Ta bort emblemen på bagageluckan.

Speil
19 april 2009 · 82 Inlägg

Tja!
Har en volvo 850 som jag tänkte ta bort emblemen på bagageluckan, det jag undrar är om någon vet något bra tips att få bort klistret som det sitter fast med?

Mvh: Andréas

Gulmun * Klåpare
19 april 2009 · 1 718 Inlägg

Provade att söka om det för att ge tips, men det blev så många träffar att du omöjligt kan ha missat det med sökfunktionen?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Rayya
19 april 2009 · 876 Inlägg

Värme pistol och lite T-röd så går det kalas wink

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Speil
19 april 2009 · 82 Inlägg

Tackar tackar wink

Rayya
19 april 2009 · 876 Inlägg

Speil skrev:
Tackar tackar wink

dock få du polera lite bakom sen !för det brukar bli lite skillnad på lack  ! lycka till;)

Volvo V70n "Likeface" (2001)
r3zz1 mulle mek
19 april 2009 · 679 Inlägg

neeej  du ska använda dig av fiskelina sen  trär du den mellan emblem och bakluckan sen så drar du linan upp och ner samt drar den åt ett håll.   värm först emblemet lite med hårfön lr värmepistol så  limmet/tejpen blir  mjuk . sen  när emblemet  är borta så tar du o värmer på klistret sen gnuggar du bort det med figrarna och efter åt kan du ta nått medel som är stark som får bort det sista bitarna klister.
jag tog o polerade lite grann efteråt för att det brukar synas att det vart emblem där tongue men nu syns det inte längre.

jag använde bensin bara roll det tog bort klibbet snabbt och jag har då inte fått nå färgsläpp eller så.
om du tar lite lite soppa på en trasa och gnuggar lite så försvinner det sen äre bara ta avfettning lr nått så bensinen inte sitter kvar bara.

Senast redigerat av r3zz1 (19 april 2009)

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Speil
19 april 2009 · 82 Inlägg

Tackar tackar! smile

r3zz1 mulle mek
19 april 2009 · 679 Inlägg

lungt wink

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
DusanMandick Random Hero
19 april 2009 · 4 047 Inlägg

jag gnugga me en polerduk o polera efteråt, inte ett spår av klister nu smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
isso \m/(><)\m/
19 april 2009 · 742 Inlägg

r3zz1 skrev:
neeej  du ska använda dig av fiskelina sen  trär du den mellan emblem och bakluckan sen så drar du linan upp och ner samt drar den åt ett håll.   värm först emblemet lite med hårfön lr värmepistol så  limmet/tejpen blir  mjuk . sen  när emblemet  är borta så tar du o värmer på klistret sen gnuggar du bort det med figrarna och efter åt kan du ta nått medel som är stark som får bort det sista bitarna klister.
jag tog o polerade lite grann efteråt för att det brukar synas att det vart emblem där tongue men nu syns det inte längre.

jag använde bensin bara roll det tog bort klibbet snabbt och jag har då inte fått nå färgsläpp eller så.
om du tar lite lite soppa på en trasa och gnuggar lite så försvinner det sen äre bara ta avfettning lr nått så bensinen inte sitter kvar bara.

Jag gjorde nog ganska exakt så förutom att jag tvättade bort sista limklegget med koncentrerad spolarvätska.. Funka dunder

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Speil
19 april 2009 · 82 Inlägg

Tack så mycket för svaren från er allihop, gjorde det tipset med t röd och värmepistolen fungerade kannon bra finns inte några spår av klister nu! big_smile

Rayya
19 april 2009 · 876 Inlägg

Speil skrev:
Tack så mycket för svaren från er allihop, gjorde det tipset med t röd och värmepistolen fungerade kannon bra finns inte några spår av klister nu! big_smile

Nice....

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Delareno
23 april 2009 · 218 Inlägg

Lånar denna tråd lite

Tänkte ta bort alla mina emblem på toyotan.
De jag undrar om är ifall de är nå pigg på emblemen som sitter i nå hål på karossen ?

Speil
23 april 2009 · 82 Inlägg

Jag har för mig att det inte är någon pigg på toyotan från emblemen in i karrossen, men jag är inte riktigt säker så skyll inte på mig om det går fe! smile

Doctor
23 april 2009 · 90 Inlägg

Delareno skrev:
Lånar denna tråd lite

Tänkte ta bort alla mina emblem på toyotan.
De jag undrar om är ifall de är nå pigg på emblemen som sitter i nå hål på karossen ?

På min Aygo så fanns det två "piggar" bakom Toyota-emblemet dvs. jag fick nu två hål i karossen.
Jag vet dock inte om det är så på alla, min var i alla fall så..

Delareno
23 april 2009 · 218 Inlägg

Speil skrev:
Jag har för mig att det inte är någon pigg på toyotan från emblemen in i karrossen, men jag är inte riktigt säker så skyll inte på mig om det går fe! smile

hehe lovar wink

Delareno
23 april 2009 · 218 Inlägg

Argy skrev:

Delareno skrev:
Lånar denna tråd lite

Tänkte ta bort alla mina emblem på toyotan.
De jag undrar om är ifall de är nå pigg på emblemen som sitter i nå hål på karossen ?

På min Aygo så fanns det två "piggar" bakom Toyota-emblemet dvs. jag fick nu två hål i karossen.
Jag vet dock inte om det är så på alla, min var i alla fall så..

oki är de synliga hål eller ser man de bara om man vet de finns?

Kimpaaa
21 maj 2009 · 6 Inlägg

Jag har tagit bort mina emblem och det gick jätte fint, men det är lite löjusare där de har suttit som inte helt går bort, Vad ska man polera med?

TritoN Motorburen Ungdom
21 maj 2009 · 499 Inlägg

Rubba, sedan polera ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
zeelo
21 maj 2009 · 8 Inlägg

Lånar denna tråd lite..

OM man nu ångrar sig och vill sätta tillbaka emblemet, vilket slags lim ska man använda ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang