Epa raggare

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
5 maj 2009 · 1 948 Inlägg

Volvo_Peppe skrev:
Om ni inte gillar oss under 18, "epa-raggare" och "moppepojkar" kalla oss va ni vill. Men Garaget är väl inte bara för BILAR eller? "Sveriges Största community för Motorentusiaster" Någon som kör epa/a-traktor kan väll vara motorentusiast? Eller är jag ute å cyklar?

Jo garaget är BARA för bilar, men man måste inte vara 18 eller ha körkort, bara man är intresserad och man sköter sig så är man välkommen.

Taget från reglerna.. som ALLTID är bra att läsa innan man reggar sig.

"• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här. "

Du får inte heller ladda upp annat än BILAR här...

"Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera."

Jag retar mig mest på att folk lägger ut sina vinterbilar trotts att man inte får...

Senast redigerat av AcesHigh666 (5 maj 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
bmx
5 maj 2009 · 7 100 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Volvo_Peppe skrev:
Om ni inte gillar oss under 18, "epa-raggare" och "moppepojkar" kalla oss va ni vill. Men Garaget är väl inte bara för BILAR eller? "Sveriges Största community för Motorentusiaster" Någon som kör epa/a-traktor kan väll vara motorentusiast? Eller är jag ute å cyklar?

Jo garaget är BARA för bilar, men man måste inte vara 18 eller ha körkort, bara man är intresserad och man sköter sig så är man välkommen.

Taget från reglerna.. som ALLTID är bra att läsa innan man reggar sig.

"• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här. "

Du får inte heller ladda upp annat än BILAR här...

"Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera."

Jag retar mig mest på att folk lägger ut sina vinterbilar trotts att man inte får...

klart man får ladda upp trallor,lastbilar mm,MEN UNDER MINA FORDON!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Trym
6 maj 2009 · 8 Inlägg

Alla är väl nybörjare någon gång och epa/a-traktor är ju en grymt bra inkörsport till bilhobbyn..

.:: Team Black ::.
Ångeligan
Joel89
6 maj 2009 · 221 Inlägg

Jag lovar att det är mer nötter på denna sida som är över 20 än vad som är under det! Idioti går fan inte att bli av med.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
6 maj 2009 · 3 404 Inlägg

Många som tar åt sig, det är ingen som har sagt att är man 16 åker epa eller moppe så ska man inte få vara medlem. Det är dom som missköter sig, drar igång mindre genomtänkta diskussioner och tror fortfarande att de kan allt när de i själva verket knappt kan byta stift i b20in...

Det finns många här under 18 som absolut inte behöver ta åt sig samtidigt som det finns några som drar igång trådar med trollvarning och det är dom som inte hör hemma här ÄN. Och åldersgräns, ja det kan kännas dumt då det finns folk över 18 som inte heller kan uppföra sig men generellt är man mer mogen som 18åring än t.ex. 15åring.

Så ni som snackar om att ni meckar Impala som 7åring osv sluta ta åt er för det är INTE er det syftas på

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Rerra
6 maj 2009 · 54 Inlägg

MHperformance skrev:

Bjork skrev:
Jo, det har börjat bli väldigt mkt yngre folk här.
En del kan ju faktiskt sin sak men många man sett bara sitter och är "tangentbordsduktiga"

Borde inte skriva detta men...införa 18-årsgräns på Garaget?

Jag är 17år, har bilder hemma när jag var 7år och hjälpte till och riva ut motorn på en cheva impala..
haft för många bilar och skruvar dagligen, går även fordonsutbildning och utbildar vid sidan av till rallymekaniker.. är det då synd att jag får vara medlem här? det finns nog fan folk som är över 18 och inte alls har lika starkt intresse som jag!
Mvh mattis

Det är nog inte åldern i sig dom syftar på utan mer på att oseriöst folk borde inte få finnas här på garaget.

Be Quick Or Be Dead
Volvo V70n (2001)
bollen1986
6 maj 2009 · 3 714 Inlägg

Jag har sett att det är väldigt mycket bilar som inte hör hemma här tycker JAG men om jag skulle rapportera alla så skulle det ta ett bra tag....

Tycker att vissa bilar här är konstigt att dom får vara kvar (nu menar jag rallycrossbilar samt dragracebilar som EJ är besiktigade) borde inte dom plockas bort ?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
ango
6 maj 2009 · 52 Inlägg

Riktiga raggare kör jänkejärn INTE EPA ! ! ! ! ! !

740Glt16valve
6 maj 2009 · 247 Inlägg

Bjork skrev:
Jo, det har börjat bli väldigt mkt yngre folk här.
En del kan ju faktiskt sin sak men många man sett bara sitter och är "tangentbordsduktiga"

Borde inte skriva detta men...införa 18-årsgräns på Garaget?

18 år låter kanon med den regeln. Och sen likadant tycker ja endel som är medlemmar men inte ens har bil och är 18 dom skulle inte heller få va med tycker att man ska vara 18 och ha en bil att vissa upp om man ska få vara med. Annars får man va inne som alla andra som inte är medlemmar smile

:):) 740:):)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
740Glt16valve
6 maj 2009 · 247 Inlägg

Beckstroem skrev:

Plankpojk skrev:
eparaggare, och? jag har ju bil oxå som jag håller på med?. Bara för att jag råkat kört epatraktor så är jag en kass bilkunnare?

jag tror de menar typ 16 åringar som tycker de kan allt bara för de har en epa och egentligen inte vet va de snackar om.. och skriver en massa felande inlägg och onödiga forumstrådar.. har jag fel ?

nej det har du inte smile

:):) 740:):)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
SoL Eigenbrötler
6 maj 2009 · 1 237 Inlägg

bollen1986 skrev:
Jag har sett att det är väldigt mycket bilar som inte hör hemma här tycker JAG men om jag skulle rapportera alla så skulle det ta ett bra tag....

Tycker att vissa bilar här är konstigt att dom får vara kvar (nu menar jag rallycrossbilar samt dragracebilar som EJ är besiktigade) borde inte dom plockas bort ?

Jag är villig att hålla med dig, om bilar ska ligga under "Bilar Online" så ska de vara besiktade.
Om de EJ är besiktade, då kan man använda "Galleri & Projekt", Och det är ju allmänt känt vilka kategorier som finns där, men jag upprepar dem här:


Mina fordon
Fordon av alla de slag; bilar, motorcyklar, båtar, skotrar, radiostyrt, bussar med mera. Även bilar som normal inte "platsar" under "bilar"

Gamla fordon
Fordon inte längre i medlemmarnas ägo; sålda, skrotade, stulna med mera.

Projekt
Allt som kan antas vara ett projekt; renoveringar, styling, trimmning, bilstereo med mera.


Så obesiktade bilar, fina eller fula, gatbilar eller dragracing, rallycross eller skogsvrak hör hemma i galleriet.

Senast redigerat av SoL (6 maj 2009)

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
6 maj 2009 · 1 948 Inlägg

740Glt16valve skrev:

Bjork skrev:
Jo, det har börjat bli väldigt mkt yngre folk här.
En del kan ju faktiskt sin sak men många man sett bara sitter och är "tangentbordsduktiga"

Borde inte skriva detta men...införa 18-årsgräns på Garaget?

18 år låter kanon med den regeln. Och sen likadant tycker ja endel som är medlemmar men inte ens har bil och är 18 dom skulle inte heller få va med tycker att man ska vara 18 och ha en bil att vissa upp om man ska få vara med. Annars får man va inne som alla andra som inte är medlemmar smile

Låter dumt tycker jag...  skulle i så fall vara bättre hade varit om vi tagit bort alla volvoraggare med massa dunk dunk och konstiga neonlysen i stället så hade detta varit ett mycket trevligare ställe.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
LeafBox Lat Perfektionist
6 maj 2009 · 6 359 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

740Glt16valve skrev:

Bjork skrev:
Jo, det har börjat bli väldigt mkt yngre folk här.
En del kan ju faktiskt sin sak men många man sett bara sitter och är "tangentbordsduktiga"

Borde inte skriva detta men...införa 18-årsgräns på Garaget?

18 år låter kanon med den regeln. Och sen likadant tycker ja endel som är medlemmar men inte ens har bil och är 18 dom skulle inte heller få va med tycker att man ska vara 18 och ha en bil att vissa upp om man ska få vara med. Annars får man va inne som alla andra som inte är medlemmar smile

Låter dumt tycker jag...  skulle i så fall vara bättre hade varit om vi tagit bort alla volvoraggare med massa dunk dunk och konstiga neonlysen i stället så hade detta varit ett mycket trevligare ställe.

Haha tongue
18-års gräns vore taskigt. Som sagt, det finns många som är under 18, har bil, kunskap och är intresserade. så att utesluta alla vore fel.
Det finns ju fler än bara 15åringar som uppför sej som 15åringar...

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
740Glt16valve
6 maj 2009 · 247 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

740Glt16valve skrev:

Bjork skrev:
Jo, det har börjat bli väldigt mkt yngre folk här.
En del kan ju faktiskt sin sak men många man sett bara sitter och är "tangentbordsduktiga"

Borde inte skriva detta men...införa 18-årsgräns på Garaget?

18 år låter kanon med den regeln. Och sen likadant tycker ja endel som är medlemmar men inte ens har bil och är 18 dom skulle inte heller få va med tycker att man ska vara 18 och ha en bil att vissa upp om man ska få vara med. Annars får man va inne som alla andra som inte är medlemmar smile

Låter dumt tycker jag...  skulle i så fall vara bättre hade varit om vi tagit bort alla volvoraggare med massa dunk dunk och konstiga neonlysen i stället så hade detta varit ett mycket trevligare ställe.

är inte samma sak för att en del lägger inte ens upp en bil dom är bara medlemmar endån tycker det är lite fel liksom ska man ha garaget tycker ja man ska ha en bil med och annars kan man vara inne som dom som inte är medlemmar smile men men alla tycker olika och jag tycker att dom som inte har en bil eller dom som åker epa kan vara på en annan sida . finns epa sidor också visst endel kan lite men endel av dom snackar bara i forum om sånt dom inte vet . och visst kanske drar alla över en kant men men smile

:):) 740:):)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
6 maj 2009 · 1 098 Inlägg

Att ni orkar? Det finns faktiskt folk som är bilintresserade även fast dom inte har bil, just kanske för att ekonomin inte tillåter just för tillfället?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
lelleal
6 maj 2009 · 1 150 Inlägg

Rerra skrev:

MHperformance skrev:

Bjork skrev:
Jo, det har börjat bli väldigt mkt yngre folk här.
En del kan ju faktiskt sin sak men många man sett bara sitter och är "tangentbordsduktiga"

Borde inte skriva detta men...införa 18-årsgräns på Garaget?

Jag är 17år, har bilder hemma när jag var 7år och hjälpte till och riva ut motorn på en cheva impala..
haft för många bilar och skruvar dagligen, går även fordonsutbildning och utbildar vid sidan av till rallymekaniker.. är det då synd att jag får vara medlem här? det finns nog fan folk som är över 18 och inte alls har lika starkt intresse som jag!
Mvh mattis

Det är nog inte åldern i sig dom syftar på utan mer på att oseriöst folk borde inte få finnas här på garaget.

japp de va så ja fattade de med inget fel på epa atraktor ångrade sj att ja aldrig skaffade nån...

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
740Glt16valve
6 maj 2009 · 247 Inlägg

lelleal skrev:

Rerra skrev:

MHperformance skrev:

Jag är 17år, har bilder hemma när jag var 7år och hjälpte till och riva ut motorn på en cheva impala..
haft för många bilar och skruvar dagligen, går även fordonsutbildning och utbildar vid sidan av till rallymekaniker.. är det då synd att jag får vara medlem här? det finns nog fan folk som är över 18 och inte alls har lika starkt intresse som jag!
Mvh mattis

Det är nog inte åldern i sig dom syftar på utan mer på att oseriöst folk borde inte få finnas här på garaget.

japp de va så ja fattade de med inget fel på epa atraktor ångrade sj att ja aldrig skaffade nån...

dom är ivägen när man kommer med lastbilen och ska man om dom så slår dom ur spärren och gasar sen lägger dom sig i 30 och onödigt att skada lacken på lasbilen för att trycka till en bon epa smile

:):) 740:):)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Muschke
6 maj 2009 · 260 Inlägg

Om det nu bara är till för alla som har bilar så borde det väl vara bilentusiaster och inte motorentusiaster?
Tycker motorentusiaster är folk med intresse för allt med motorer?

Moparboy440
6 maj 2009 · 4 682 Inlägg

ni ska vara glada som har Epor/a-traktor , nått sånt finns inte i finland sad .

Rquired Allmänt envis
6 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Tråkigt att mycket folk på Garaget ser ner på folk som är under 18 eller som inte har en bil.

Dels finns det många som har en bil de tycker är för vanlig/alldaglig eller helt enkelt för risig för att laddas upp, dels finns det naturligtvis en hel drös med mindreåriga som har ett motorintresse.

Tycker inte att "epa-raggare" eller nån enstaka Epa under "mina bilar" är problemet på den här sidan. Folk som tror sig veta allt finns i alla åldrar och likadant med folk som inte kan uppföra sig. Det senare är väl det stora problemet, nån som minns AutoCare?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang