blacken skrev:
AirOne skrev:
blacken skrev:
Tja, du kan ju forska lite om Jörgen Machnow, och sluta med Osmo Vallo.
Citerat från Wikipedia:
"Obestridliga fakta är att boende i området hade tillkallat polis eftersom de ansåg att Osmo Vallo hade uppträtt förvirrat och störande, att poliserna låtit sin hund bita Vallo, att gripandet dragit ut på tiden på grund av svårigheter att få Vallo att ge upp samt att man efter ett handgemäng i en trappuppgång slutligen brottat ned och anbringat handfängsel på Vallo, varefter man upptäckte att han blivit livlös. Enligt flera ögonvittnen sparkade poliserna honom i ryggen samt stampade på honom då han låg på marken försedd med handbojor".Wikipedia är inte direkt det starkaste stödet, men info om Jörgen hittade jag inte, och mer ork till att hitta nåt mer om Osmo tänker jag inte lägga ner, men jag har läst vad som står om personen, och jag ser inget direkt konstigt i det hela. Visst, det är absolut inte bra på något sätt att poliserna har sparkat honom i ryggen när han redan legat nere och handsfänglad - vilket kan styrkas av vittnen - men så åkte dom dit på det också, eller hur?
Detta hände för övrigt för 15 år sedan. Kan ingenting ha ändrat sedan dess? Kan de inte ha utbildats bättre sedan dess? Lärt sig nåt? Nehejdå bara för att något enstaka fall för femton år sedan skedde, så är hela poliskåren avskum och man ska vara så jävlig mot dem som möjligt..
Jörgen Machnow var en sockersjuk man som fick en attack på T-centan. och länsman tog in honom i sitt "förhörsrum" som dom har där, att han var sockersjuk sket dom i, dom trodde att han var berusad och enligt dom så stod han upprätt och "ramlade" på bordskanten så att han spräckte mjälten och senare dog i deras cell.
men så åkte dom dit på det också, eller hur?
Nej dom torskade inte för det..
Och sedan så har du gubben som dom spöade upp på bensinmacken i Alby. Kan nog klasssifieras som grovt övervåld. Blev dom länsman fällda? Näe!.
Ännu ett citat från Wikipedia angående Osmo:
År 1996 dömdes de båda polismän som grep Osmo Vallo till 60 dagsböter för vållande av kroppsskada genom att deras polishund bitit honom. Granskningen av polisens internutredning, åklagarens handläggning och den rättsmedicinska utredningen gav inte stöd för att de påstådda bristerna skulle ha påverkat tolkningen av dödsfallet och tjänstefel kunde inte styrkas.Kort sagt - jo de "torskade" på det. Dock inte lika hårt som säkert du velat..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.