som jag och Taz gjorde från början. Walkie Talkie! en står vid början av rakan och en vid slutet.. Som det är nu är det en gissningslek om de kommer bilar eller ej, och det kommer förmodligen att sluta illa förr eller senare.. Jag personligen kommer iaf Inte att köra så länge det är som det är nu..

^^See U At The Finishline^^

4 418 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Anders_82 skrev:
Världens ände funkar kanon, o det verkar ju som att vi inte stör andra på samma vis för vi fick vara ifred ganska länge igår... smile

Men....... Visst jag kan förstå att det e kul o trampa på gasen men jag tycker man kan chilla lite när man e nere på "träffen"... Jag o säkert en hel del andra fick en del tråkiga stenskott igår när vi stod parkerade där nere... INTE OKEJ...
Annars en riktigt lyckad kväll...

Fy fan vad den svarta Supran var rask... smile

Håller med.
På träffen så är det träff!
Vill man gasa så kommer tillfälle för det ...

Fidde_A4 - Mycket bra skrivet
, dock att tänka på att vi inte får spåra ur snacket här i tråden då det inte är uppskattat från moderatorerna:cool:

Frebba_ skrev:
Jag va en av dem som körde "motströms" men jag hade ingen aning om att de va race på g. hade inte fått reda på de heller. sorry hmm

Shit happends .. Men nu vet du till nästa gång wink
Senast redigerat av Jill (4 juli 2009)

Snickarjävel
554 Inlägg
4 juli 2009
Japp de vet man ju. skriv ut väganvisningar. eller sätt upp en mobil enkelriktatd skylt under träffen och led bilarna runt istället wink

Pro Painter
449 Inlägg
4 juli 2009
fmgr.se skrev:
Enda sättet att få rätt på problemet, är att göra som jag och Taz gjorde från början. Walkie Talkie! en står vid början av rakan och en vid slutet.. Som det är nu är det en gissningslek om de kommer bilar eller ej, och det kommer förmodligen att sluta illa förr eller senare.. Jag personligen kommer iaf Inte att köra så länge det är som det är nu..

Vi testade de en kväll och de funkade riktigt bra...
Får nog ta å testa de igen...
Hoppas folk har förståelse för att alla vill ha ett bra event utan stora risker!

Mvh
Fidde

Sök