Angående betygsättningen.

Mackan82 M.J
19 april 2006 · 120 Inlägg

Hejdu

Jag måste säga att detta va ett mycket dåligt förslag....att man måste ha bil för att få rösta?!

Lite konstigt måste jag säga...de lär knappast bli nån skillnad, om meningen är att få bort sånna som röstar BARA ettor...så lär de knappast märkas...e nog minst lika många som har bil som röstar konstigt som vi/dom som inte har nån bil här på garaget.

Och...för det andra, det hade nog blivit större skillnad om du inte ändrar röstningsystemet, nu är det ju inte lika lätt att "dra ner" någons bilbetyg genom att rösta bara 1:or el 2:or...
Så enligt mig så lär det INTE bli någon skillad genom detta (förhoppningsvis korta) förslag.

/Marcus

chrizz Administratör
19 april 2006 · 11 783 Inlägg

Mackan82 skrev:
Hejdu

Jag måste säga att detta va ett mycket dåligt förslag....att man måste ha bil för att få rösta?!

Lite konstigt måste jag säga...de lär knappast bli nån skillnad, om meningen är att få bort sånna som röstar BARA ettor...så lär de knappast märkas...e nog minst lika många som har bil som röstar konstigt som vi/dom som inte har nån bil här på garaget.

Och...för det andra, det hade nog blivit större skillnad om du inte ändrar röstningsystemet, nu är det ju inte lika lätt att "dra ner" någons bilbetyg genom att rösta bara 1:or el 2:or...
Så enligt mig så lär det INTE bli någon skillad genom detta (förhoppningsvis korta) förslag.

/Marcus

Meningen är att man inte ska kunna skapa x antal konton och rösta ned/upp bilar hur som helst. Det kan låta orimligt att någon orkar registrera 20 konton för att rösta ned bilar, men det har hänt. Stängde av ett 15-tal användare härom veckan pga just det. En och samma användare alltså, men 15 konton.

Det är inte längre möjligt om man gör så här.

Jag har ett till knep i bakfickan dock som jag eventuellt kommer prova också, vilket isåfall ändå tillåter alla rösta.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mackan82 M.J
21 april 2006 · 120 Inlägg

chrizz skrev:
Meningen är att man inte ska kunna skapa x antal konton och rösta ned/upp bilar hur som helst. Det kan låta orimligt att någon orkar registrera 20 konton för att rösta ned bilar, men det har hänt. Stängde av ett 15-tal användare härom veckan pga just det. En och samma användare alltså, men 15 konton.

Det är inte längre möjligt om man gör så här.

Jag har ett till knep i bakfickan dock som jag eventuellt kommer prova också, vilket isåfall ändå tillåter alla rösta.

Okej...det kan jag först..men, är det verkligen så många som gör så?..alltså, skapar 15 konton bara för att jävlar med folk...?
Idioter kommer de alltid finnas, HUR många system å säkerhetsspärrar man än har inbygggt, men, ok..jag förstår din tanke.

Jag kan bara prata för mig...och jag har verkligen (utan å skryta) varit med från början.
Du hade en Sida förr som hette Chrizz.nu...va väl 2 år sen el så...
Å sen har jag vart på den å dom efterkommande sidorna i princip nån gång varje dag.
Och jag röstar för det mesta 3:or el 4:or...ibland 5:or såklart...oftare än jag röstar 1:or...i princip aldrig..då ska bilen va i vääldigt dåligt skick.
Så..det va min lifestory..tongue...nej men, ville bara ge lite perspektiv på de hela.

Kommer alltid finnas "goda" å "onda"..



ok!...ha de bra
Och, fast jag tycker att detta förslag är dåligt så tycker jag din sida är en av dom grymmaste när de gäller bilar!

mvh Marcus

ludde__mannen draminbil.nu
21 april 2006 · 1 382 Inlägg

Det är klart att det är ett väldigt bra sätt att komma åt alla som "fuskar" men samtidigt försvinner väldigt många som inte gör det på det sättet..
En annan tanke som slog mig var att en funktion där man måste vara "aktiv" för att kunna rösta om man inte har en bil skulle fungera. ex. att man måste ha varit inloggad 10ggr de senaste 2 månaderna för att kunna lägga en röst.. Kanske kunde vara något att spinna vidare på?

chrizz Administratör
21 april 2006 · 11 783 Inlägg

Mackan82 skrev:

chrizz skrev:
Meningen är att man inte ska kunna skapa x antal konton och rösta ned/upp bilar hur som helst. Det kan låta orimligt att någon orkar registrera 20 konton för att rösta ned bilar, men det har hänt. Stängde av ett 15-tal användare härom veckan pga just det. En och samma användare alltså, men 15 konton.

Det är inte längre möjligt om man gör så här.

Jag har ett till knep i bakfickan dock som jag eventuellt kommer prova också, vilket isåfall ändå tillåter alla rösta.

Okej...det kan jag först..men, är det verkligen så många som gör så?..alltså, skapar 15 konton bara för att jävlar med folk...?
Idioter kommer de alltid finnas, HUR många system å säkerhetsspärrar man än har inbygggt, men, ok..jag förstår din tanke.

Jag kan bara prata för mig...och jag har verkligen (utan å skryta) varit med från början.
Du hade en Sida förr som hette Chrizz.nu...va väl 2 år sen el så...
Å sen har jag vart på den å dom efterkommande sidorna i princip nån gång varje dag.
Och jag röstar för det mesta 3:or el 4:or...ibland 5:or såklart...oftare än jag röstar 1:or...i princip aldrig..då ska bilen va i vääldigt dåligt skick.
Så..det va min lifestory..tongue...nej men, ville bara ge lite perspektiv på de hela.

Kommer alltid finnas "goda" å "onda"..



ok!...ha de bra
Och, fast jag tycker att detta förslag är dåligt så tycker jag din sida är en av dom grymmaste när de gäller bilar!

mvh Marcus

Jaså, du har varit med så länge smile skoj!

Men eventuellt fixar jag något till nästa version av garaget (kommer om några veckor) att man kan sätta individuell "rösträttighet" till användare även utan bil online.

Men jag tror jag låter det vara så här med krav på bil för att rösta. Det eliminerar i princip röstfusket, åtminstone ur perspektivet att man skapar fejkkonton för att ha flera röster.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
M.Persson
21 april 2006 · 461 Inlägg

tycker det är bra som det är nu, alla får ju skriva vad dom vill i forumen, och kommentera, men röstandet överlåts åt dom med bilar.
Mvh mikel

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
chrizz Administratör
21 april 2006 · 11 783 Inlägg

Saabare skrev:
Jag har en fråga Chrizz: Hur lägger jag upp bilder på min bil? Kan man ta foto med mobilkamera o sedan lägga upp bilderna på bilen?

Bilen skapar du och administrerar under "min sida".

Ang. mobilbilder och bilder i övrigt finns information att läsa i reglerna innan du skapar bilen, eller direkt under "min sida".

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
21 april 2006 · 441 Inlägg

Jag tycker att förslaget är bra angående röstningen.

Men alla här på Garaget.org måste bli duktigare på att rösta.
Min bil t.ex. Har ca 2200 besökare och 24 röster, lite väl snålt tycker jag allt. wink

Rösta på nu för fan! Hehe!

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
21 april 2006 · 1 852 Inlägg

tycker hela systemet är väldigt dåligt. ingen kritik till chrizz utan till dom som röstar! handen på hjärtat: hur många anser att sin bil är värd en 5:a? inte jag iaf. men att ens bil är värd en 1:a är också konstigt. själv tycker jag att min bil är värd typ en 4:a möjligtvis en 3:a men inte en 5:a eller 1:a (som jag har båda två). va ärligare och seriösare när ni röstar!

inte många bilar är värda en 5:a enligt min mening, men inte en 1:a heller, folk verkar bara tycka antingen eller.

MVH

man lever bara en gång så lev väl!
-PINNEN-
21 april 2006 · 409 Inlägg

men hur orkar man skapa 15 konton då? så kul är det inte och varför? får dem inga röster utan att göra så? eller asså jag förstår inte det roliga med de? glad om nån förklara d för mig för är man här på garaget bara för att ha mest poäng är det inte för att förbättra sin bil på alla sätt och få hjälp om man får problem eller har jag missuppfatat hela sidan? och är d så så är jag nöjd ändå för den uppfyller mina krav iaf:P

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
-PINNEN-
21 april 2006 · 409 Inlägg

Bullo skrev:
tycker hela systemet är väldigt dåligt. ingen kritik till chrizz utan till dom som röstar! handen på hjärtat: hur många anser att sin bil är värd en 5:a? inte jag iaf. men att ens bil är värd en 1:a är också konstigt. själv tycker jag att min bil är värd typ en 4:a möjligtvis en 3:a men inte en 5:a eller 1:a (som jag har båda två). va ärligare och seriösare när ni röstar!

inte många bilar är värda en 5:a enligt min mening, men inte en 1:a heller, folk verkar bara tycka antingen eller.

MVH

japp det är helt rätt jag håller med! för mig kan man få ta bort röst systemet eller så får man bli helt enkelt ärligare både mot sig själv och andra! jag kan la tycka att min bil är värd en mnja 3,4 kanske då men nu vet ja inte för min bagage har fått volvo sjukdommen så tills den är lackad så kanske en 2,3 men d är inget som syns på bilderna! så därför röstar ju folk va d de anser och jag har nog ungefär lika många 4:or som jag har 5:or och vist är det kul men om det inte är seriöst kan man likagärna ta bort det helt! //johan

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
2jzinside Fartygsingenjör
21 april 2006 · 550 Inlägg

Jag tycker detta betygsättet funkar bra behåll gärna det ; >

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
-PINNEN-
21 april 2006 · 409 Inlägg

wrapman skrev:
Jag tycker detta betygsättet funkar bra behåll gärna det ; >

undra varför!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
niclas_swe bitter besserwisser
26 april 2006 · 644 Inlägg

låter bra. men vad jag saknar är mer betygs steg, känns lite som snart ligger väl alla på 5

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
FiztR
10 maj 2006 · 2 Inlägg

RIKTIGT BRA!! det var ett klokt beslut som jag tycker borde va kvar, dels för att få bort "fusk betyg" å dels för att få lite mer seriösa personer som röstar.. big_smile

turbo är livet!
SWK Lord
10 maj 2006 · 125 Inlägg

Om man skulle kunna fixa så man kunde rösta samtidigt som man skriver en kommentar så tror jag att iallafall jag skulle rösta mer. Nu skriver men en kommentar och sen orkar man inte bläddra ner sidan för att rösta och ladda om sidan igen.

Kolla om man kan bygga ihop kommentarrutan och röstrutan så man skriver kommentaren sätter sitt betyg och postar. Och har man redan röstat på en bil så försvinner röstrutan helt.

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
Iroquis
13 maj 2006 · 3 Inlägg

skitbra idé! de utan bil har ju immunitet o kan rösta ettor på bilar som uppenbarligen förtjänar bättre.

german
3 juni 2006 · 31 Inlägg

låter som ett jättebra förslag. trött på en massa sinkande ettor på bilar som är helfina!

Driving a fast Saab is like coming out of the closit.. People will be surprised, but youre still gay.....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang