Skulle gjort en update med bilder nu, men blir inte det pga några få anledningar, dels är det inte så kul att titta på lite mer glasfiber bara, och dels så kan jag inte fota för min mobil är på reperation. Vill ju inte ha ut fina systemkameran och få den doppad i polyester och massa glasfiberdamm! Kommer kanske bilder senare på dagens bravader
VAFALLS ingen klimatanläggning??? Basarna så ju roliga ut Hur går det med fronten då??
Vad snackar du om pucko? Jag har en SE, och där är en förbannad klimatanläggning, men AC pumpen sitter under det silvriga röret till luftburken!
tror han pratar om bilden med huvudenheten på ser ut som det är en opel astra om inte synen sviker fint bygge kolla gärna in min saab som jag hadde
Dina ögon sviker dig nått fruktansvärt För det är en Ford Mondeo -93a ;P Som dessutom står skrivet längre upp Men det va den bilden han syftade på, för den hade bara AC
snyggt bygge med stöten fram:D. har en litn fråga. va kostade de där skummet o allt?
Tackar Ja du, fogskum kan nog ha kostar typ 500kr, och sen kostade 5kg polyester, 100ml härdare, 0,9x10m gasfiberväv och glasfiberspackel på Biltema ca 800kr, så blir lite pengar av det ändå Sen ska det ju till finspackel, grund, färg och allt möjligt!
Nu har jag läst igenom hela din projekttråd, har själv byggt upp en stötfångare på exakt samma sätt som du nu gör så man fick riktigt goa flashbacks=) Det är sjukt roligt att arbeta med fogskum faktiskt, man kan få fram otroliga former...men det tar tid! Det riktigt sinnesjuka jobbet har du nog framför dig med slipning om det ska bli bra finnish på grejorna. Kul & följa, lycka till! //Alex
När jag började läsa denna tråden tänkte jag, fasen detta kommer nog inte bli bra. Fördomsfull som man är så visar sig detta bli en höjdare! Riktigt snyggt och när det är klart kommer du inte ångra en sekund av allt arbete du lagt ner. Tummen upp!
Nu har jag läst igenom hela din projekttråd, har själv byggt upp en stötfångare på exakt samma sätt som du nu gör så man fick riktigt goa flashbacks=) Det är sjukt roligt att arbeta med fogskum faktiskt, man kan få fram otroliga former...men det tar tid! Det riktigt sinnesjuka jobbet har du nog framför dig med slipning om det ska bli bra finnish på grejorna. Kul & följa, lycka till! //Alex
Hehe, oh ja vad jag får slipa sen! Men det är det värt. Speciellt när man kan säga med stolthet att jag har själv byggt det! Så jag får hoppas det slutar lyckligt och att man får fler positiva kommentarer från folk
jonnielahti skrev:
när blire öppet filter?
Vet faktiskt inte, har inga större planer på att skaffa ett just nu faktiskt..
Celica89 skrev:
När jag började läsa denna tråden tänkte jag, fasen detta kommer nog inte bli bra. Fördomsfull som man är så visar sig detta bli en höjdare! Riktigt snyggt och när det är klart kommer du inte ångra en sekund av allt arbete du lagt ner. Tummen upp!
Kan säga att även jag va ganska så skeptiskt till det hela ett tag, då när man inte gjorde annat än att foga, slipa, foga, slipa för att få en jämnare yta att börja jobba på, men nu börjar jag bli ganska nöjd med Men tackar så mycket för dom trevliga orden
Dagens skriftliga update! Har ju fortfarande inte någon kamera att ha med mig när jag bygger, så får fixa fram aktuella bilder lite senare. Men det som hänt idag är att jag lagt sista lagret med väv, sen blir det att riva fogskum! Och inte för jag ser fram emot det, men slipa en jävla massa! Men det är en annan dag
Hoppas det kommer in fler värmande kommentarer, dom som får en att vilja fortsätta
Och vad kan vi dra för slutsats efter att ha sett dessa bilder och att jag anser att jag plastat klart nu? Jo.. Jag kommer få spackla och slipa nått så gud in i helvete sen! Men skit händer, får skylla mig själv
Idag har jag delat på glasfiberskalet och stötfångaren. Mest bara så jag blir av med all tejp och fogskum. Sen blir det att limma fast skalet igen (limmar med montagelim tror jag det hette, sitter som fan iaf!). Sen blir det till att börja spackla och slipa Siktar på att få fronten klar först, sen jobbar jag vidare på baken!
Dock så har jag för min egen del ett tråkigt besked för bygget. Jag fick idag veta att jag inte får förlängning på mitt ena jobb, så om jag har otur så efter 19 Juni så har jag sjukt värdelös inkomst, vilket betyder att jag kommer ha svårt att bygga ordentligt igen.. Men får hoppas jag får nytt jobb till dess, så vi slipper uppehåll i tråden här!
Kommer säkerligen bilder senare ikväll! Puss&kram /Marcus