Sant att lapplisor inte får lappa lastbilar?

baltis
4 maj 2009 · 1 948 Inlägg

Som topic lyder... har hört något om att inte lapplisor, securitas etc har "rätten" att lappa lastbilar utan det BARA är polisen som får göra det. Eller e det bara så att dom e för korta för att nå upp till vindrutetorkaren?

Skulle behöva få ett svar på detta då jag har för vana att parkera lite dumtibland tongue

twin_cam Smålänning
4 maj 2009 · 7 877 Inlägg

Klart dem får lappa lastbilar om det inte solklart rör sig om lossning eller lastning. En timmerbil inne i stan t.ex skulle inte jag tro håller på att lossar lasten wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
FireTraXX DFFL
4 maj 2009 · 9 020 Inlägg

Det tycker jag att de borde få göra.
Även om jag ibland har ställt mig lite hur som helst i Malmö utan att något hänt.

Är man osäker så är det bara att låta bakgavellyften vara nerfälld på marken så ser det ut som om man gör något viktigt. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Andreas 940 -utan 940
4 maj 2009 · 1 728 Inlägg

Jag har själv fått en tung lastbil lappad av en vanlig slappfisa när jag hjälpte syrran att flytta (lastbilen var parkerad över natten).

henkebenke
4 maj 2009 · 1 703 Inlägg

Naturligtvis kan man få sin lastbil lappad om man parkerat fel. Man kan tom. få böter på sin släpvagn om man ställt den på nåt osmart ställe smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
volvoentusiasten
4 maj 2009 · 4 005 Inlägg

Samma regler gäler för lastbilar.

Däremot så brukar de flesta lastbilarna stå på zoner där man enbart får stå när man lastar av och därför inte blir lappade.

Sen så finns det en osagd dispans där de inte lapplisor inte lappar yrkeskåren. I många fall så finns det inga andra sätt att lösa leverans till kunder förutom att dubbelparkera/blocka andra trafikanter.

Mer irriterad blir jag på privatbilister som parkerar på lastzoner och lastkajer bara för att hämta ungen på dagis 45 min eller gå och klippa sig i håret... De verkar också slippa undan böter på något konstigt sätt.

IceEyes Varningar: För många..
5 maj 2009 · 2 552 Inlägg

Klart lastbilar kan bli lappad, inte ens polisbilar slipper undan sånt smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
5 maj 2009 · 272 Inlägg

Inte ens brandbilar i Sandviken slipper undan ! Finns/fanns en helt bombad slapplisa som till och med lappade en trampcykel här för att killen kom från fel håll ?

Schipperke rules !
Polara
5 maj 2009 · 430 Inlägg

håller med tidigare talare, jag som kör tankbil får parkera vart jag vill då det blir min arbetsplats och ingen väg eller dyl...däremot har jag fått böter för att jag har ställt mitt släp på en ica parkering en gång...
samma gäller ju för flakbilar om de inte kan lösa lossningen med annat än att "felparkera"

Mopar or no car!
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
WAHLMAN Du va ju en rolig jävel du då
7 maj 2009 · 26 Inlägg

Schipperke-owner skrev:
Inte ens brandbilar i Sandviken slipper undan ! Finns/fanns en helt bombad slapplisa som till och med lappade en trampcykel här för att killen kom från fel håll ?

Haha lappa en cykel, såg förresten en som lappa en brandbil när de brann i ett soprum

Senast redigerat av PILOT__INSPECTOR (7 maj 2009)

Lohman wtf.
8 maj 2009 · 85 Inlägg

"Lapplisor får bara lappa de fordon de når vindrutetorkaren på."

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."
expect1991
8 maj 2009 · 1 814 Inlägg

PILOT__INSPECTOR skrev:

Schipperke-owner skrev:
Inte ens brandbilar i Sandviken slipper undan ! Finns/fanns en helt bombad slapplisa som till och med lappade en trampcykel här för att killen kom från fel håll ?

Haha lappa en cykel, såg förresten en som lappa en brandbil när de brann i ett soprum

Lappar man en Brandbil under utryckning borde man skämmas som lapplisa, inte för att jobbet i sig inger respekt som läget är idag. (menar inte illa)

Lucifer85
1 juni 2009 · 87 Inlägg

har en fråga om lapplisor


blev lappad i slottskogen i söndags när det va barnvagns rullet med metro där och vi hade 2 bilar 1200 spänn mad

och nu till frågan domsjälva hade stält sig mitt påvägen i en korsning för att lappa alla bilar får dom ställa sig därför att lappa bilar ellerkan man överklaga??

Slash Saabifierad
1 juni 2009 · 2 027 Inlägg

Schipperke-owner skrev:
Inte ens brandbilar i Sandviken slipper undan ! Finns/fanns en helt bombad slapplisa som till och med lappade en trampcykel här för att killen kom från fel håll ?

Jag visste inte att lapplisor fick lägga sig i folks trafikbeteenden så att jag har lite svårt att tro på det med cykeln tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
4 juni 2009 · 272 Inlägg

Slash skrev:

Schipperke-owner skrev:
Inte ens brandbilar i Sandviken slipper undan ! Finns/fanns en helt bombad slapplisa som till och med lappade en trampcykel här för att killen kom från fel håll ?

Jag visste inte att lapplisor fick lägga sig i folks trafikbeteenden så att jag har lite svårt att tro på det med cykeln tongue

Jag såg det med egna ögon ! Så det är ingen skröna precis . Hon är helt bombad i huvudet som lapplisa . Hon skrev till och med upp ramnumret på cykeln .

Schipperke rules !
KJoensson
4 juni 2009 · 273 Inlägg

expect1991 skrev:

PILOT__INSPECTOR skrev:

Schipperke-owner skrev:
Inte ens brandbilar i Sandviken slipper undan ! Finns/fanns en helt bombad slapplisa som till och med lappade en trampcykel här för att killen kom från fel håll ?

Haha lappa en cykel, såg förresten en som lappa en brandbil när de brann i ett soprum

Lappar man en Brandbil under utryckning borde man skämmas som lapplisa, inte för att jobbet i sig inger respekt som läget är idag. (menar inte illa)

HAHAHA vilken jävla kisstank! lol

Slash Saabifierad
4 juni 2009 · 2 027 Inlägg

Schipperke-owner skrev:

Slash skrev:

Schipperke-owner skrev:
Inte ens brandbilar i Sandviken slipper undan ! Finns/fanns en helt bombad slapplisa som till och med lappade en trampcykel här för att killen kom från fel håll ?

Jag visste inte att lapplisor fick lägga sig i folks trafikbeteenden så att jag har lite svårt att tro på det med cykeln tongue

Jag såg det med egna ögon ! Så det är ingen skröna precis . Hon är helt bombad i huvudet som lapplisa . Hon skrev till och med upp ramnumret på cykeln .

Trots det bör den inte vara giltig, en cykels ramnummer är nämligen inte registrerad på en specifik ägare och som sagt lapplisor får inte lägga sig i annat än om det är en felparkering eller ej tongue Lapplisor har förövrigt inte ens rätt att kolla om man har körkort eller ej  tongue Men men om hon är knäpp så är hon knäpp men det borde inte vara giltiga böteslappar isåfall lol

Senast redigerat av Slash (4 juni 2009)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
5 juni 2009 · 272 Inlägg

Slash skrev:

Schipperke-owner skrev:

Slash skrev:

Jag visste inte att lapplisor fick lägga sig i folks trafikbeteenden så att jag har lite svårt att tro på det med cykeln tongue

Jag såg det med egna ögon ! Så det är ingen skröna precis . Hon är helt bombad i huvudet som lapplisa . Hon skrev till och med upp ramnumret på cykeln .

Trots det bör den inte vara giltig, en cykels ramnummer är nämligen inte registrerad på en specifik ägare och som sagt lapplisor får inte lägga sig i annat än om det är en felparkering eller ej tongue Lapplisor har förövrigt inte ens rätt att kolla om man har körkort eller ej  tongue Men men om hon är knäpp så är hon knäpp men det borde inte vara giltiga böteslappar isåfall lol

Jag tror inte heller att böterna betalades  ! Men lapp skrev hon iallafall .

Schipperke rules !
CmoR
5 juni 2009 · 354 Inlägg

Lohman skrev:
"Lapplisor får bara lappa de fordon de når vindrutetorkaren på."

Så om man inte har några vindrutetorkare... ?

FireTraXX DFFL
5 juni 2009 · 9 020 Inlägg

CmoR skrev:

Lohman skrev:
"Lapplisor får bara lappa de fordon de når vindrutetorkaren på."

Så om man inte har några vindrutetorkare... ?

Undrar om det verkligen finns någon lapplisa som är mindre än 1,20?
För mina torkarblad sitter väl 180-200cm upp.
Vilket iallafall en stor majoritet av befolkningen når upp till.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang