2819
Sök

Dra kablar för å slippa generatorvinet?

1 163 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Hejsan hade en gammal stereo alpine, då ja försökt byta stereo en gång i tiden men då d knastrade i högtalarna med bilen igång så jag sketi stereon å tog min gammle stereo igen som funakde perfa!... men nu vill ja ha min iphone iknopplad .. byggt nytt ljud å nya grejjer så nu få d va slut på gammla skivor!... så köpte en mutant stereo men tyvär kom generator vinet igen hmm .. och mina kablar tror jag är feldragna... så ber någon nu gör en enkel skiss hur man ska dra dom vid bilen .. alla lågnivå, högtalarkablar, ström kabel å remoten .. tack!

P.S jag har bra jord och gått över den slipat å allt så d är inte felet smile andra tips mottages!

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
1 juni 2009
Ström på en sida och remote +lågnivå/RCA på andra sidan, ett väldigt enkelt sätt att minimera risken för störningar.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
1 juni 2009
dra lågnivåna uppe i taket   sen + kabel å remute  i golvet  å högtalar kablarna borde inte spela nå roll var du  drar dom

1 163 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
humm okej asså just nu är ström på högra sidan i bilen .. å lågnivå å remote på vänstra... humm ... men nån sa att lågnivåerna ej ska ligga jämte varran .. att man ska sära på dom.. stämmer detta eller komemrj ag göra ett helt onödigt jobb?:S

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
1 juni 2009
Du behöver nog inte sära på dem, det har jag aldrig gjort, och jag har aldrig haft några störningar. I Jettan som vi har hör man ljudet ifrån torkarmotorn när man spelar, och den har inte ens slutsteg eller RCA utgångar på stereon överhuvudtaget smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 163 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
humm men jag undrar vad fan som är fel då hmmhmm

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
1 juni 2009
Hoaken skrev:
humm okej asså just nu är ström på högra sidan i bilen .. å lågnivå å remote på vänstra... humm ... men nån sa att lågnivåerna ej ska ligga jämte varran .. att man ska sära på dom.. stämmer detta eller komemrj ag göra ett helt onödigt jobb?:S

de ligger väll andra kablar där du dragit lågnivån  som  ger störningar sen så baki stereon är de ju massa kablar som  kan ge störningar

1 163 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
mjo men man tycker ju att de ej ska hinna kunna ha någon betydelse... hummmhumm :S

16 197 Inlägg
1 juni 2009
de kan va så att du bränt signaljorden i stereon.. å e den bränd så kvittar de hur du drar kablarna för du får störningar iaf.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 163 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
de kan va så att du bränt signaljorden i stereon.. å e den bränd så kvittar de hur du drar kablarna för du får störningar iaf.

ahh möjligt men skulle inte kunna tro det asså iochmed förr ha d varit samma men så to brossan den stereon som funka i hans bil .. dock ha han bara ett slut steg å bas, sedan denna stereon e splitter ny hmm så känns ej som d kan vara d hmm

16 197 Inlägg
1 juni 2009
har du kollat stereons orginaljord??

1 163 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:

det har jag dock inte gjort.. vart är den jordpunkten? vid batteriet i motorummet ?

16 197 Inlägg
1 juni 2009
Hoaken skrev:
evilaudio skrev:

det har jag dock inte gjort.. vart är den jordpunkten? vid batteriet i motorummet ?

de tror ja nog inte... den sitter säkerligen under panelen.. men om inte annat så testa me att dra en till/extra jordkabel (typ 2,5mm2) direkt från stereon till nån bra jordpunkt i bilen.

1 749 Inlägg
1 juni 2009
Hur ser det ut vid slutsteget?
Är det en härva med strömkabel och signalkabel?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 163 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Hoaken skrev:
evilaudio skrev:

de tror ja nog inte... den sitter säkerligen under panelen.. men om inte annat så testa me att dra en till/extra jordkabel (typ 2,5mm2) direkt från stereon till nån bra jordpunkt i bilen.

asså själva minussladden som går in i stereon då?

1 163 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
patrikke skrev:
Hur ser det ut vid slutsteget?
Är det en härva med strömkabel och signalkabel?

strömkablarna från stegen ligger hyffsat ifrån allt ananrs .. sedan högtalarkablar, lågnivå å remot ligger blandat i härvor !

ljudfantast
1 372 Inlägg
2 juni 2009
korta av kablarna och dra de ordentligt. Det är A och O med en bra montering. Prova med en annan stereo och se om det är så att signaljorden är bränd i din HU.

1 163 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
michieff skrev:
korta av kablarna och dra de ordentligt. Det är A och O med en bra montering. Prova med en annan stereo och se om det är så att signaljorden är bränd i din HU.

d är kortade till max , asså min gammla stereo fungerar .. men denna e splitter ny kan omöjligt bränna signaljorden så fort man kopplat in den liksom..

125 Inlägg
2 juni 2009
Jo då de går;) Inget är omöjligt.

Hoaken skrev:
michieff skrev:

d är kortade till max , asså min gammla stereo fungerar .. men denna e splitter ny kan omöjligt bränna signaljorden så fort man kopplat in den liksom..

1 163 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Knape_V40 skrev:
Jo då de går;) Inget är omöjligt.

Hoaken skrev:
michieff skrev:

mycket sanna ord! haha men men får la leva med det så länge hade ute stereon å testade lite experiment men nothing helpt... men däremot krämade ja ur mer bas ur stereon , då jag kopplade "den röde lågnivån" till sub utgången sedan behöll den "vita lågnivån" på sin plats... sedan satte på "subwoofern" vilket gav en go djupare bas:)  det var faktiskt något nytt för mig!

Sök