Intercoolerspray hur effektivt?

sjovold Wolfman Cruisers
8 maj 2009 · 1 258 Inlägg

Tjena!

Nu har ja fått för mig att köpa ett ICspray kit till corren å då undrar ja hur effektiv den är altså om det är värt att köpa eller bara "coolt" tongue
http://www.pbz.se/product_info.php?cPat … ts_id=4963

Mvh Markus

----->Strippen S2<-----

VCRACING
evilaudio
8 maj 2009 · 16 195 Inlägg

då skulle ja hellre lägga pengarna på lustgassystem smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
paradyne Green Street Elite
8 maj 2009 · 676 Inlägg

har hört att man ökar kraften från motorn med över 10% vid hårdkörning l bankörning. dock inget jag vill garantera utan bara så jag har fått information om från en polare som har evo 8 smile

sjovold Wolfman Cruisers
8 maj 2009 · 1 258 Inlägg

evilaudio skrev:
då skulle ja hellre lägga pengarna på lustgassystem smile

joo de kulle ja oxå villja men då kommer nog med största sannolikhet att lådan att rasa roll


paradyne skrev:
har hört att man ökar kraften från motorn med över 10% vid hårdkörning l bankörning. dock inget jag vill garantera utan bara så jag har fått information om från en polare som har evo 8

aha smile då borde de bli ganska stor skillnad altså om de stämmer big_smile sen är de ju ganska fränt oxå big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING
torpis Forummoderator
8 maj 2009 · 10 572 Inlägg

på minvolvo sänktejag insugstempen med 2 grader...   orignal IC + två spolarvätskemunstycken.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
leksak Kanon..
8 maj 2009 · 1 473 Inlägg

Heh, lite motsägelsefullt med kolsyra nästan, det späder ju ut syrehalten o kväver elden vanligtvis så att säga big_smile

evilaudio
8 maj 2009 · 16 195 Inlägg

leksak skrev:
Heh, lite motsägelsefullt med kolsyra nästan, det späder ju ut syrehalten o kväver elden vanligtvis så att säga big_smile

men du ska ju inte spruta in de i insuget..tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
sjovold Wolfman Cruisers
8 maj 2009 · 1 258 Inlägg

torpis skrev:
på minvolvo sänktejag insugstempen med 2 grader...   orignal IC + två spolarvätskemunstycken.

de va inte mycke men är de inte lite större skillnad med de "kittet" då?

----->Strippen S2<-----

VCRACING
sjovold Wolfman Cruisers
8 maj 2009 · 1 258 Inlägg

leksak skrev:
Heh, lite motsägelsefullt med kolsyra nästan, det späder ju ut syrehalten o kväver elden vanligtvis så att säga big_smile

den ska ju sitta framför ICn tongue så den kyler icn big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING
sik
8 maj 2009 · 1 072 Inlägg

Vansinne att lägga 5 lopper när man kan ta vanlig spolarvätskebehållare+pump för betydligt mindre pengar. Men det är väll fränt med kolsyra? Kan lika gärna sno en brandsläckare och boosa ibland big_smile

sjovold Wolfman Cruisers
8 maj 2009 · 1 258 Inlägg

sik skrev:
Vansinne att lägga 5 lopper när man kan ta vanlig spolarvätskebehållare+pump för betydligt mindre pengar. Men det är väll fränt med kolsyra? Kan lika gärna sno en brandsläckare och boosa ibland big_smile

HAHA lol joo men man vill väll vara riktigt seriös oxå för engångsskull big_smile

sen är den väll inte lika effektiv heller eller? hmm

----->Strippen S2<-----

VCRACING
sik
8 maj 2009 · 1 072 Inlägg

sjovold skrev:

sik skrev:
Vansinne att lägga 5 lopper när man kan ta vanlig spolarvätskebehållare+pump för betydligt mindre pengar. Men det är väll fränt med kolsyra? Kan lika gärna sno en brandsläckare och boosa ibland big_smile

HAHA lol joo men man vill väll vara riktigt seriös oxå för engångsskull big_smile

sen är den väll inte lika effektiv heller eller? hmm

Den är väll bra vid en extrem maskin, annars skulle jag ta den billiga vägen. Känns helt menlöst i min mening. Köp en vattekyld ic istället och fyll upp med isbitar ist.

Usch va jag låter gnällig.. Men det är för mycket F&F över den leksaken som du gör för ett par hundra på skroten som är gratis att fylla varje gång. Eller biltema, billigt för samma fräna sak.

leksak Kanon..
8 maj 2009 · 1 473 Inlägg

evilaudio skrev:

leksak skrev:
Heh, lite motsägelsefullt med kolsyra nästan, det späder ju ut syrehalten o kväver elden vanligtvis så att säga big_smile

men du ska ju inte spruta in de i insuget..tongue

Nej såklart, men det var ju bara lite komiskt ändå tycker jag smile

leksak Kanon..
8 maj 2009 · 1 473 Inlägg

sjovold skrev:

leksak skrev:
Heh, lite motsägelsefullt med kolsyra nästan, det späder ju ut syrehalten o kväver elden vanligtvis så att säga big_smile

den ska ju sitta framför ICn tongue så den kyler icn big_smile

Ja det skulle inte riktigt funka om man använde det för att direktkyla luften big_smile
Tyckte bara det var lite komiskt tongue

sjovold Wolfman Cruisers
8 maj 2009 · 1 258 Inlägg

leksak skrev:

sjovold skrev:

leksak skrev:
Heh, lite motsägelsefullt med kolsyra nästan, det späder ju ut syrehalten o kväver elden vanligtvis så att säga big_smile

den ska ju sitta framför ICn tongue så den kyler icn big_smile

Ja det skulle inte riktigt funka om man använde det för att direktkyla luften big_smile
Tyckte bara det var lite komiskt tongue

haha aha big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING
torpis Forummoderator
8 maj 2009 · 10 572 Inlägg

Jag hade ju köpt en storlek större IC istället för att blöta ner den...   när det väl gäller på strippen eller bana så är det ju inte poppis att spraya vatten på marken hmm

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
sjovold Wolfman Cruisers
8 maj 2009 · 1 258 Inlägg

torpis skrev:
Jag hade ju köpt en storlek större IC istället för att blöta ner den...   när det väl gäller på strippen eller bana så är det ju inte poppis att spraya vatten på marken hmm

nää de e ju sant hmm om du kollar min projekt tråd på nån av dom sista sidorna så ser du att jag har en "lite" större ic men tänkte att de kunde bli kallare ändå men om man har de "kittet" med kolsyre eller vad de är så blir de väll inte så värst mycke vatten?  hmm

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Janken Driver
8 maj 2009 · 2 111 Inlägg

Tror ärligt talat inte att du behöver varken större ic eller kylning till din nuvarande. Så liten är den ju inte... wink.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sjovold Wolfman Cruisers
8 maj 2009 · 1 258 Inlägg

Janken skrev:
Tror ärligt talat inte att du behöver varken större ic eller kylning till din nuvarande. Så liten är den ju inte... wink.

haha kan säga att om den va en millimeter så hade den inte fått plats tongue aja smile men de e ju så att den sitter ju lite dumt bakom lyktorna, fronten å grillen hmm

----->Strippen S2<-----

VCRACING
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 maj 2009 · 6 170 Inlägg

torpis skrev:
Jag hade ju köpt en storlek större IC istället för att blöta ner den...   när det väl gäller på strippen eller bana så är det ju inte poppis att spraya vatten på marken hmm

Grejen är ju att hela idén med det där kittet är ju baserad på att kolsyran ska träffa ICn, värmas upp och dunsta bort.

Det är ju när kolsyran dunstar som den "stjäl" värme ifrån ICn vilket gör att temperaturen på luften sänks.


Det enda jag kan tänka mig skulle kunna blöta ner marken är ju kondens eller nått om det blir riktigt kallt men det blir ju bara en droppe här och en droppe där för bilen står ju inte direkt stilla tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang