Gumball 3000 tråden! | Aktuellt ; Gumball 3000 att passera Sverige 2010..! MALMÖ - STOCKHOLM

bjornE_ Zephyr Tattoo Jönköping
15 februari 2010 · 254 Inlägg

WagonR skrev:
Nån som har koll på ungefär när de passerar stockholm? vill ju inte stå och vänta längs E4:an hela dan...då blir man väl bara upplockad av snuten för liftning eller så!

Enligt Anderstorp så ska dom vara där från 11-15 ungefär.
http://www.anderstorpraceway.se/visanyhet.asp?Id=136

Så därifrån vid ~15.00 och uppåt längs E4 får man ju räkna på själv hur lång tid det kan ta då.. smile

Dannii
16 februari 2010 · 238 Inlägg

Mjo själv hade man tänkt att åka med från Öresundsbron mötesplattsen ända till stockholm.. Lite uttröttande.. men man överlever smile

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
Akilles
18 februari 2010 · 114 Inlägg

jag kommer också förbi samt hänger med upp till anderstorp!

mvh richard

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
18 februari 2010 · 3 404 Inlägg

hehe, tror ni dom hänger på Saaben? cool Vore kanske lite småballt att åka med dom nån mil iaf

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
TireSlayer Tvivlare
25 februari 2010 · 2 266 Inlägg

men, kostar de inte att vända vid brofästet? (har inte hittat nåt svar på det i tråden) har hört rykten om det iallafall, och det skulle va samma summa som t&r-resa över bron (395:-x2)... Om det inte är så, så är det ju perfekt ställe att stå där smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
TRYIT Teddan
1 mars 2010 · 2 495 Inlägg

Jag kommer hänga på hela vägen från brofästet iaf....

JAg kommer köra min porsche och en polare ska låna diablon den dagen.
så det kommer vara minst 2svenskreggade sportbilar som hänger på genom sverige big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Henjer
1 mars 2010 · 276 Inlägg

Jag ska oxå köra med sträckan Malmö - Stockholm. Men jag är skeptisk till å följa från brofästet som ni pratar om, bättre å haka på från Svågetorp tågstation. Då slipper man köra över på danska sidan bara för att vända och stå och vänta. 700 spänn bara för att stå vid brofästet... Svågetorp ligger typ 1 km därifrån...

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
sjunne75
17 mars 2010 · 111 Inlägg

har jag missat något....vet vi på ett ungefär när dom börjar komma över bron?

Subaru Legacy B4 RSK "Blåe by Superior Imports" (2000)
Dannii
8 april 2010 · 238 Inlägg

Tänkte att jag bumpar denna "äkta" gumball tråd, nu när de börjar ta sig. 

De är alltså planerat att en  hel del garaget medlemmar samls på först sammåkningen efter Öresundsbron. Där ser du bland annat en massa EVO's, Skylines, Supror etc..  Dessa nämnda är garaget .com medlemmar..  Gumball deltagarna lär köra fetare bilar så som ferrari, porsche, mclaren etc..

Beräknat med ögon mått är vi kanske 100-200 garaget medlemmar  som hakar på!! Var du också där, 3 Maj - 2010.. ~ 7:30 - 9:30 vid bron..  Samt ~11:00 - 15:00 samma dag på Anderstorp Raceway, då gumball har stopp där o kör på banan (OBS!! ENDAST GUMBALL DELTAGARE FÅR KÖRA!!)... Staff på Anderstorp Raceway påstår att om allt går sin väg så hålls "MONSTER ENERGY DRINK DRIFT SHOW" samma dag. Samt kör sedan Gumball deltagarna till Arlanda o lastar bilarna på transport  flyg samma kväll, då kanske lite show off uppkommer vid flyplatsen.

Deltagare är bland annat Tony Hawk och andra gumball veteraner.  Bam Margera kanske?? Vi får se. 

För mer info: www.gumball3000.com

3/4 - 2010 <3..  HERE I COME!!!! 

Särskrining p.g.a skrivet på PS3 med handkontroll =P

Senast redigerat av Dannii (8 april 2010)

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
Confusion
8 april 2010 · 18 Inlägg

man bor ju i Gislaved som ligger ett stenkast från Scandinavian raceway.  Givet att man kommer vara där och fota en massa.

vissa faller för grupptryck....Jag faller för laddtryck!
Volvo V60 T3 R-Design "Darth Vader" (2012)
Xtravagant 1337
8 april 2010 · 1 343 Inlägg

Dannii skrev:
Tänkte att jag bumpar denna "äkta" gumball tråd, nu när de börjar ta sig. 

De är alltså planerat att en  hel del garaget medlemmar samls på först sammåkningen efter Öresundsbron. Där ser du bland annat en massa EVO's, Skylines, Supror etc..  Dessa nämnda är garaget .com medlemmar..  Gumball deltagarna lär köra fetare bilar så som ferrari, porsche, mclaren etc..

Beräknat med ögon mått är vi kanske 100-200 garaget medlemmar  som hakar på!! Var du också där, 3 Maj - 2010.. ~ 7:30 - 9:30 vid bron..  Samt ~11:00 - 15:00 samma dag på Anderstorp Raceway, då gumball har stopp där o kör på banan (OBS!! ENDAST GUMBALL DELTAGARE FÅR KÖRA!!)... Staff på Anderstorp Raceway påstår att om allt går sin väg så hålls "MONSTER ENERGY DRINK DRIFT SHOW" samma dag. Samt kör sedan Gumball deltagarna till Arlanda o lastar bilarna på transport  flyg samma kväll, då kanske lite show off uppkommer vid flyplatsen.

Deltagare är bland annat Tony Hawk och andra gumball veteraner.  Bam Margera kanske?? Vi får se. 

För mer info: www.gumball3000.com

3/4 - 2010 <3..  HERE I COME!!!! 

Särskrining p.g.a skrivet på PS3 med handkontroll =P

100-200 medlemmar???
Var inte det att ta i... Skulle tippa på snarare 20..

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
iceman_21
8 april 2010 ·

vart kan m an se vilka "kändisar" som deltar, eller avslöjas det inte?

Dannii
8 april 2010 · 238 Inlägg

iceman_21 skrev:
vart kan m an se vilka "kändisar" som deltar, eller avslöjas det inte?

Har för mig att en komplett map pack (schema) och en "Teams list" släpps dagen innan..? =P

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
Hee-Maan
8 april 2010 · 3 113 Inlägg

vet iaf att killarna från "Dirty Sanchez" om nån mer än mig som kollade på det när det gick på MTV.. tongue

hur som helst.. dom åker i en tokfin Skyline r34
Bam Margera bangar väl inte heller iår.. med nån av hans Lambosar..

Senast redigerat av cebT (8 april 2010)

Semper Fi
James_Bondage
8 april 2010 · 81 Inlägg

Jag kan redan nu säga att jag med min eclipse och brorsan med sin Puma kommer att köra med ända till Anderstorp men förmodligen från hbg och inte malmö.
Vi kommer filma med flera kameror, även monterade utanpå bilen för att få häftiga vinklar.

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.
Dannii
9 april 2010 · 238 Inlägg

Skit najs "Seth_enslow".. Kommer nog bli en jävla succés på både garaget.org och youtube om ni gör de snyggt!

Sen angående Bam Margera är de en jävla fråga om han blir med.. Tvekar nästan lite.. Men dom avslutar Gumball i hans delstat inte alls långt ifrån hans hem.. Men han är nog rätt så rädd för Europa skulle jag tro.. Detta är iallfall min uppsatts!

Bam Margera får förmodligen pengar för att han joinar Gumball av sponsorer..? Ej säker.. men men!


2006: Ryan Dunn & Bam Margera i Lamborghini Gallardo, Lila med lila fälgar och sollucka (one of a kind wink hehe)
2007: Ej deltagande. Förmodligen skit sur efter att någon kört hans Lambo på flygplatsen vilket ledde till en fuckad växellåda och koppling.
2008: Deltagande! Ryan Dunn, Bam Margera & Loomis. USA sträckan till flygplatsen körde dom en silver Range Rover Sport (förmodligen Missy Rothstein's, hans fru.. Om du sett "bams unholy union"). Därefter åkte dom i SAMBA VW CAMPER bussen med Porsche motor i Asien fram till Bejing.
2009: Deltagande i "Samba VW CAMPER 21 Windows, Porsche motor"
2010: De får vi se! Han värkar vara lite rädd över europeiska flygplatser efter incidenten med Lambo'n x)

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
Nafets86
9 april 2010 · 821 Inlägg

det undrar jag också. när anländer dom till sthlm? eller vilken väg ifrån anderstorp åker dom?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
TRYIT Teddan
9 april 2010 · 2 495 Inlägg
www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Confusion
9 april 2010 · 18 Inlägg

sengstr skrev:
det undrar jag också. när anländer dom till sthlm? eller vilken väg ifrån anderstorp åker dom?

smartast för dem är nog att ta väg 27 till Värnamo och sedan ut på E4:an.

vissa faller för grupptryck....Jag faller för laddtryck!
Volvo V60 T3 R-Design "Darth Vader" (2012)
Dannii
10 april 2010 · 238 Inlägg

Meeeneeeh.. För oss som följer Gumball 3000 från Malmö? Var ska vi samlas då?

För ja tänkte.. Där finns 2 platser.. Vi har terminalen (1) och sen har vi mötesplatsen (2).

1an kan man köra in som jag har markerat med röd färg.. 2an kan man bara köra in på med anslutning till motorvägen.

http://img163.imageshack.us/img163/8692/gumball.jpg

Själv står jag vid terminalen =P Då missar man dom säkerligen inte! smile + Fin anslutning.. och najs parkering!

Senast redigerat av Dannii (11 april 2010)

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang