Vilken lackförsegling anväder ni?

Bramstedt Putsbög?
25 juni 2009 · 200 Inlägg

Krontec Infinity / Glare (samma sak bara nytt namn)

volvo240R
26 juni 2009 · 1 964 Inlägg

ja använder mej av ett skapligt nytt märke i sverige och garage säljer lite för dom också till bra priser wink CARTEC !

minihea
16 juli 2009 ·

Ett jävla tjat och löjliga inlägg! Tycker nästan alla inlägg är skit får aldrig det svaret man vill! Visst finns det folk som är seriösa men många som inte är det!
Hoppas det blir bättre!

Mazdakillen Motormontör
16 juli 2009 · 437 Inlägg

Dajjmen skrev:
Hej.

Tänkte piffa upp bilen och använda color clean, vax sen avsluta med lackförsegling, men vet inte vilken försegling jag ska använda. Vilket använder ni?

//Dajjmen

För i helskotta använd INTE vax när du använder lackförsegling/lackskydd.
Då har du sabbat hela arbetet.
Använder du vax innan så kommer det inte fästa ordenkligt.
Strunta i vax och kör endast laksydd.
Sjlv så älskar jag krontec men om du vill ha något som funkar riktigt bra så rekomenderar jag silverseal eller som det heter numera silverone.
I det fallet så kan du för få lite extraglans använda platinum vax överst en pyttetunn hinna endast.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
Mazdakillen Motormontör
16 juli 2009 · 437 Inlägg

Oj måste rätta mig sjlv lite.
Krontec / infinity är den jag gillar mest men kan vara lite knepig att få tag i.
Men silverseal/silverone är nog lättare att få tag i och kanske lite lättare för en som kanske inte arbetat med sånt här tidigare dagligen att använda.
OBS!!!! Ska maskinarbetas!!!!!
Skaffa dig i sådanafall en cyklo från feltema...funkar alledes utmärkt.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
NMI
16 juli 2009 · 1 045 Inlägg

Mazdakillen skrev:
Oj måste rätta mig sjlv lite.
Krontec / infinity är den jag gillar mest men kan vara lite knepig att få tag i.
Men silverseal/silverone är nog lättare att få tag i och kanske lite lättare för en som kanske inte arbetat med sånt här tidigare dagligen att använda.
OBS!!!! Ska maskinarbetas!!!!!
Skaffa dig i sådanafall en cyklo från feltema...funkar alledes utmärkt.

varför tycker du man måste maskin arbeta silver one ?

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
ZuluZ
6 augusti 2009 · 4 Inlägg

Lahega "Toughguard". Blev bra! lol

Speedman Bilvårdsexpert
6 augusti 2009 · 663 Inlägg

Dajjmen skrev:
Hej.

Tänkte piffa upp bilen och använda color clean, vax sen avsluta med lackförsegling, men vet inte vilken försegling jag ska använda. Vilket använder ni?

//Dajjmen

Fireglaze kommer du bli nöjd med. Hållbarheten är ok, mellan 12-18 månader. Vaxar dock INTE som andra nämnt, innan lackkonservering.
Enda jag vet som kan rekomendera det, är just Smartab. Försökt förklara för dom, men men. Mirror image innan Silver one ska vara bra enligt dom.
Tycker det är en dålig idè. Men alla är vi tydligen olika roll

Jag själv använder Fireglaze och R2000.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
Gizze Solfilmsmontör
12 augusti 2009 · 68 Inlägg

Zirconite paint protection

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com
Mortalis VW-nörd?
12 augusti 2009 · 4 332 Inlägg

Använder Fireglaze nu för första gången, haft de några månader. Inget att klaga på! Väldigt väldigt lätt att applicera, klarar vilken idiot som helst (jag)

Mr-Crd Hårdast
12 augusti 2009 · 143 Inlägg

ZuluZ skrev:
Lahega "Toughguard". Blev bra! lol

mycket bra skydd TG...

Slår Mr.cap å grabbarna på fingrarna alla dagar i veckan..  även Silverkisset ni snackar om här.
(rullande butiker, vafasn är det...)

Torlejf Bilvårdstönt.
12 augusti 2009 · 1 109 Inlägg

Mr-Crd skrev:

ZuluZ skrev:
Lahega "Toughguard". Blev bra! lol

mycket bra skydd TG...

Slår Mr.cap å grabbarna på fingrarna alla dagar i veckan..  även Silverkisset ni snackar om här.
(rullande butiker, vafasn är det...)

Vill du ha ett tips i all välmening?
Lugna ner dig lite, man blir inte tuff för att man snackar skit hur som helst.

Och vad är det för fel på rullande butiker? Vad har det med produkterna att göra?
Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
NMI
12 augusti 2009 · 1 045 Inlägg

deras rullande butiker är ju helt suveränt, behöver man nå litet så går det fort att få...
därför jag valt smartab till det mesta..

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
twin_cam Smålänning
12 augusti 2009 · 7 877 Inlägg

Använder Sonax Flytande Hårdvax smile Duger till en gammal 740 smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Mortalis VW-nörd?
12 augusti 2009 · 4 332 Inlägg

twin_cam skrev:
Använder Sonax Flytande Hårdvax smile Duger till en gammal 740 smile

Grejen är bara att Fireglaze t.ex. lönar sig i längden mot en Sonax.
För det första kan du använda samma flaska typ 4-5 lackförseglingar, plus att du behöver göra de hälften så ofta. En gång per år istället för 2.
Sonax blir egentligen i slutändan mkt dyrare, men med sämre resultat och mer jobb.

Remiss
12 augusti 2009 · 1 339 Inlägg

Mortalis skrev:

twin_cam skrev:
Använder Sonax Flytande Hårdvax smile Duger till en gammal 740 smile

Grejen är bara att Fireglaze t.ex. lönar sig i längden mot en Sonax.
För det första kan du använda samma flaska typ 4-5 lackförseglingar, plus att du behöver göra de hälften så ofta. En gång per år istället för 2.
Sonax blir egentligen i slutändan mkt dyrare, men med sämre resultat och mer jobb.

Fireglaze en gång per år? yikes, är väll en rätt bra bit över ett år de håller i genomsnitt..

Sonax Hårdwax däremot håller inte för mer än 2 tvättar på sin höjd alternativt en månad drygt


Jepp jag e petig men jag är lika objektiv mot båda medlena och det är min erfaranhet att Sonax Hårdwax inte håller (så är det ju med vax)..Har precis börjat använda fireglaze sj men jag vet andra som har använt de en längre tid med mycket bra hållbarhet


Slutsats: Wax 8-12 ggr om året...Fireglaze 1-2 år mellan varje behandling

Speedman Bilvårdsexpert
13 augusti 2009 · 663 Inlägg

Fireglaze hållbarhet beror väldigt mkt på hur det läggs på. Hopapr man över andra varvet med Firelaze, blir hållbarheten sämre.

Firelaze har hållbarhet upp till 3 år. Och nu talas det om glans, inte ytsträckning vid tvätt..

Fakta från en återförsäljare som jag handlar utav till min webbshop. Fanns även lite andra roliga produkter av Fireglaze som jag skickat efter smile

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
mir
13 augusti 2009 · 336 Inlägg

Jag använder Autosmart Silver One. Är helnöjd med detta.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mr-Crd Hårdast
13 augusti 2009 · 143 Inlägg

Torlejf skrev:

Mr-Crd skrev:

ZuluZ skrev:
Lahega "Toughguard". Blev bra! lol

mycket bra skydd TG...

Slår Mr.cap å grabbarna på fingrarna alla dagar i veckan..  även Silverkisset ni snackar om här.
(rullande butiker, vafasn är det...)

Vill du ha ett tips i all välmening?
Lugna ner dig lite, man blir inte tuff för att man snackar skit hur som helst.

Och vad är det för fel på rullande butiker? Vad har det med produkterna att göra?
Mvh. David.

Nu är ju min åsikt inte skitsnack..  det är min åsikt.  Handlar inte om att vara tuff. Sådant pysslar ni 18-25 åringar med.. 
Stämmer inte min åsikt med din, så är det upp till dig att tolka det som skit eller inte..  Jag gillar inte Autokiss prylar, thats it..   Överprisade medelmåttiga produkter, med personal som höjer sina produkter till skyarna.
Dom är för dyra i förhållande till vad dom presterar.. Varför?  det kostar att åka omkring i sina bussar, och någon måste betala! 

ett + skulle vara tt det luktar gott inne i bussarna, härlig mix av kemprodukter!


Fick Autosmart att åka hem med svansen mellan benen när han och jag jämförde deras rubbig mot 3m's maskinpolish..  (tänk om vi tagit 3m's rubbing istället...)
Det säger ju lite det också..

Har högt förtroende till TG, för att jag provat det under massor med år.  Även silverseal under flera år.
Finns inte något att jämföra ens.   

Och jag ÄR tuff..  Oavsett om jag skriver eller inte.
Tycker nog du borde läsa inlägg med en smula ödmjukhet och tänka lite.



smile

Senast redigerat av Mr-Crd (13 augusti 2009)

Torlejf Bilvårdstönt.
13 augusti 2009 · 1 109 Inlägg

Mr-Crd skrev:

Torlejf skrev:

Mr-Crd skrev:
mycket bra skydd TG...

Slår Mr.cap å grabbarna på fingrarna alla dagar i veckan..  även Silverkisset ni snackar om här.
(rullande butiker, vafasn är det...)

Vill du ha ett tips i all välmening?
Lugna ner dig lite, man blir inte tuff för att man snackar skit hur som helst.

Och vad är det för fel på rullande butiker? Vad har det med produkterna att göra?
Mvh. David.

Nu är ju min åsikt inte skitsnack..  det är min åsikt.  Handlar inte om att vara tuff. Sådant pysslar ni 18-25 åringar med.. 
Stämmer inte min åsikt med din, så är det upp till dig att tolka det som skit eller inte..  Jag gillar inte Autokiss prylar, thats it..   Överprisade medelmåttiga produkter, med personal som höjer sina produkter till skyarna.
Dom är för dyra i förhållande till vad dom presterar.. Varför?  det kostar att åka omkring i sina bussar, och någon måste betala! 

ett + skulle vara tt det luktar gott inne i bussarna, härlig mix av kemprodukter!


Fick Autosmart att åka hem med svansen mellan benen när han och jag jämförde deras rubbig mot 3m's maskinpolish..  (tänk om vi tagit 3m's rubbing istället...)
Det säger ju lite det också..

Har högt förtroende till TG, för att jag provat det under massor med år.  Även silverseal under flera år.
Finns inte något att jämföra ens.   

Och jag ÄR tuff..  Oavsett om jag skriver eller inte.
Tycker nog du borde läsa inlägg med en smula ödmjukhet och tänka lite.



smile

Alla har fria åsikter, men vi pratar inte om polermedel i denna tråd.
Jag vet att 3M och även Menzerna piskar Smartabs polermedel, men dina inlägg blir mer givande om du förklarar varför det ena är bättre än det andra.
De flesta i detta bilvårdsforum vill lära sig mer, och prova bättre produkter, men man kan inte ge dom 2000 saker att välja bland för det har ingen råd att prova.
Därför är det ju bättre att ge en saklig förklaring till varför det ena är bättre än det andra.
Tycker inte du så med?
Vad skiljer mellan TG och Silverseal 2k? Hållbarhet, avrinning, glans?

Vilka mer lackskydd har du testat eftersom du anser Lahega vara bäst?

Mvh. David.

Senast redigerat av Torlejf (13 augusti 2009)

Bygger rolig bil. :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang