Byta topp ford sierra dohc

mopar_
18 maj 2009 · 3 Inlägg

Hej

har en manuell sierra 2.0 dohc -92.

De e så att toppen har gått och vattnet bara rinner rakt igenom.
Har hittat en reservdelsbil för 1000kr med rasad automatlåda, även det en 92a, som ja fundera på å släpa hem och plocka ifrån, då jag även är i behov av lite andra delar..
Ska jag plocka toppen bara, för det är väl lika toppar på alla 92or? Eller är det lättare att byta hela motorn? passar det vad det än är för växellåda?
Eller har ni något annat förslag?


tack på förhand:)

/Pontus

Gruner
18 maj 2009 · 71 Inlägg

Har man nt till gång till motorlyft med mera så är det lättare att byta bara toppen som jag håller på med min volvo 850 då min också gick sönder. vet inte så mkt om sierra men brukar vara samma om det är samma årsmodell. plocka toppen köp nya packningar med mera så får du nog till de smile

mopar_
18 maj 2009 · 3 Inlägg

aa ja kan nog kanske låna en motorlyft, för kamaxlarna sitter ivägen för bultarna till toppen, så man måste ta bort axlarna för att få bort toppen så de e lite bökigt.. men får se hur det blir

Gruner
18 maj 2009 · 71 Inlägg

mopar_ skrev:
aa ja kan nog kanske låna en motorlyft, för kamaxlarna sitter ivägen för bultarna till toppen, så man måste ta bort axlarna för att få bort toppen så de e lite bökigt.. men får se hur det blir

är det nt bara att lyfta dom när ventilkåpan är borta?

mopar_
18 maj 2009 · 3 Inlägg

Gruner skrev:

mopar_ skrev:
aa ja kan nog kanske låna en motorlyft, för kamaxlarna sitter ivägen för bultarna till toppen, så man måste ta bort axlarna för att få bort toppen så de e lite bökigt.. men får se hur det blir

är det nt bara att lyfta dom när ventilkåpan är borta?

jo först överfallen å sen axlarna, e ju lite jobb om man ska göra så på båda bilarna å sen skifta toppar:P
kanske går fortare å bara byta motorerna? men ja vet inte ja..

Gruner
18 maj 2009 · 71 Inlägg

mopar_ skrev:

Gruner skrev:

mopar_ skrev:
aa ja kan nog kanske låna en motorlyft, för kamaxlarna sitter ivägen för bultarna till toppen, så man måste ta bort axlarna för att få bort toppen så de e lite bökigt.. men får se hur det blir

är det nt bara att lyfta dom när ventilkåpan är borta?

jo först överfallen å sen axlarna, e ju lite jobb om man ska göra så på båda bilarna å sen skifta toppar:P
kanske går fortare å bara byta motorerna? men ja vet inte ja..

nja berors på hur många skruvar de sitter på varje tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang