Inför: Driftingträning på Sundsvall Raceway

Corvette1
4 juni 2009 · 6 Inlägg

Allmän inbjudan till driftingträning!




Nu är det äntligen klart med en plats att utöva ”drifting” på, vi är några eldsjälar som arbetat fram ett samarbete mellan SMK Sundsvall och SHRA Sundsvall där vi hittat ett koncept för att kunna starta upp en aktiv driftingsektion i Sundsvall. SHRA Sundsvall ställer upp med sina asfaltytor i banslutet på Sundsvall Raceway för att utöva drifting på. Vi samlades på tisdag kväll den 2/6 -09 och planerade för en framtida fast tid, ev. en gång i veckan för fri tränin, för alla som önskar deltaga, tanken är att starta upp detta  under enklare men ordnade former och checka av vad det finns för intresse i området. Man behöver inte vara bosatt i Sudsvallsområdet för att delta utan alla som vill prova på och” drifta” skall ges tillfälle att vara med.

Platsen är som sagt var Sundsvall Raceway uppe på Sättna gamla flygbas väster om Sundsvall, vi har bestämt att det är den så kallade” publikvägen” som skall användas av oss för att ta oss till och från träningstillfällena.

Ni kör riksväg 86 väster ut från Sundsvall som går via Kovland. I Kovland svänger ni av mot Holm, sedan svänger ni vänster mot Västansjö och Nora, i Nora svänger du vänster ner över den lilla bron, efter bron håller ni vänster igen för att sedan anlända till Sundsvall Raceway.

Vi tänkte börja med att hålla en enklare information kl. 18:00 i det så kallade ”Logementet” gamla matsal och sov byggnaden. Vi går igenom lite praktiska detaljer samt informerar om hur vi har tänkt att det skall se ut i framtiden, kom gärna med idéer och frågor.
Efter informationen så flyttar vi oss ner till bandelen som vi fått till vårt förfogande, sedan är det bara att låta motorn vråla, dumpen skjuta och puffa, däcksröken bolma och ”hänga brett”

Vad är det då som krävs för att deltaga?
Jo du skall ha en reggad gatbil (behöver ej vara godkänd av SBP) eller en färdig tävlingsbil som är i ”trafiksäkert skick” i egenskap av fullt fungerande bromsar, bälten m.m.
Vi ber er särskilt att kolla över bilarna så att vi inte får något onödigt oljeutsläpp eller liknande, eftersom hela anläggningen är allergiskt mot sånt.

Personlig skyddsutrustning:
Du skall ha hjälm och heltäckande klädsel när du driftar.

Plats: Sundsvall Raceway
Tid: Onsdagen den 17/6 -09 kl.18:00

Vi frågor kontakta:

Andreas Sörgren Driftingsektionen SMK Sundsvall
070-566 43 07
Eller
Christer Sjödin SHRA Sundsvall
073-384 85 51

Slutligen: Varmt välkommen att delta!!

Senast redigerat av Corvette1 (4 juni 2009)

wesslan
8 juni 2009 ·

Har ett par frågor som jag undrar över...

*Kostar det något?
*Hur långt in på kvällen är det körning?
*Kommer det finnas en konbana eller liknande?


Hoppas det är ok att ställa frågorna i tråden.

Corvette1
8 juni 2009 · 6 Inlägg

I dagsläget så är har vi inte pratat om någon avgift, men SHRA Sundsvall ser nog gärna att vi som nyttjar deras anläggning åtminstånde löser en meddlemsavgift (200 kr/år), det är en hel del både praktiska och teoretiska saker som vi håller på att jobbar med, men ingenting som skall vara förenat med några större kostnader.

Vi har inte bestämt någon tid för att avsluta kvällen med utan vi får se hur det utvecklar sig. (beror på hur pass bra bakdäck man har).

Vi har provat att köra både efter en konbana, samt att använda de befintliga asfaltslingorna som finns på plats. Vi kommer att anmäla en bansling, som då kommer att bli besiktad och godkänd för träningsverksamhet, och det skall vi ha ett möte om på onsdagkväll så innan dess är det svårt att säga hur banan kommer att se ut, men jag lovar, det kommer bli kanonkul.

Hoppas att du dyker upp, och sprid ut detta på stadens gator och torg, för ju fler som kommer desto bättre kommer detta att bli.

wesslan skrev:
Har ett par frågor som jag undrar över...

*Kostar det något?
*Hur långt in på kvällen är det körning?
*Kommer det finnas en konbana eller liknande?


Hoppas det är ok att ställa frågorna i tråden.

Senast redigerat av Corvette1 (8 juni 2009)

wesslan
8 juni 2009 ·

Det låter riktigt bra, jag gjorde en tråd på drifting.se (http://www.sportbilen.se/forum/viewtopic.php?id=4428) där det är störst chans att få tag i förare.

Senast redigerat av wesslan (8 juni 2009)

_Jonsson
16 juni 2009 · 150 Inlägg

blire nå folk som kommer nu på onsdag då smile?

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
16 juni 2009 · 5 753 Inlägg

Jag kommer, kommer dock bara titta på för med 151hk på 1450kg är det inte änns nån idé att prova nån körning roll

Senast redigerat av _Glenne_ (16 juni 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Jonsson
16 juni 2009 · 150 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Jag kommer, kommer dock bara titta på för med 151hk på 1450kg är det inte änns nån idé att prova nån körning roll

hehe okok blir nog samma för mig ^^ om jag inte fixa läkaget ^^

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
_Jonsson
17 juni 2009 · 150 Inlägg

Ja då var man hemma från detta var grymt roligt smile.. Ja vad ska man säga, jag lyckas inte hålla mig på banan så bra som vissa säkert såg blev mer runt run för min del + lite till ^^  hoppas det gå bättre nästa gång + att det är fler som kör men var grymt mycket folk iaf smile


Bra jobbat Corvette1 + dom andra som höll hand om detta (Y)

Senast redigerat av _Jonsson (17 juni 2009)

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
wesslan
18 juni 2009 ·

Var riktigt roligt, men så många som kom typ 50pers och bara 5 av dem körde på banan blev jag lite förvånad över. Antar att det blir fler som kör nästa gång. Jag kommer garanterat fler gånger, skulle vara kul med liknande evenemang i Söderhamn. Kika in på http://Dustproductions.se så kommer det upp bilder där i framtiden.

wesslan
19 juni 2009 ·

Nice med lite film, bra att det inte var nån musik pålagd så att man kunde höra motorljuden smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
19 juni 2009 · 5 753 Inlägg

Var riktigt kul att kika lite där uppe.. Men håller med andra, 5 pers som körde utav alla som var där blev även jag lite förvånad över, men kanske många bara ville kolla och se hur det gick till, så vi får hoppas det blir fler som kör framöver smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Mordiiax
19 juni 2009 · 77 Inlägg

Hatar musik på "action bilfilmer". Den riktiga melodin finns ju under huven smile

shirunai
20 juni 2009 · 19 Inlägg

Tjena jag hoppas kunna komma och köra på onsdagen 24/6 om jag får för jobbet, jobbade natt sist.
Då kan jag även åka med förare och ge tips hur man ska köra, samt får ni även åka med mig om detta är tillåtet för arrangörerna.

mvh andré

samt ska jag försöka få med mig joel
http://www.youtube.com/watch?v=nitEn8HtECs

Senast redigerat av shirunai (20 juni 2009)

xorox_88 Smack that ass!!
20 juni 2009 · 2 953 Inlägg

man få ha passagerare med sig big_smile bara dom har hjälm på sig

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang