Hur i helvete kan man blocka folk? ni som blockar folk som gör t.ex en smådum omkörning, hur tänker ni? varför? tänker på latbilschaffisen som menade att han blockar folk. På vilket sätt blir situationen bättre av att man blockar?
Ligger jag lagligt och det finns en fin vägren så flyttar jag mig. Om jag känner för det och om jag ser att det skulle hjälpa flödet.
Ligger jag lagligt och vägrenen är lite dålig och väldigt skitig med damm o sten o bulor, så nej.
Under hastigheten så flyttar man sig om man kan.
Över hastigheten så förväntar jag inte att folk som håller den flyttar sig.. men "tackar" med blinkersen om dem gör det.
Om någon kör för sakta och inte flyttar sig så blir jag vansinnig... Och då har jag många undantag för detta... folk med släp, mycket last, gamla bilar(veteran), jättedåligt väglag osv. Då gör det mig inget om dem kör lite för sakta(för det kan man själv göra ibland).
Men folk med moderna bilar som helt utan problem klara trafikrytmen och vid bra eller okej väglag, som ligger o fiser och inte släpper förbi gör mig förbannad som fan.
Ytterfilen kör man gör man omkörningar i och inget annat... så även om man ligger för fort så går man in i högerfilen så fort man har nått bakom sig... om man kan utan att behöva "bromsa" in bakom någon bil... men är det tomt så...
Senast redigerat av AcesHigh666 (26 maj 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.