Få kontakter ur trasig mobiltelefon

olander_91
13 maj 2009 · 174 Inlägg

Tjena!
Det är så att jag har spräck displayen totalt på min telefon och innan jag gjorde det så sparades inte mina ny inlagda kontakter på mitt SIM-kort. Nu vill jag få tag på dom kontakterna. Kan man få ta på dom?
Jag kan koppla in telefonen i datorn som man brukar göra när man ska skicka över låtar/bilder mm.

Skriv gärna om ni vet svaret!

Det är en sony ericsson C902

// Tobbe

Senast redigerat av olander_91 (13 maj 2009)

BMW 320 e30 "2.0 blir 2.7 turbo" (1986)
ZonaX Svetsare
13 maj 2009 · 3 150 Inlägg

Vet inte hur det ser ut för din mobil, men för min N95a så kan jag, om jag kopplar upp den mot datorn, gå in i programmet för mobilen (nokia pc-suite) och sen helt enkelt öppna mina kontakter i själva programmet på datorn. 

Annars kan du kanske flytta över simkortet till en annan mobil och skriva av?

Annars kan du köpa en simkortsläsare för inte så mycket pengar, klicka här för ett exempel

Senast redigerat av ZonaX (13 maj 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
olander_91
13 maj 2009 · 174 Inlägg

ZonaX skrev:
Vet inte hur det ser ut för din mobil, men för min N95a så kan jag, om jag kopplar upp den mot datorn, gå in i programmet för mobilen (nokia pc-suite) och sen helt enkelt öppna mina kontakter i själva programmet på datorn. 

Annars kan du kanske flytta över simkortet till en annan mobil och skriva av?

Annars kan du köpa en simkortsläsare för inte så mycket pengar.

Men det är ju det att jag har sparat ca 8/10 av kontakterna på simkortet sen dom andra 2/10 hade inte sparats, dom ligger i telefonminnet. hmm

BMW 320 e30 "2.0 blir 2.7 turbo" (1986)
ZonaX Svetsare
13 maj 2009 · 3 150 Inlägg

Du råkar inte ha en TV-kabel? 


Till mobilen asså

Senast redigerat av ZonaX (13 maj 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Arradin
13 maj 2009 · 631 Inlägg

Sony Ericsson, Ja du kan koppla in mobilen till datorn bara och använda programmet ( vad det nu heter, som du får med på skiva eller kan ladda ner på sonyericcson.se )  ..  du för över Filer osv till telefonen via det programmet ju, och samma gäller för kontakter, man kan säkerhetskopiera dom till datorn.

Lycka till

Rektron
13 maj 2009 · 42 Inlägg

Har du inte hört talas om bazota eller vad det heter:p

olander_91
13 maj 2009 · 174 Inlägg

Rektron skrev:
Har du inte hört talas om bazota eller vad det heter:p

Nope? Vad är det?

Tack för alla svar!

BMW 320 e30 "2.0 blir 2.7 turbo" (1986)
Rektron
13 maj 2009 · 42 Inlägg

någon tjänst som gör backup på dina kontakter. går ju på radion hela tiden

te_wik Forummoderator
13 maj 2009 · 12 813 Inlägg

Testa med PC Suite för din telefon. Ska fungera att få fram kontakter och sms, (och även allt annat).
Finns att ladda ner gratis.

"Swedish Sony Ericsson PC Suite 5.009.00
Sony Ericsson PC Suite innehåller följande:

    * Synchronization – Synkronisera kontakter och kalendern på telefonen och datorn automatiskt så att du alltid håller dig uppdaterad.
    * Backup and Restore – Säkerhetskopiera innehållet på telefonen och återskapa det om telefonen försvinner eller går sönder.
    * Internet Connection – Anslut datorn till Internet via telefonen. Anslut till Internet var du än befinner dig.
    * Messaging – Lagra, skapa och skicka SMS och bildmeddelanden till dina vänner från datorn.
    * File browser – Visa och överför filer mellan telefonen och datorn.
    * Editors – Lagra, redigera och hantera kontakterna på telefonen via datorn."


http://www.sonyericsson.com/cws/support … &cc=se




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
D4AWD
13 maj 2009 · 177 Inlägg

Eller det lättaste om mobilen startar vilket den borde, hitta nån polare som har en likadan telefon och kolla på den hur du gör för att kopiera kontakter samtidigt som du trycker samma knappkombo med din telefon. Eller en liknande SE telefon eftersom de brukar ha samma operativsystem.

te_wik Forummoderator
13 maj 2009 · 12 813 Inlägg

Zeecor skrev:
Eller det lättaste om mobilen startar vilket den borde, hitta nån polare som har en likadan telefon och kolla på den hur du gör för att kopiera kontakter samtidigt som du trycker samma knappkombo med din telefon. Eller en liknande SE telefon eftersom de brukar ha samma operativsystem.

Jag ser inte hur det kan vara enklare än att ladda ner ett prog som tar nån sekund att ta ner, installera och trycka in kabeln i datorn och telefonen?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
D4AWD
13 maj 2009 · 177 Inlägg

te_wik skrev:

Zeecor skrev:
Eller det lättaste om mobilen startar vilket den borde, hitta nån polare som har en likadan telefon och kolla på den hur du gör för att kopiera kontakter samtidigt som du trycker samma knappkombo med din telefon. Eller en liknande SE telefon eftersom de brukar ha samma operativsystem.

Jag ser inte hur det kan vara enklare än att ladda ner ett prog som tar nån sekund att ta ner, installera och trycka in kabeln i datorn och telefonen?



Mvh Tommy

Okey det är kanske inte lättare big_smile Men det var det första som dök upp i mitt huvud och så jag skulle gjort. Bra med lite valmöjligheter också.

olander_91
14 maj 2009 · 174 Inlägg

aja tack så mycket för alla förslag. testade ladda ner sony ericssons programvara till min telefon, och det funkade smile

BMW 320 e30 "2.0 blir 2.7 turbo" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang