Kul att få uppskattning för något man slitit med Tack och bock.
Nu har två av dioderna som jag ska ha i mätarhusen kommit och blivit installerade. Blev snudd på lite för blått för min smak, men jag tror att resten av dioderna jag ska ha inte blir lika blåa, så det kanske jämnar ut sig
Närmast på schemat nu står rostlagning.. Inte världens roligaste jobb, men de måste göras. Väntar nu bara på att min kompressor ska hitta hem igen, så blir det blästring för hela slanten.
Riktigt jäkla less på GE Motorsport också som jag beställde fjädrar av för över två veckor sen. Vid beställningen sa de att de hade mycket att göra och att de inte hade två av fjädrarna för tillfället, så det skulle ta 2 veckor innan jag hade dem. Nu mailade jag och frågade när det skulle komma och då sa de att det skulle ta ytterligare två veckor!...En månads leveranstid är mycket..
aj aj rostlagning är inte ett dugg kul är det skärmkanterna och trösklarna som tagit stryk? håller själv på med rostlagning av min v40, du kan kolla min tråd om du vill
aj aj rostlagning är inte ett dugg kul är det skärmkanterna och trösklarna som tagit stryk? håller själv på med rostlagning av min v40, du kan kolla min tråd om du vill
Aa precis. Framförallt skärmkanterna i fram vad man kan se, men det är ju alltid mer under... Du har ju gjort ett grymt jobb med din rost! Ska lyfta av mina skärmar också snart och ta tag i skiten. Inget jag längtar till..
Vet inte om jag fattade dig rätt, men den digitala mätaren i färddatorn har ingen egen lampa utan lyses upp av två större lampor. Trippmätare och klocka har en varsin lampa som du ser på bilden nedan. Finns mera bilder under mitt "galleri och projekt"
Tror de heter "T10". Jag köpte en diodvariand med 5 dioder i.
Här är det de två högra som lyser upp färddatorn. De två nedersta lyser upp de digitala fönstren för klocka och trippmätare. De tre övriga kommer snart i paket direkt från Hong Kong..som typ allt gör för mig numera
Vet inte om jag fattade dig rätt, men den digitala mätaren i färddatorn har ingen egen lampa utan lyses upp av två större lampor. Trippmätare och klocka har en varsin lampa som du ser på bilden nedan. Finns mera bilder under mitt "galleri och projekt"
http://www1.garaget.org/gallery/archive … c6mcbn.jpg Här är det de två högra som lyser upp färddatorn. De två nedersta lyser upp de digitala fönstren för klocka och trippmätare. De tre övriga kommer snart i paket direkt från Hong Kong..som typ allt gör för mig numera
Joo jag har satt in alla lamper förrutom den för det var större lampor i dom! perfekt vet precis vad det för lampor tack så mycket
Har nu påbörjat rostlagningsarbetet idag. Inte så kul. Båda skärmarna är nu iaf så gott som rena från rost. Lite blästring återstår dock. Känns nästan som en heldag på stranden efter en heldag med blästern, sand überalles
Kom iaf paket idag som gjorde en lite glad iaf efter allt blästrande. Ett paket från Hong Kong med 200 dioder som jag ska försöka fixa blinkersar och bakljus av. Sen kom sänkfjädrarna till slut också..wiee. Ännu smidigare att pyssla med fjädrarna nu också utan framskärmar.
Slutskrivet..här kommer lite bilder istället
Skärmen borttagen
En hel del rost på insidan också..
Blästrat lite på kanten
Dioderna som anlänt
Fjädrarna som anlänt
Just de. Har ju även fått nya skylten och hållare nu. Synd inte så stor skillnad när jag blurat siffror och bokstäver men men.
usch din bil ser ut att lida av samma problem som min ett tips rostbehandla dom främre balkarna också när du ändå håller på och har framskärmarna nerplockade. Ett tips till köp Hagmans 2k epoxygrund och ha på dom plåtrena ytorna innan du har på något annat. Finns att köpa hos mekonomen bland annat.