4644
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

36 Inlägg
24 juli 2009
Whacker skrev:
svined skrev:
Arkaj skrev:

vi får ser hur vädret blir men det verkar ju enligt klart.se bli uppehåll iaf.

ja regnar det så lär varken du eller jag komma nån vart, min släpper direkt o din lär ju va ännu värre

Har ni bara ett läge på era bilar wink
Får ju ha lite känsla i högerfoten smile

hehe, här é d fullt ös som gäller, iaf för mig...

207 Inlägg
24 juli 2009
svined skrev:
Whacker skrev:
svined skrev:

ja regnar det så lär varken du eller jag komma nån vart, min släpper direkt o din lär ju va ännu värre

hehe, här é d fullt ös som gäller, iaf för mig...

Hehe, det kan jag väl köpa iofs.. Är ju oftast då man har det som roligast...

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
Nematod skrev:
Jill skrev:
Då har jag vaxat bilen, fälgar, insteg och motorutrymme ... svettats o slitit som ett djur, för att sen skita ner henne.. Är inte livet toppen. Lägger in bevis på att hon varit ren wink

http://www1.garaget.org/archive/65/64278/143446/143446-1507277.jpg

Ses i morrn! big_smile

Hoppas hon är lika fin imorgon wink

Skiten lär väl ha regnat bort i natt hehe big_smile

Sous Chef
389 Inlägg
24 juli 2009
nu ska jag ut o tvätta min, + polera upp den lite till, är ju nywaxad så de kommer att bli lätt tongue

ses i kv

är fortf vid världens ände va?
smile

3 968 Inlägg
24 juli 2009
18 grader cirka ikväll och sol ! Nu är det inte många timmar kvar.. Ses!

Räknar med mycket folk om det vädret stämmer! smile

164 Inlägg
24 juli 2009
turbo_jewhan skrev:
Andreas79 skrev:
Jag har funderat ett tag på en sak, ett seriöst förslag:

Om man ber dem med en pastavagn/kebabvagn att ställa sig längst ner vid havet, där
vi har träffen - hade det inte varit najs att få kunna handla utav dem där ? Tror säkert
de hade tjänat på det om de hade stått där 2 timmar typ cirka, men isåfall måste de
fråga om tillstånd av kommunen antar jag
smile

Vad tror ni om detta ? Är medveten om att det är en vändzon där nere
men någonstans vid Världens ände hade det varit kanonbra hade jag tyckt,
med tanke på att det brukar komma fler och fler folk till träffarna smile

För fråga kan man ju alltid göra tongue

ja, eller så kan du ju öppna en restaurang för oss? Du kan ringa Gordon Ramsay så kan han vara the chef! tycker du borde fundera på det. sen när du ändå håller på så kan du ju öppna ett litet tivoli för dom som kanske vill åka karuseller, hoppa i torn, gå i spökhus och lite sådana roliga saker.

big_smilelolcool

3 968 Inlägg
24 juli 2009
stoffe-s40 skrev:
nu ska jag ut o tvätta min, + polera upp den lite till, är ju nywaxad så de kommer att bli lätt tongue

ses i kv

är fortf vid världens ände va?
smile

Stämmer bra - Världens Ände japp smile

4 418 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
Andreas79 skrev:
18 grader cirka ikväll och sol ! Nu är det inte många timmar kvar.. Ses!

Räknar med mycket folk om det vädret stämmer! smile

Klart vädret ska stämma .. annars får vi reklamera det och leka lite i regnet wink

Ses vid världens ände!

239 Inlägg
24 juli 2009
Whacker skrev:
svined skrev:
Arkaj skrev:
vi får ser hur vädret blir men det verkar ju enligt klart.se bli uppehåll iaf.

Är det du som är nya schumacher?
Har du kört en bakhjulsdriven bil med 600 hästar och ska försöka komma iväg snabbt och utan hjulspinn på gatdäck? Spelar inte så stor roll om det är torrt eller ej.

Det minsta det släpper så ligger varvräknaren på varvstopp innan du hunnit reagera båder på 1:an och 2:an och har du otur på 3:an också.
Senast redigerat av Arkaj (24 juli 2009)

3 968 Inlägg
24 juli 2009
Olsson-Aero skrev:
Kommer förbi med en polare smile. Svårt att hitta till världens ände? Har bara varit i ystad ett fåtal gånger. Nått man kan knappa in på gps?

Välkomna ! cool

Du knappar in Södra Dragongatan 11 Ystad. Det är precis vid havet smile
inte så svårt att hitta dit, hoppas din GPS hittar rätt med !

Karta finns här annars: http://hitta.se/LargeMap.aspx?var=S%f6d … tan+ystad.
Senast redigerat av Andreas79 (24 juli 2009)

207 Inlägg
24 juli 2009
Arkaj skrev:
Har du kört en bakhjulsdriven bil med 600 hästar och ska försöka komma iväg snabbt och utan hjulspinn på gatdäck? Spelar inte så stor roll om det är torrt eller ej.

Det minsta det släpper så ligger varvräknaren på varvstopp innan du hunnit reagera båder på 1:an och 2:an och har du otur på 3:an också.

Haha, nä det är väl synd o säga att jag är..
Nä det har jag faktiskt inte men jag prövar gärna wink

Men det är ju i princip samma sak med en framhjulsdriven bil på 400hk.. Spinner bara..
Har inte sagt att jag kan heller men det finns ju folk som klarar av det så det ska ju gå..
Lägg en sköldpadda under pedalen och öva smile

Hur gör du när det är torrt då? Eller du låter det spinna?
Har du singel eller dubbel turbo förresten? Kan tänka mig att singel e svårare eftersom all effekt kommer på en gång o blir svår att undvika..

3 968 Inlägg
24 juli 2009
Olsson-Aero skrev:
Andreas79 skrev:
Olsson-Aero skrev:
Kommer förbi med en polare smile. Svårt att hitta till världens ände? Har bara varit i ystad ett fåtal gånger. Nått man kan knappa in på gps?

Välkomna ! cool

Du knappar in Södra Dragongatan 11 Ystad. Det är precis vid havet smile
inte så svårt att hitta dit, hoppas din GPS hittar rätt med !

Karta finns här annars: http://hitta.se/LargeMap.aspx?var=S%f6d … tan+ystad.

Man tackar smile Finns det någon bra "gör det själv" tvätt i närheten?

Varsågod smile

Gör det själv med högtryckstvätt finns här:

OK/Q8, Kristianstadsvägen 38 Ystad
http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vk … ;var=ystad

Bil-Bengtsson, Metallgatan 1 Ystad
http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?va … sult=False

Sous Chef
389 Inlägg
24 juli 2009
usch putsat på bilen i 2,5 timmar tongue
men nu e den fin, tillo med waxat fälgarna med spray wax big_smile

ses om ett par timmar smile

12 Inlägg
24 juli 2009
Arkaj skrev:
Whacker skrev:
svined skrev:

eller så slänger man på ett par r-däck bak om man har 600 hk och har jävligt roligt och lär sig ta starter smile wink

173 Inlägg
24 juli 2009
Hugoson skrev:
Arkaj skrev:
Whacker skrev:

eller så slänger man på ett par r-däck bak om man har 600 hk och har jävligt roligt och lär sig ta starter smile wink

Eller så byter man till fyrhjuls drift! cool

239 Inlägg
24 juli 2009
Whacker skrev:
Arkaj skrev:

Haha, nä det är väl synd o säga att jag är..
Nä det har jag faktiskt inte men jag prövar gärna wink

Men det är ju i princip samma sak med en framhjulsdriven bil på 400hk.. Spinner bara..
Har inte sagt att jag kan heller men det finns ju folk som klarar av det så det ska ju gå..
Lägg en sköldpadda under pedalen och öva smile

Hur gör du när det är torrt då? Eller du låter det spinna?
Har du singel eller dubbel turbo förresten? Kan tänka mig att singel e svårare eftersom all effekt kommer på en gång o blir svår att undvika..

Startar med maxvarv på 3500 varv, så boggar han lite i början, sen måste jag ju gasa och då släpper han direkt, då lägger jag i 2:an ganska omgående.
Ca 70-80% gas till typ 80-90 km/h sen fullt. Även om det spinner så går det riktigt fort upp till 115 där jag lägger i 3:an och sen har jag oftast fäste.

Har provat en massa starter och detta är det snabbaste sättet för min bil iaf. Nu snackar vi givetvis om gatdäck på gata.

MT däck på klistrad bana är ju lite annorlunda smile

239 Inlägg
24 juli 2009
Hugoson skrev:
Arkaj skrev:
Whacker skrev:

Ärligt talat så tror jag det hjälper föga på gata, iaf i förhållande till prisskillnaden.
Men du får gärna sponsra med ett par 285/35/18 r-däck så provar jag mer än gärna big_smile

oseriös medlem
239 Inlägg
24 juli 2009
hur ser vädret ut i ystad nu???

4 418 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
ECO_Astra skrev:
Eller så byter man till fyrhjuls drift! cool

Exakt !! big_smile big_smile

4 418 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
Hyperhead skrev:
hur ser vädret ut i ystad nu???

Ser bra ut .. vart kanon väder hela dagen... Kanske kommer några droppar regn, vet man aldrig .. Men inget märkvärdigt wink

Sök