Vilka bilar kan man ha på crusingar ?

VrT5
8 maj 2009 · 198 Inlägg

min bil fick jag för under 30 de är bara att hålla ögonen uppen å örona om man har kontakter.

prodrive Avstängd
8 maj 2009 · 962 Inlägg

Kraven är ju att bilen måste vara extremt trött, ha dålig väghållning och livsfarliga bromsar så man kan kvala in i att bara köra runt i 10km/h, då passar nog dom bilarna du räknade upp perfekt!

Ksj
8 maj 2009 · 1 217 Inlägg

prodrive skrev:
Kraven är ju att bilen måste vara extremt trött, ha dålig väghållning och livsfarliga bromsar så man kan kvala in i att bara köra runt i 10km/h, då passar nog dom bilarna du räknade upp perfekt!

Lingonveckan eller?






Jag tycker de flesta bilar som är äldre än 30 år ska få åka på slingan.
Nyare får gärna parkera en bit bort:)

Saab 900 "2.1an" (1992)
N_W V8 de bästa som finns!
8 maj 2009 · 1 092 Inlägg
Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Ford Mustang "GT370" (2007)
IceEyes Varningar: För många..
8 maj 2009 · 2 552 Inlägg

Säger bara en sak, Oldsmobile Vista Cruiser wink

Senast redigerat av IceEyes (8 maj 2009)

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
8 maj 2009 · 3 404 Inlägg

Brukar cruisa runt med Saaben, visst känns det fel men då plånkan kunde va fetare så får jag vänta lite... Kan ju fortfarande spana in andras gobitar från cockpitten big_smile

Du verkar lite för kräsen, sänk kraven eller lägg mer pengar så ska det nog inte va nå problem. Bara att sålla GM, Chrysler och Ford på blocket så borde det ge sig.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
KingWS6 TACS Medlem
8 maj 2009 · 457 Inlägg

Tycker alla jänkare funkar faktiskt, även nyare än '78.

En Camaro eller Firebird från 80-talet kan fås för under 30.000:- i lite slitet skick. Plus att de fortfarande duger att leka lite med. smile

Sluskk
8 maj 2009 · 778 Inlägg

TenZer skrev:
Brukar cruisa runt med Saaben, visst känns det fel men då plånkan kunde va fetare så får jag vänta lite... Kan ju fortfarande spana in andras gobitar från cockpitten big_smile

Du verkar lite för kräsen, sänk kraven eller lägg mer pengar så ska det nog inte va nå problem. Bara att sålla GM, Chrysler och Ford på blocket så borde det ge sig.

jag bruka köra runt i min bmw på crusingar känns mycket fel derför jag vill ha raggar bil en av orsakerna

nja jag är inte så kräsen vill inte skruva allt för mycket pillra kan jag men vill inte mer en så vill inte svetsa om hela golvet byta alla delar i en v8 för den ska gå framot... derför jag fundera på en biligare alterna tiv som amazon eller opel rekord för dom är fin och biliga tro jag....

Sluskk
8 maj 2009 · 778 Inlägg

KingWS6 skrev:
Tycker alla jänkare funkar faktiskt, även nyare än '78.

En Camaro eller Firebird från 80-talet kan fås för under 30.000:- i lite slitet skick. Plus att de fortfarande duger att leka lite med. smile

är inte så mycket för leka fast det händer ganska ofta...  camaro har jag haft ögona på men dom är så vanliga tycker jag

Sluskk
8 maj 2009 · 778 Inlägg

alseryd skrev:
Tycker det inte spelar så stor roll vilken bil man har. Det är väl intresset som räknas.
På vår träffar så är alla välkomna bara man har en bil.
Själv ska jag köra Malibu-79:a i sommar för Rivieran är inte klar.
Mvh Eva.

jo så är det väl så på många ställen, men det känns dumt köra runt med en bmw e36 som är street stylad bassa runt om kring när den stora mängdenär 40-70 tals bil som bara glänser och liger lågt effter gatan big_smile k
Kromade fälgar glänsande lack .oj! jag dregla lite nu...

Noxxer
8 maj 2009 · 1 482 Inlägg

Dart eller Valiant typ.. Dock kan jag inte påstå att jag skulle beundra en pilsnerheck på cruisingar.

Vill du åka "stolt" på riktigt får du lägga till minst 100 000kr.
Men nu var jag helt ärlig wink
Man ska ju börja någonstans.

BLT Service
Theracords Music Label
TLO
8 maj 2009 · 1 062 Inlägg

Förra året var jag med på Stockholm Cruising med min Corrado, och en kompis med sin Scania lastbil smile) Var väl inge direkt som misstyckte, vad jag vet......bjöd man bara på en kontrollerad burnis vid rätt tillfälle då o då så verkade det vara ok för jänkeåkarna att man var där smile

Handlar nog mer om att man kan "koderna" och att uppföra sig "rätt" under jippot. Var glad, o ödmjuk o bjud till lite, så blir det nog bra......bara man inte kommer i nån nyare helt originalbil kanske

Senast redigerat av TLO (8 maj 2009)

"You Go, we go!"
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 maj 2009 · 13 746 Inlägg

torpis skrev:

Sluskk skrev:
vilka bilar kan man ha på crusingar ?

tack i för hand

Bilmodell spelar mindre roll så länge du väljer en med tillräkligt stor kylfläkt...

tips 2 för att slippa få tråden låst, läs igenom rubriksreglerna och justera rubriken...

det är jhu bara jänkebilar som inte klarar av att åka sakta..eller  dom kokar vart dom än åker tycker jag

vet att i helgen kommer det stå en massa jänkebilar med huven öppen och några som kryper runt i dikena för att hitta lite vatten smile

en jänkebil som är byggd i usa för varma klimat och sen klarar dom inte sveriges otroliga hetta

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
NightCruiser
8 maj 2009 · 1 163 Inlägg

Growe skrev:
det är jhu bara jänkebilar som inte klarar av att åka sakta..eller  dom kokar vart dom än åker tycker jag

vet att i helgen kommer det stå en massa jänkebilar med huven öppen och några som kryper runt i dikena för att hitta lite vatten smile

en jänkebil som är byggd i usa för varma klimat och sen klarar dom inte sveriges otroliga hetta

Otroligt nödvändigt inlägg...

Till TS, du kan få mkt kul för 20-30k men du får vara snabb!
Kolla www.usabil.nu eller www.classiccars.se där gör man fynd...

Sen har du ju andra alt. tex Blazer där du kan ta av halva taket, dom är riktigt söta med lite feta hjul på...

Mvh

Opelmadness German cars, quality and beyond
8 maj 2009 · 8 197 Inlägg

prodrive skrev:
Kraven är ju att bilen måste vara extremt trött, ha dålig väghållning och livsfarliga bromsar så man kan kvala in i att bara köra runt i 10km/h, då passar nog dom bilarna du räknade upp perfekt!

Du har tydligen inte läst på om riktiga bilar.
Om din bil vore original hade du inte mycket till suck om det kom en Charger med en 440 cui V8 under huven. Upp till 200 vore du en prick i backspegeln..


Ksj skrev:
Lingonveckan eller?
Jag tycker de flesta bilar som är äldre än 30 år ska få åka på slingan.
Nyare får gärna parkera en bit bort:)

HAHAHAHAH!!! lol

Håller med om allt du sa där Ksj.. smile
Jag parkerar bilen om jag har min på nån cruising och kollar på alla andra sköna vagnar.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
8 maj 2009 · 8 197 Inlägg

Sluskk skrev:
opel rekord något fel på dom smile ?

Inget fel på dom. Särskilt inte Rekord C 1967-1971. Det är goa bilar... Lika med Commodore från samma år. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Sluskk
8 maj 2009 · 778 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Sluskk skrev:
opel rekord något fel på dom smile ?

Inget fel på dom. Särskilt inte Rekord C 1967-1971. Det är goa bilar... Lika med Commodore från samma år. smile

precis vad jag tänkte smile

Sluskk
8 maj 2009 · 778 Inlägg

Du har tydligen inte läst på om riktiga bilar.
Om din bil vore original hade du inte mycket till suck om det kom en Charger med en 440 cui V8 under huven. Upp till 200 vore du en prick i backspegeln..

spelar ingen roll om du har 90hk eller 500hk  när du glider i 2km/t ?

LuckyCharm
8 maj 2009 · 4 Inlägg

jaaa en kapitän eller rekord borde ju absolut funka

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang