2853
Sök

Vad gör dig glad just nu?

Svetsare
3 150 Inlägg
30 augusti 2011
Sushikocken skrev:
ZonaX skrev:
Sushikocken skrev:

Vafan det fick inte jag... min förmedlare sa att man behövde ha knarkande kompisar wth?? :S

Haha vafan?  xD  Gick dit för någon framtidsplanering och dom sa typ att jag måste göra något snart, började snacka lite om praktik och så sen nämnde jag någon CNC-utbildning och visst sa dom, det är inga problem. Sen dagen efter så hittade jag svets-plåt-utbildningen och då bokade dom in studiebesök direkt  xD

Jävla nötter dom verkar vara hos dig, bara gå dit och säg att du vill ha en jävla utbildning, dom borde ju typ bli glada?  :S

Hade för stor chans att få jobb som jag nu fått.. Men jag hade sketit i det om jag hade fått svetsutbildning. En sak man faktiskt man tycker är kul och som man var kursetta i i skolan :p *skryt*
Jag hörde om kursen på första mötet för "jobbgaranti för ungdomar" och jag sa att jag anmäler mig. Då träffade man samma handläggare dagen efter som då hade snackat med sina kollegor och då sa han det där om knarkande kompisar lol tongue.
Hade ju ändå vart arbetslös i 3 månader.

Haha, stört  tongue  Ser fram emot studiebesöket iallafall. Kan leda till något annat  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Elektriker
718 Inlägg
30 augusti 2011
Audiholic skrev:
Att jag äntligen har över 300 hk smile

Bromsat?winkwinktongue

Som att kasta vatten i sjön.

Meldem
917 Inlägg
3 september 2011
Dagens körning in till centrum för att hämta ett paket. (Wall of text incomming)

Jag kör svärmors kia C'eed modell ny(stavning???) och ska upp på den 2-filiga motorvägen, påfarten är väldigt kort och jag kommer upp gämsides/lite framför en gubbe i sin fläskmerca med släpvagn(öppen med gallerväggar runt om). Mercan har bilar bakom sig och den yttersta filen e helt tom, men idioten svänger inte ut och visar inga tecken på att varken accelerera eller decellerera, så jag drar på så gott det går för att komma in på motorvägen innan avfarten tar slut och jag lyckas med ca 2-3m tillgodo på mercan bakom.

Han har ingen aning hur föraren i bilen som körde in framför han ser ut, jag kollar i backspegeln och ser att han börjar flasha med helljusen OCH VIFTAR MED PEKFINGRET I REN AJJABAJJA-STIL, varpå jag blir helt skogstokig. Jag räcker upp hela handen i backspegeln med handflatan uppåt och ropar "Vafan grundar du dedär på?!", DÅ AJJABAJJAR HAN MIG MED FINGER IGEN! Jag kan inte fatta att han på största allvar tycker att jag gjorde fel, så när stoppljusen längre fram blir röda så är det en bil framför mig i min fil(den yttersta för jag ska svänga av till vänster) och tomt i hans som går rakt fram.

Jag trycker upp mitt längsta finger på högerhanden i passagerarutan och han får spelet, jag ser hur han gormar i bilen och han släpper mig inte med blicken förrns han har passerat bilen framför mig.... och kör därav mot rött! han tvärnitar när han inser vad han har gjort varpå möbler och saker han har på vagnen flyger fram mot gallret och går sönder! Fyfan va jag skrattade åt han! big_smile

...idiot...
Senast redigerat av Marticus (3 september 2011)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

998 Inlägg
3 september 2011
Marticus skrev:
Dagens körning in till centrum för att hämta ett paket. (Wall of text incomming)

Jag kör svärmors kia C'eed modell ny(stavning???) och ska upp på den 2-filiga motorvägen, påfarten är väldigt kort och jag kommer upp gämsides/lite framför en gubbe i sin fläskmerca med släpvagn(öppen med gallerväggar runt om). Mercan har bilar bakom sig och den yttersta filen e helt tom, men idioten svänger inte ut och visar inga tecken på att varken accelerera eller decellerera, så jag drar på så gott det går för att komma in på motorvägen innan avfarten tar slut och jag lyckas med ca 2-3m tillgodo på mercan bakom.

Han har ingen aning hur föraren i bilen som körde in framför han ser ut, jag kollar i backspegeln och ser att han börjar flasha med helljusen OCH VIFTAR MED PEKFINGRET I REN AJJABAJJA-STIL, varpå jag blir helt skogstokig. Jag räcker upp hela handen i backspegeln med handflatan uppåt och ropar "Vafan grundar du dedär på?!", DÅ AJJABAJJAR HAN MIG MED FINGER IGEN! Jag kan inte fatta att han på största allvar tycker att jag gjorde fel, så när stoppljusen längre fram blir röda så är det en bil framför mig i min fil(den yttersta för jag ska svänga av till vänster) och tomt i hans som går rakt fram.

Jag trycker upp mitt längsta finger på högerhanden i passagerarutan och han får spelet, jag ser hur han gormar i bilen och han släpper mig inte med blicken förrns han har passerat bilen framför mig.... och kör därav mot rött! han tvärnitar när han inser vad han har gjort varpå möbler och saker han har på vagnen flyger fram mot gallret och går sönder! Fyfan va jag skrattade åt han! big_smile

...idiot...

hahahaha  det gjorde även mig glad big_smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

1 319 Inlägg
3 september 2011
Att det finns tillräckligt mycket droger kvar från igår, så det räcker ikväll också! smile

_----------'

Dope MF
213 Inlägg
3 september 2011
sleepyoh skrev:
Att det finns tillräckligt mycket droger kvar från igår, så det räcker ikväll också! smile

wtf? neutral

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 september 2011
Gnomen skrev:
sleepyoh skrev:

wtf? neutral

Av lite knark blir man stark!? tonguelol

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Meldem
917 Inlägg
3 september 2011
LordLife skrev:
Marticus skrev:
Text

hahahaha  det gjorde även mig glad big_smile

smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Elektriker
718 Inlägg
3 september 2011
RD_87 skrev:
Gnomen skrev:
sleepyoh skrev:

wtf? neutral

Bola?

Som att kasta vatten i sjön.

Svetsare
3 150 Inlägg
3 september 2011
monno skrev:
RD_87 skrev:
Gnomen skrev:

wtf? neutral

Bola?

Roids?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Evildan
4 september 2011
Marticus skrev:

...idiot...

Jag förstår mycket väl att han blir förbannad när någon på ett sådant trafikfarligt vis (med tanke på avståndet du beskriver) kastar sig ut framför honom på det viset, du är skyldig att vid påfart till motorväg lämna företräde gentemot trafiken på densamma, trafikanten på motorvägen har ingen som helst förpliktelse att gå ut i vänsterfilen när du tränger dig före istället för att köra efter trafikreglerna.

"komma in på motorvägen innan avfarten tar slut" skrev du ovan.
Då kör du uppenbarligen åt fel håll om du försöker komma på motorvägen via en avfart.
Är du dessutom helt säker på att du faktiskt åkte på en motorväg?
Finns nämliga inga trafikljus på motorväg.
Senast redigerat av Evildan (4 september 2011)

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
4 september 2011
Sitter och lyssnar på en bra låt! det gör mej glad för tillfället!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

434 Inlägg
4 september 2011
Att jag fyller år idag, och att pappa å mamma köper det som fattas till min cykel big_smile Är delar för närmare 10.000 som fattas big_smile

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

Meldem
917 Inlägg
4 september 2011
Evildan skrev:
Marticus skrev:
text

Jag förstår mycket väl att han blir förbannad när någon på ett sådant trafikfarligt vis (med tanke på avståndet du beskriver) kastar sig ut framför honom på det viset, du är skyldig att vid påfart till motorväg lämna företräde gentemot trafiken på densamma, trafikanten på motorvägen har ingen som helst förpliktelse att gå ut i vänsterfilen när du tränger dig före istället för att köra efter trafikreglerna.

Då kör du uppenbarligen åt fel håll om du försöker komma på motorvägen via en avfart.

Jag visste att någon skulle skriva någonting som du precis gjorde.

Jag vet att jag är skyldig att lämna företräde, du behöver inte predika för mig om trafikregler för jag har nämligen körkort sedan 2 år tillbaka. men skulle du inte gjort likadant som mig? Jag tror faktiskt att du också hade gasat på för att komma 1 och en halv billängd längre fram så du kunnat gå in ist för att stanna helt p.g.a att han ignorant inte gick ut i vänsterfilen, som vilken duktig förare som helst hade gjort. Han såg mig komma långt innan vi kom upp gämsides och hade chansen att underlätta, men valde att ignorant fortsätta i samma takt, i samma fil. Ja han "gjorde inget fel" enligt lagboken, men varför underlätta för andra?

Dessutom började jag blinka vänster när jag gasade på, när jag väl hade glidit in (inte "kastat" som du säger att jag gjorde) i filen så hade jag blinkat +/-13 ggr, så bilen bakom mig visste mycket väl vad jag tänkte göra, men gjorde inte situationen lättare för det ändå. Nej jag sa inte innan att jag blinkade, men jag sa inte heller att jag körde på "ett sådant trafikfarligt vis", jag körde inte så att han bakom behövde varken panikbromsa eller ens nudda bromspedalen, då är det enligt mig inte farligt i den situationen. Dessutom verkade han inte berörd alls av mitt sätt att köra in framför han heller med tanke på hans lugna reaktion, 2 blink me helljuset och lite viftande me pekfingret.

Situationen som uppstod är inte direkt ovanlig, och jag trängde mig inte framför, för han bakom behövde inte bromsa, jag gled in framför han (om nära). Behöver du inte bromsa för någon som kör in framför dig så tränger den framför sig inte. Att köra in framför någon nära men inte farligt är inte en ovanlig situation, kör igenom en större stad, en motorväg i rusningstrafik eller liknande så händer det hela tiden. så jag tycker faktiskt att man ska tåla sådant.

Durr hurr, du vet vad jag menar lustigkurre.

Finns nämliga inga trafikljus på motorväg

Ja jag skulle våga påstå att det är en motorväg, bara det att den upphör vid trafikljusen och blir därefter en "normal innerstadsväg".
http://kartor.eniro.se/query?what=maps& … &from=
Väg 28, på/av-fartsdelen där den röda vägen i södergående riktning övergår till gul, där hände det.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Evildan
8 september 2011
Marticus skrev:
Evildan skrev:
Marticus skrev:
text

Jag visste att någon skulle skriva någonting som du precis gjorde.

Jag vet att jag är skyldig att lämna företräde, du behöver inte predika för mig om trafikregler för jag har nämligen körkort sedan 2 år tillbaka. men skulle du inte gjort likadant som mig? Jag tror faktiskt att du också hade gasat på för att komma 1 och en halv billängd längre fram så du kunnat gå in ist för att stanna helt p.g.a att han ignorant inte gick ut i vänsterfilen, som vilken duktig förare som helst hade gjort. Han såg mig komma långt innan vi kom upp gämsides och hade chansen att underlätta, men valde att ignorant fortsätta i samma takt, i samma fil. Ja han "gjorde inget fel" enligt lagboken, men varför underlätta för andra?

Dessutom började jag blinka vänster när jag gasade på, när jag väl hade glidit in (inte "kastat" som du säger att jag gjorde) i filen så hade jag blinkat +/-13 ggr, så bilen bakom mig visste mycket väl vad jag tänkte göra, men gjorde inte situationen lättare för det ändå. Nej jag sa inte innan att jag blinkade, men jag sa inte heller att jag körde på "ett sådant trafikfarligt vis", jag körde inte så att han bakom behövde varken panikbromsa eller ens nudda bromspedalen, då är det enligt mig inte farligt i den situationen. Dessutom verkade han inte berörd alls av mitt sätt att köra in framför han heller med tanke på hans lugna reaktion, 2 blink me helljuset och lite viftande me pekfingret.

Situationen som uppstod är inte direkt ovanlig, och jag trängde mig inte framför, för han bakom behövde inte bromsa, jag gled in framför han (om nära). Behöver du inte bromsa för någon som kör in framför dig så tränger den framför sig inte. Att köra in framför någon nära men inte farligt är inte en ovanlig situation, kör igenom en större stad, en motorväg i rusningstrafik eller liknande så händer det hela tiden. så jag tycker faktiskt att man ska tåla sådant.

Durr hurr, du vet vad jag menar lustigkurre.

Finns nämliga inga trafikljus på motorväg

Ja jag skulle våga påstå att det är en motorväg, bara det att den upphör vid trafikljusen och blir därefter en "normal innerstadsväg".
http://kartor.eniro.se/query?what=maps& … &from=
Väg 28, på/av-fartsdelen där den röda vägen i södergående riktning övergår till gul, där hände det.

Självklart om du haft körkort i hela två år, då har du givetvis all den rutin och erfarenhet som behövs i trafiken för att kunna avgöra att 2-3meter eller 1-1.5 billängd (visserligen är KIA CEE´D en kort bil men knappast 2meter lång) är ett lämpligt avstånd att åka ut framför ett annat fordon på motorväg.
Självklart hade mannen i MB kunnat gått ut i vänster körfält för att underlätta och vara smidig, så gör jag när trafiksituationen tillåter, nu är det ju så att du har ingen aning om bakomvarande bil gav signal för omkörning när du kom på påfarten.
Har sett detta hända alldeles för många gånger under mina cirka 120000 yrkesmässiga mil i trafiken sedan jag tog körkort -94 och oftast har det gått bra ibland har det slutat med ambulans eller ännu värre fonus.
Missar i trafiken gör vi alla till mans, ingen är perfekt, jag har oxå arslat till mig och slår mig inte för bröstet på något vis här, däremot måste man inse när man gör något tokigt istället för att projicera sitt  misstag på sin medtrafikant och agera aggressivt och nästan vara med att orsaka ännu en olycka, gubben ska iofs inte sitta och glo på vad faen du sitter och vevar om i din bil utan framföra sitt fordon istället.
kör försiktigt.
nog med OT nu, fram med roliga anekdoter eller annat nu.

Meldem
917 Inlägg
8 september 2011
Evildan skrev:
En massa text

Du behöver ju inte köra över mig med drygvagnen bara för att jag är ung, ska jag följa ditt exempel nu eller? Du som är äldre och mer erfaren, du borde ju vara en bra förebild?

Jag kan iaf inse att mitt beteende varken var acceptabelt eller fullt säkert. Jag tänker inte ställa mig upp och blåsa upp mig som om jag fått en påle i röven, slå mig på bröstet så anabolan sprutar igenom öronen för att motbevisa eventuella homosexuella teorier om mig och vråla "THIS IS SPARTAAAA!!!!"

visst gör alla misstag och jag kan medge att jag förmodligen gjorde lika mycket fel som han gjorde. Jag respekterar det du säger och tvivlar inte alls på att du sett det mesta i trafiken, men bara för det så tänker jag inte ta att bli överkörd, finns ingen anledning för dig att behandla mig som vilken omogen 20-åring som helst, för jag hävdar bestämt att jag inte platsar i den klubben över huvud taget av olika anledningar som jag inte tänker diskutera på garaget.org...

Men fine, nog diskuterat om mitt inlägg och on with the topic.
Senast redigerat av Marticus (8 september 2011)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Evildan
11 september 2011
http://www.youtube.com/watch?v=LNM8DE1pbmc
clarkson island, hela sketchen.
inte nytt, men jag tycker den är kul.
tycker dock att hippie Clarkson ser ut som James May.

246 Inlägg
13 september 2011
Glad över att en av mina bilder har blivit publicerad i Galleri FS på Fotosidan. smile

Människor med smak kör bilar med flak!

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 september 2011
Att man har haft en bra födelsedag smile

Sök