Intresse-koll för en kort dokumentär om bil-entusiaster

BlueStripe
3 juni 2009 · 11 Inlägg

Jag ska fatta mig kort , har vid några tillfällen snurrat runt på vissa bil-träffar. Och jag tycker att det är en väldigt rolig och spännande atmosfär , då folk rullar in med sina bilar och umgås.

Min fråga är nu , skulle ni störas om ett film-team på tre pers kom och förstörde eran kväll , tänkte jag säga , men så klart väldigt diskret gör en planerad dokumentär , eller snarare kort-film om just bil-träffar runt om i stockholm.
Självklart filmar vi inte "känslig" sysselsättning , såvida det inte är okej för dom som vill ställa upp. Vi döljer givetvis reg-plåtarna så dom inte syns.

Kom gärna med ideér

PS : det känns som att det inte är ett så välkommet förslag , men jag tänkte fråga lite försiktigt

_Rydberg Weber frälst!
3 juni 2009 · 223 Inlägg

Vet iof inte hur dom i sthlm tar på detta men låter som en rolig ide ändå, inte så poppis att filma race och lek etc. o visa på tv kanske men att intervjua folk om sina bilar m.m låter som en bra ide.

BlueStripe
3 juni 2009 · 11 Inlägg

jo , det låter mer intressant , med fokus på själva bilarna och ägarna. om man koncentrerar sig på några stycken , och följer dom och deras bilar. Undrar om någon skulle vilja ställa upp på det.

daniel_83
3 juni 2009 · 76 Inlägg

Jag skulle ställa upp även fast man inte är från stockholm. smile

Nafets86
3 juni 2009 · 821 Inlägg

Skulle vara en kul grej!  dels för att många kommer på olika träffar och pratar som om alla kände varann. Det är just det som är så kul med lite träffar. Men som det sas ovanför, Kanske inte när folk leker etc är så bra. Men filma själva sammanhanget?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
BlueStripe
3 juni 2009 · 11 Inlägg

jo , men precis , man vill visa själva livs-stilen , eran grej liksom. man skulle kunna göra mycket med lite fantasi. och min räcker inte till just nu.

BlueStripe
3 juni 2009 · 11 Inlägg

daniel_83 skrev:
Jag skulle ställa upp även fast man inte är från stockholm. smile

ja , du hade ju en frän bil. du får komma med idéer om hur du vill vad den ska handla om. filma allt från din synvinkel liksom. skulle du kunna tänka dig åka till stockholm på bil-träff. kanske om jag och en till åker till din stad och möter upp dig och filmar resan från dina gator till stockholm. eller något liknande

Panzar_Audi
3 juni 2009 · 820 Inlägg

Det låter kanon! Men ni får ju komma ner te gôtet sen och filma lite också, gärna när jag är färdig med min 765a big_smile

Om man säger
Danjul
3 juni 2009 · 107 Inlägg

Är nog inga problem smile bara tuta o köra från min sida.

Mitsubishi Evo V "Irja" (1998)
BlueStripe
3 juni 2009 · 11 Inlägg

Panzar_Audi skrev:
Det låter kanon! Men ni får ju komma ner te gôtet sen och filma lite också, gärna när jag är färdig med min 765a big_smile

ja , helt klart , kanske nån gång varför inte big_smile om ingen annan ställer upp så kanske vi väljer dig hehe

daniel_83
4 juni 2009 · 76 Inlägg

BlueStripe skrev:

daniel_83 skrev:
Jag skulle ställa upp även fast man inte är från stockholm. smile

ja , du hade ju en frän bil. du får komma med idéer om hur du vill vad den ska handla om. filma allt från din synvinkel liksom. skulle du kunna tänka dig åka till stockholm på bil-träff. kanske om jag och en till åker till din stad och möter upp dig och filmar resan från dina gator till stockholm. eller något liknande

Inga problem att åka till stockholm. Det har man ju gjort några gånger ändå så.
Sen hur man ska köra själva upplägget har jag ingen aning om.

zebbmachine Mr X
4 juni 2009 · 122 Inlägg

Låter som en kanonidé! Skulle vara intressant att veta hur seriöst det är tänkt att bli. Är det SVT eller p13 med mobilkamera? Hur som helst så diggar jag initiativet!

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH
Masterworks
4 juni 2009 ·

Låter ju kanon! Kom med ett upplägg så man vet hur ni tänker er det hela!  smile

BlueStripe
4 juni 2009 · 11 Inlägg

zebbmachine skrev:
Låter som en kanonidé! Skulle vara intressant att veta hur seriöst det är tänkt att bli. Är det SVT eller p13 med mobilkamera? Hur som helst så diggar jag initiativet!

Jag är med i en filmgrupp som heter forgotten alley arts , vi har gjort några musik-videor , samt kort-film och sånt. Vi har en semi-proffs kamera , dvs snäppet under så att säga. Det blir bra om man har några personer som vill göra den bra. Det hänger ju på er mest. Ni får komma med idéer också

nyman88
5 juni 2009 · 544 Inlägg

Låter intressant från min sida.
om nu en gamal bil är lika intressant som en nyare skyline etc?

Prestanda med stil
BMW 2002Tii "M3 supercharger" (1972)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
5 juni 2009 · 2 258 Inlägg

Tycker det låter vettigt. Men glöm inte att bilintresset också har en tidvis väldigt ensam sida också, då man pillar med bilen, bygger om, grejar, planerar och funderar...

Och sedan är det nästan översocialt på träffarna, då man tittar och får nya tokiga ideer och bara njuter av att träffas... tongue

Själv har jag efter en separation nästan hela mitt sociala umgänge i garaget-kretsar, hur galet låter inte det?! big_smile

Kram / Ellen smile (Antagligen lite för långt bort för att vara intressant för er...?)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Superman
5 juni 2009 · 321 Inlägg

BlueStripe skrev:

zebbmachine skrev:
Låter som en kanonidé! Skulle vara intressant att veta hur seriöst det är tänkt att bli. Är det SVT eller p13 med mobilkamera? Hur som helst så diggar jag initiativet!

Jag är med i en filmgrupp som heter forgotten alley arts , vi har gjort några musik-videor , samt kort-film och sånt. Vi har en semi-proffs kamera , dvs snäppet under så att säga. Det blir bra om man har några personer som vill göra den bra. Det hänger ju på er mest. Ni får komma med idéer också

Alltid intressant med film...
Kan nog komma på lite bra saker också men det tar vi inte här....
Bara att höra av dig om vi ska filma lite .smile

Buick Invicta "Victa60" (1960)
Cadillac Fleetwood "Bad Kaad" (1959)
BlueStripe
6 juni 2009 · 11 Inlägg

nyman88 skrev:
Låter intressant från min sida.
om nu en gamal bil är lika intressant som en nyare skyline etc?

självklart , det jag vill fånga är personer som verkligen har en passion för sin bil. Tänkte följa flera olika typ av personer med olika typer av bilar. så absolut lite äldre bilar är välkomna.

Sarge
7 juni 2009 · 2 337 Inlägg

Jag tycker att det låter som en strålande idé att försöka dokumentera bilkulturen - folket, bilarna etc. Som flera tidigare har sagt, med ett väl genomtänkt upplägg kan det nog bli riktigt bra.

En möjlig vinkel kanske kan vara att kolla på hur olika människor är som lever i bilkulturen - från riktiga hardcore bilbyggare som lever och andas sina projekt till vanliga Svenssons som småstylar sina bilar, hur alla olika typer av entusiaster sedan samlas och umgås på bilträffar, och trots sina olika förhållningssätt till bilar skapar någon slags stor familj. Typ.

Masterworks
7 juni 2009 ·

Sarge skrev:
Jag tycker att det låter som en strålande idé att försöka dokumentera bilkulturen - folket, bilarna etc. Som flera tidigare har sagt, med ett väl genomtänkt upplägg kan det nog bli riktigt bra.

En möjlig vinkel kanske kan vara att kolla på hur olika människor är som lever i bilkulturen - från riktiga hardcore bilbyggare som lever och andas sina projekt till vanliga Svenssons som småstylar sina bilar, hur alla olika typer av entusiaster sedan samlas och umgås på bilträffar, och trots sina olika förhållningssätt till bilar skapar någon slags stor familj. Typ.

Då kan jag representera svensson!  lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang