6975
Sök

Målning av bromsok

191 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Funderar på om man verkligen måste montera bort oken för att måla de. Funkar de inte att måla när de sitter på, fast lite försiktigare?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 maj 2009
Jovisst går det, bara maskera och rengöra ordentligt så.
Men då är nog pensel ett bättre alternativ.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
11 maj 2009
Skruva av dom så pass mycket att dom hänger i slangen.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 maj 2009
maximus skrev:

Det är ju inte alltför bra, isåfall ska man hänga den i fjädern med ståltråd eller rep eller något så man inte belastar slangen!

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (11 maj 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

191 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Men då är nog pensel ett bättre alternativ.

Jo självklart smile så långt tänkte jag xå

2 638 Inlägg
11 maj 2009
Måla dem på plats, det gjorde jag. Målade mina med svart hammarlack och med pensel. Man behöver inte maskera lika mycket om man målar med pensel.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
11 maj 2009
te_wik skrev:
maximus skrev:

Det är ju inte alltför bra, isåfall ska man hänga den i fjädern med ståltråd eller rep eller något så man inte belastar slangen!

Mvh Tommy

Ja självklart.
Jag menade att han skulle skruva av dom så att dom bara satt i slangen.

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
11 maj 2009
Håller med alla som skrivit ovan, jag tog inte bort mina ok. Lossade dom inte ens, gnodde med stålborste, smärgelduk och sen tvättade av, sen målade jag med pensel. Kommer det färg på skivan är inte det hela världen eftersom det slits bort till slut .. Syns oftast heller inte när fälgen sitter på ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

191 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Okej, fina svar. Tack för de!
Har sett att det finns både 1-komp och 2-komponents färger. Vilka är bäst? Måste man blanda ihop 2-komp själv?

strömmen finner väen, jä fy fään.
61 Inlägg
11 maj 2009
använd dig av 2k färg om du inte har någon speciel okfärg. Ja du måste blanda sj, står oftast på burken hur du gör. Annars finns de speciel färg som tål värme bättre. http://www.creatix.se/Shop/Index.php?sArtModelId=
Lycka till:)

Sök