satan vad dyrt det är med försäkring tips på billiga bolag?

9Femma
27 oktober 2009 · 342 Inlägg

Insplanet.com? Bra?
Ursäkta, men det är nog den sämsta jämförelsetjänst som existerar.
Jag använde den webbaserade tjänsten när jag skulle försäkra min Porsche-turbo ...
Efter ett tag ringer det upp en stolle från Insplanet.com och säger att han sitter och jämför försäkringar åt mig. Free of charge ...
Jättebra ju.

Sedan säger han att "Billigare än 9.000 kronor/helår kommer du inte när det gäller helförsäkring till din Porsche. Det är det absolut billigaste du kan komma. Ska jag teckna den försäkringen åt dig?"

Som tur var så tyckte jag det lät lite märkligt, så jag avböjde. Och ringde runt själv.
Redan första samtalet gav mig en billigare premie och det slutade med att jag fick en helt normal helförsäkring, ingen entusiastförsäkring med massa förbehåll, för styvt 4.500 kronor per helår.
Detta hos en av landets största försäkringsbolag ...

Provade samma sak med min Porsche-cab. Med samma dystra resultat.
Insplanet rekommenderade en ockerförsäkring. Nu blev det istället normal helförsäkring hos ett av de större bolagen för styvt 4.000 kronor per helår.

Så Insplanet.com är det sista stället jag skulle kolla efter försäkring på faktiskt ...
Och webbaserade prisjämförelser i all ära, men det bästa sätte att hitta en prisvärd försäkring är att ta sig tid att ringa runt till alla bolag.
Ingen webbtjänst slår personlig service och möjlighet till god förhandling.
Det är i alla fall min erfarenhet ...

Senast redigerat av 9Femma (27 oktober 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
27 oktober 2009 · 559 Inlägg

Bjork skrev:
Dina Försäkringar, billigt? Nej..min kostade 18998kr Helförs./Helår

Själv har jag försäkringen hos Länsförsäkringar, där betalar jag 8900kr Helförs./Helår
med samma tillägg som t.ex. Djurkollision.

Så jag säger kolla med Länsförsäkringar.

Mvh

Håller med Bjork här.. Min försäkring sjönk ~1200:-/år(från Dina till Länsförsäkringar) på Corollan. Betalar nu till Länsförsäkringar 2339:-/år varav trafik 2117:- så 222:-/år är inte mkt för att få halvförsäkring smile

Mvh Thomas

Mvh Thomas
Kinnastreet
27 oktober 2009 · 362 Inlägg

ja kör alltid länsförsäkringar. funkar bra och är billiga. dom har ju ungdomsförsäkringar också för dom som är under 25. ja har även hemförsäkring hos dom å då gör dom ca 1000spänn på varje bilförsäkring man har.. kan starkt rekomendera. man kan även pressa priset bra hos dom. sänkte min försäkring me 2000 bara ja tjata på dom lite och tack vare hemförsäkringen:)

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
camaro67 Meister
27 oktober 2009 · 6 763 Inlägg

9Femma skrev:
Insplanet.com? Bra?
Ursäkta, men det är nog den sämsta jämförelsetjänst som existerar.
Jag använde den webbaserade tjänsten när jag skulle försäkra min Porsche-turbo ...
Efter ett tag ringer det upp en stolle från Insplanet.com och säger att han sitter och jämför försäkringar åt mig. Free of charge ...
Jättebra ju.

Sedan säger han att "Billigare än 9.000 kronor/helår kommer du inte när det gäller helförsäkring till din Porsche. Det är det absolut billigaste du kan komma. Ska jag teckna den försäkringen åt dig?"

Som tur var så tyckte jag det lät lite märkligt, så jag avböjde. Och ringde runt själv.
Redan första samtalet gav mig en billigare premie och det slutade med att jag fick en helt normal helförsäkring, ingen entusiastförsäkring med massa förbehåll, för styvt 4.500 kronor per helår.
Detta hos en av landets största försäkringsbolag ...

Provade samma sak med min Porsche-cab. Med samma dystra resultat.
Insplanet rekommenderade en ockerförsäkring. Nu blev det istället normal helförsäkring hos ett av de större bolagen för styvt 4.000 kronor per helår.

Så Insplanet.com är det sista stället jag skulle kolla efter försäkring på faktiskt ...
Och webbaserade prisjämförelser i all ära, men det bästa sättet att ta sig tid att hitta en prisvärd försäkring är att ta sig tid att ringa runt till alla bolag.
Ingen webbtjänst slår personlig service och möjlighet till god förhandling.
Det är i alla fall min erfarenhet ...

Gjorde likadant när jag skulle försäkra s4:an. De fick fram att trygghansa skulle kosta typ 3500 men när jag själv ringde till trygg så blev det ungefär 2500 istället.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang