1863
Sök

Saab 900 Turbo - Projektet avstannat och bilen är snart till salu!

Dött

R1 driver!
175 995 Visningar
Projektet avslutat 13 maj 2013
Hjultomte
1 500 Inlägg
21 maj 2009
Ja det kommer du få göra lille vänn big_smile
Det såg ialf bra ut även om där e lite skönhetsfel men inget kan vara perfekt för det hade varit tråkigt wink
D va ialf en trevlig golfrunda ialf synd att störa dig så du inte fick gjort något dock ^^

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

R1 driver!
5 128 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
TooS skrev:
Ja det kommer du få göra lille vänn big_smile
Det såg ialf bra ut även om där e lite skönhetsfel men inget kan vara perfekt för det hade varit tråkigt wink
D va ialf en trevlig golfrunda ialf synd att störa dig så du inte fick gjort något dock ^^

Haha, man ska ju ha lite utmaning! big_smile Och tackar själv, va skönt att få komma ut och spela lite igen smile

244 Inlägg
24 maj 2009
Här har det varit dött ett tag, bilderna senast så mycket bra ut...

Hjultomte
1 500 Inlägg
24 maj 2009
ja tycker också de. Undra var han har tagit vägen tongue

Hooo Hoooo Marcus var e du???

R1 driver!
5 128 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
Ursäkta att det inte hänt mycket nu. Men har varit alldeles för onykter större delen av helgen för att ha kunnat genomföra något vettigt till projektet! smile Dock så har jag troligtvis lyckats fixa det sista på bilen nu! Dock kan jag inte få besikning fören 8 juni, så jävla värdelöst!

244 Inlägg
25 maj 2009
Ah, segt att vänta sad men det kommer säkert gå fint big_smile

403 Inlägg
25 maj 2009
Hade 3 st Mds G30 basar i min 9000 för några år sen å satan dem kan leverera för en billig peng.

ser bra ut fast dok lite mycket att slipa sen  tongue

Vill supergärna se en bild när den e tryckt mot bilen tror du det går att ordna  ? smile

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
LartiC skrev:
Hade 3 st Mds G30 basar i min 9000 för några år sen å satan dem kan leverera för en billig peng.

ser bra ut fast dok lite mycket att slipa sen  tongue

Vill supergärna se en bild när den e tryckt mot bilen tror du det går att ordna  ? smile

Mina G25 får bara 200wrms/st, men trycker på helt okej faktiskt smile Men ska ha större roll

Oh ja, blir myyyycket slipa! Och tyvärr blir det svårt just nu, då jag ej har bilen hemma nu. Står avstäld, obesiktigad med körförbud och oskattad. Men ska ha hem bilen snart, och då kommer bild med provmontering och allt! smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Dagens update är enbart skriftlig tyvärr.

Men det jag gjort idag är att jag tagit mitt glasfiberskal och limmat fast det på stötfångaren med montagelim (segt som helvete) och skruvat tillfälligt för att det ska stanna kvar smile
Sen har jag slipat en hel del på glasfibern, så blir snart att börja spackla!

Kanske ska lämna lite positiva besked om bilen nu med ! Oljeläckan är fixad, bilen går som en jävla dröm igen! Dock så blev mina bromsar sjukt värdelösa? Kan nog bero på att den stått still länge va?

Besikning blir dock inte fören 8e Juni, letar dock tidigare tid! Men bättre sent än aldrig! smile

Håll ut, så kommer det nya bilder i morgon, då troligtvis även på en nytvättad bil! wink

Allt för idag, ha det fint! /Marcus smile

Edit: Specificera mig om bromsarna kanske? Fick laga båda bromsrören bak för dom va hopklämda. Så har fixat det, luftat alla bromsar utom vänster bak då luftningsniplen small av! Kan det va att dom tar dåligt för att den stått länge bara, eller kan det va något annat? Funkade bättre innan även om dom enbart tog fram då!
Senast redigerat av _DamnIt (25 maj 2009)

Hjultomte
1 500 Inlägg
25 maj 2009
_DamnIt skrev:

Men det jag gjort idag är att jag tagit mitt glasfiberskal och limmat fast det på stötfångaren med montagelim (segt som helvete) och skruvat tillfälligt för att det ska stanna kvar smile

Kanske ska lämna lite positiva besked om bilen nu med ! Oljeläckan är fixad, bilen går som en jävla dröm igen! Dock så blev mina bromsar sjukt värdelösa? Kan nog bero på att den stått still länge va?

Besikning blir dock inte fören 8e Juni, letar dock tidigare tid! Men bättre sent än aldrig! smile

Håll ut, så kommer det nya bilder i morgon, då troligtvis även på en nytvättad bil! wink

Edit: Specificera mig om bromsarna kanske? Fick laga båda bromsrören bak för dom va hopklämda. Så har fixat det, luftat alla bromsar utom vänster bak då luftningsniplen small av! Kan det va att dom tar dåligt för att den stått länge bara, eller kan det va något annat? Funkade bättre innan även om dom enbart tog fram då!

Wihooooo big_smile Bra gjort tomte. big_smile Du har inte tid o sitta o skriva på Gorg Kolla bes tider istället big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
TooS skrev:
_DamnIt skrev:

Wihooooo big_smile Bra gjort tomte. big_smile Du har inte tid o sitta o skriva på Gorg Kolla bes tider istället big_smile

Jag började på det innan, men så kom jag på att jag skulle ha engelsk ordkontroll till min webläsare med för att skriva en ny logg på facebook, sen glömde jag det tongue

769 Inlägg
26 maj 2009
tror den där fronten kan bli riktigt bra när du snickrat klart den smile Håller tummarna att det går bra med frontbygget smile

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Muninet skrev:
tror den där fronten kan bli riktigt bra när du snickrat klart den smile Håller tummarna att det går bra med frontbygget smile

Tackar så mycket! smile

BJ
18 Inlägg
26 maj 2009
Riktigt snyggt kommer de bli. Dock verkar det som du har lagt ner en massa timmar på att göra den. Mycket slipande sen också ;D. Men kommer bli över nice smile. keep it up.

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
BjtheDj skrev:
Riktigt snyggt kommer de bli. Dock verkar det som du har lagt ner en massa timmar på att göra den. Mycket slipande sen också ;D. Men kommer bli över nice smile. keep it up.

Tackar smile Hehe, är en del timmar på det ja, och många fler kommer det bli! Slipmaskinen kommer få gå riktigt varm, och spackelfabriken går med miljardvinst innan jag är klar nästan tongue

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Nu får man väl bjuda på en bildlig update igen, va ju ett tag sen.

Har fått tillbaka mobilen igen, därför kommer det att komma bilder lite mer regelbundet igen! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/668922_nz2r27.jpg
Limmat fast skalet med konstruktionslim och skruvat för att fixera det så länge smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/668923_7pa4qq.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/668929_g48ws5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/668934_ag18fr.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/668939_w8goo6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/668942_bfeg4a.jpg

Orkade inte skriva kommentarer på alla bilder, men har iaf börjat hända lite igen nu smile Har även börjat slipa en del, kapa till lagom djup (behöver dock en dremell eller något liknande för att få det bättre).
Men snart dags att börja spackla och skit! smile

Hjultomte
1 500 Inlägg
26 maj 2009
Fan ser så mycket bättre ut än mitt gjorde i början din lilla räkel big_smile Fint jobbat smile bara det roliga kvar ^^

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
TooS skrev:
Fan ser så mycket bättre ut än mitt gjorde i början din lilla räkel big_smile Fint jobbat smile bara det roliga kvar ^^

Tycker väl själv inte det ser så jävla bra ut tongue Är ganska så sugen på att lägga ner det nu faktiskt.. Men är väl bäst att fortsätta så man inte kastar pengarna i sjön!

Hjultomte
1 500 Inlägg
26 maj 2009
_DamnIt skrev:
TooS skrev:

Tycker väl själv inte det ser så jävla bra ut tongue Är ganska så sugen på att lägga ner det nu faktiskt.. Men är väl bäst att fortsätta så man inte kastar pengarna i sjön!

Tro mig Stanna inte nu wink Du har fler timmar o en massa jobb kvar ;D Varför sluta när det e lätt smile
Det kan inte bli värre än att du får kapa o rätta till lite. Det som e halva nöjet.
Alltså bli förbannad o fråga sig själv vafan håller jag på med o bara vill ge upp.
Ge upp är för dom gamla (90+) Så..

DONT GIVE UP..... I KNOW WHERE YOUR MAIBOX LIVES. smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
TooS skrev:
_DamnIt skrev:
TooS skrev:

Tro mig Stanna inte nu wink Du har fler timmar o en massa jobb kvar ;D Varför sluta när det e lätt smile
Det kan inte bli värre än att du får kapa o rätta till lite. Det som e halva nöjet.
Alltså bli förbannad o fråga sig själv vafan håller jag på med o bara vill ge upp.
Ge upp är för dom gamla (90+) Så..

DONT GIVE UP..... I KNOW WHERE YOUR MAIBOX LIVES. smile

Sa bara att jag har list att ge upp, inte att jag ska göra det tongue Har ju varit för mycket pengar inblandade för att bara kastas, så får fortsätta tongue

Sök