11269
Sök

Hur gör ni med kablarna vid dörrkontakten?

392 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Hej!

Är i stort sett klar med min installation av ljudet MEN det har tagit tvärstopp vid dörrkontakten.
Kablarna är dragna igenom "slangmuffen" men väl framme vid kontakten, sockerbit med typ skor i?, såär det stopp.

Kablarna går inte igenom de lediga hålen och att dra dem via dörrens gångjärn är inget vidare snyggt.
Har hört folk som borrat större hål men i min sitter de färdigdragna sladdar i varannan så det blir svårt att borra mellan flera olika och riskabelt om något. Det är inte bara högtalarsladden som ska igenom utan även diskanten?

Hur har ni gjort?

Hittade inte en enda tråd om detta! länka gärna

Tack på förhand!
/Martin

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
27 maj 2009
du ska dra kablarna utanför själva slangmuffen. så har jag gjort iaf.

Inte in i den alls d.v.s. sen föra in kablaget ant där muffen går in eller i de andra hålen som finn på dörren.

samma bil typ så ja vet:)

det beror på om du har delningsfiltrena i dörren, i såfall är det bara strömkabeln till steget som ska in där.
Senast redigerat av pattilatti2 (27 maj 2009)

392 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
jo men för det första är det inte särskilt snyggt så. Sen finns det risk för att det går i kläm och i slutändan går av eller upphov till glapp.

Sen om jag ska dra utanför så får man inte dit muffen knappt till hälften i sitt orginalhål. Vatten osv kmr in om man öppnar dörren en regnig dag?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
27 maj 2009
striper skrev:
jo men för det första är det inte särskilt snyggt så. Sen finns det risk för att det går i kläm och i slutändan går av eller upphov till glapp.

Sen om jag ska dra utanför så får man inte dit muffen knappt till hälften i sitt orginalhål. Vatten osv kmr in om man öppnar dörren en regnig dag?

du kan skära lite i muffarna så de går in, nån mm så kabeln platsar, sen är det bara att sätta tillbax dem smile

Det är ett tomrum där så det blir inga glapp o.s.v. då du har haft muffen där i säkert 15år och den är ju fortfarande hel smile

392 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
okey kanske funkar men om man ska ställa upp i nån tävling o antar att de kollar montering osv. Kontrollerar om det ser färdigt ut.

Delningsfiltrerna då? De jag har väger bly, hur fäster man dem så att de håller sig på plats, finns skruvhål i den men ingen plats för montering på plåtyta.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
27 maj 2009
vem säger att dem behöver synas? finns flera sidor på muffen samt så kan du sätta fast dem med buntband elr tejp fast eft muffen.

jag har mina längst ner mot ena dörrkanten i bred dvs bägge på varann, de håller sig på plats iaf, borde göra det med ett ochså. annars kan man väl sätta lite varmlim elr nå så de sitter fast.

sen om du dämpat dörrarna, så kan du väl sätta en blymatta som håller filtret på plats. elr bara något som iaf håller de still.
Senast redigerat av pattilatti2 (27 maj 2009)

573 Inlägg
27 maj 2009
i min bil sitter det typ som en kontakt liknade sak, typ 2 kontakter som sitter ihop, tog och borrade ur 2 lediga kontaktplatser, funkar prima. obs se till så de inte är något ivägen bakom bara...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

En gång till nu
760 Inlägg
27 maj 2009
har du ingen bild så man kan få se? btw va för bil är det?

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

392 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Det är en vectra -95. langar upp bild imån

Sök