Köpa bil HJÄLP!!

Traktordunk
29 april 2009 · 36 Inlägg

Nu ska jag köpa ny bil och jag vill ha lite förslag va som är bra. 20,000 kr är vad jag kan spendera. ska kolla på en golf 3 i morgon, är de bra bilar tongue

Jag älskar min traktor =)
JDMy00 ClubJDM.se
29 april 2009 · 1 608 Inlägg

Honda Civic är vad jag skulle köpa för de pengarna smile

Mazda Mx-5 (1999)
Traktordunk
29 april 2009 · 36 Inlägg

laggey skrev:
940 tic wink

den blir för dyr i drift tongue

Jag älskar min traktor =)
Traktordunk
29 april 2009 · 36 Inlägg

JDMy00 skrev:
Honda Civic är vad jag skulle köpa för de pengarna smile

Okej. är de så bra bilar då? tongue

Jag älskar min traktor =)
JDMy00 ClubJDM.se
29 april 2009 · 1 608 Inlägg

Traktordunk skrev:

JDMy00 skrev:
Honda Civic är vad jag skulle köpa för de pengarna smile

Okej. är de så bra bilar då? tongue

Ja, det tycker jag. Små pigga motorer som inte drar mkt soppa smile Och du kan hitta ett fint exemplar för 20k, dock så ska du se upp med rosten.. Som på alla andra bilar smile

Mazda Mx-5 (1999)
Traktordunk
29 april 2009 · 36 Inlägg

JDMy00 skrev:

Traktordunk skrev:

JDMy00 skrev:
Honda Civic är vad jag skulle köpa för de pengarna smile

Okej. är de så bra bilar då? tongue

Ja, det tycker jag. Små pigga motorer som inte drar mkt soppa smile Och du kan hitta ett fint exemplar för 20k, dock så ska du se upp med rosten.. Som på alla andra bilar smile

okej ska kolla lite om man hittar nån fin smile Tack

Jag älskar min traktor =)
CarpeDiem German Engineering
29 april 2009 · 9 083 Inlägg

Kolla efter en Golf Mk3 med 1.8i, de går riktigt bra smile Dock så har de problem med rost och det är vanligt på bakluckan men kolla också på tröskeln, balk och golv osv. Se till att titta under bilen efter läckage.

Golf Mk3 har en potential för styling wink Hade du mer pengar att röra dig med för bilköp så skulle jag rekommendera dig en GTI big_smile Finns både 8V och 16V smile 8V är vanligaste. GTI:n har en sugmotor på 2.0 liter smile 115hk/166nm på 8V medans 16V har 150hk/180nm så det är lite skillnad i effekt wink

Lycka till smile

//CarpeDiem - VW-entusiast wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Traktordunk
29 april 2009 · 36 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Kolla efter en Golf Mk3 med 1.8i, de går riktigt bra smile Dock så har de problem med rost och det är vanligt på bakluckan men kolla också på tröskeln, balk och golv osv. Se till att titta under bilen efter läckage.

Golf Mk3 har en potential för styling wink Hade du mer pengar att röra dig med för bilköp så skulle jag rekommendera dig en GTI big_smile Finns både 8V och 16V smile 8V är vanligaste. GTI:n har en sugmotor på 2.0 liter smile 115hk/166nm på 8V medans 16V har 150hk/180nm så det är lite skillnad i effekt wink

Lycka till smile

//CarpeDiem - VW-entusiast wink

De skulle ju va nått. men äre så med alla golfar? för jag ska kolla på en golf i morrn 1.8i 98 ser dock nice ut på bilder men, va vet jag jag vill ba ha en billig bil så man kan ta sig från A te B liksom tongue som inte är skit billiga delar och lätt meckat ska de ju va också smile vet du va de vanligaste felen på dom? // Tack för svar

Jag älskar min traktor =)
CarpeDiem German Engineering
29 april 2009 · 9 083 Inlägg

Jodå, det är alltid nåt wink 1.8i har 90hk/145nm. Tyskimporterade Golfar klarar sig bäst från rost eftersom man inte saltar vägarna där vilket betyder att de inte har nån rost från början men de kan göra det med åren. Ok, där ser man big_smile Har du nån länk på Golfen? Hittade du den på blocket? Jo men den är rätt billig i drift och underhåll. Reservdelar är inte så dyra, går att hitta det mesta på skroten smile Lättmeckat är det så oroa dig inte wink Jag vet inte vad det vanligaste felet är, det enda jag vet är att de har problem med rost på bakluckan, tröskel osv.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Traktordunk
29 april 2009 · 36 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Jodå, det är alltid nåt wink 1.8i har 90hk/145nm. Tyskimporterade Golfar klarar sig bäst från rost eftersom man inte saltar vägarna där vilket betyder att de inte har nån rost från början men de kan göra det med åren. Ok, där ser man big_smile Har du nån länk på Golfen? Hittade du den på blocket? Jo men den är rätt billig i drift och underhåll. Reservdelar är inte så dyra, går att hitta det mesta på skroten smile Lättmeckat är det så oroa dig inte wink Jag vet inte vad det vanligaste felet är, det enda jag vet är att de har problem med rost på bakluckan, tröskel osv.

//CarpeDiem wink

Aaa de helt lagom för mig, aa de är ju sant, jag får kolla baklucka och de där så får man ju se smile som på dig så låter det som en helt underbar bil tongue här är länken  iaf http://www.blocket.se/vi/21443334.htm?ca=9_s

Jag älskar min traktor =)
CarpeDiem German Engineering
29 april 2009 · 9 083 Inlägg

Jag har tittat på länken och den ser bra ut big_smile Kamrem är bytt vilket är bra, nybesiktigad också big_smile Då är det bara att fortsätta köra den i 1 år till till nästa besiktning smile Dessutom är den bensinsnål wink Tycker du ska köpa den bilen smile Men tänk på att pruta ner priset när du är på plats imorgon och kollar på bilen smile

Om det är nåt så fråga gärna. Kan det mesta om Golf Mk3, kan inte allt men svarar gärna på frågor smile

Lycka till big_smile

CarpeDiem - VW-entusiast wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Traktordunk
29 april 2009 · 36 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Jag har tittat på länken och den ser bra ut big_smile Kamrem är bytt vilket är bra, nybesiktigad också big_smile Då är det bara att fortsätta köra den i 1 år till till nästa besiktning smile Dessutom är den bensinsnål wink Tycker du ska köpa den bilen smile Men tänk på att pruta ner priset när du är på plats imorgon och kollar på bilen smile

Om det är nåt så fråga gärna. Kan det mesta om Golf Mk3, kan inte allt men svarar gärna på frågor smile

Lycka till big_smile

CarpeDiem - VW-entusiast wink

Härligt. smile får se om man kommer hem med en Golf i morrn då smile tack för lite info om bilen och så. Stort tack, jadå de kommer säkert fråga va lung hehe
Nu måste jag sova annars kommer jag inte upp och då blir de ingen bil hehe God natt på dig smile

Jag älskar min traktor =)
torpis Forummoderator
29 april 2009 · 10 576 Inlägg
-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang