Någon som gjort det? Funderar på att konvertera morsans åkgräsklippare mest för att slippa de skitiga avgaserna. Det är ju en vanlig 4taktare men har någon gjort det utan problem?
Eller så tankar du Aspen 4T och slipper konvertera.
Är den inte tokdyr?
Mvh Tommy
ca 20kr/l tror jag att jag gav senast för den.
Precis det jag hade för mig. Den är ju inte billig, inte för att en gräsklippare är så törstig..
men åter till topic så tror jag inte att det räcker med ett större munstycke, lär behövas en större förgasare och att man filar upp insuget lite. Någon typ av tillsats i etanolen också så det smörjer bättre, men då är ju frågan om det blir så mkt miljövänligare.
Det är ställbart munstycke så den biten tror jag inte blir några problem. Det är väl med smörjbiten jag är orolig för, glömde precisera det i första inlägget.
Iofs, det är väl bara pröva och se
Aspen är inget alternativ, 20kr litern och åka till nån butik o köpa på dunk är inget alternativ. Men jag skulle vilja slippa avgaserna som inte är särskilt nyttiga.
Det är ställbart munstycke så den biten tror jag inte blir några problem. Det är väl med smörjbiten jag är orolig för, glömde precisera det i första inlägget.
Iofs, det är väl bara pröva och se
Aspen är inget alternativ, 20kr litern och åka till nån butik o köpa på dunk är inget alternativ. Men jag skulle vilja slippa avgaserna som inte är särskilt nyttiga.
Om du vill ha avgaser som inte är så onyttiga så är knappast E85 rätt väg att gå, jag har aldrig haft sån huvudvärk efter ljudmätning som jag hade då Flexifuel-bilarna hade varit i farten. Ska du ha avgaser som inte ger huvudvärk så är det metanol eller vätgas som gäller om du inte tänkt köra på Aspen.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må