2019
Sök

Audi Coupé 2.3E - Black & White - Påväg imot nya mål?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
#421
audienergy skrev:
Men så mycket kan den väl inte dra eller?


En hel del faktiskt.
Kärringkör man den så kan man nog få den att gå under litern. Men stadskörning är brutalt.
Inte kul alls.

Dock ganska högvarviga motorer
(man ligger på 3000rpm när man köra 100km/h)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

It tekniker
61 Inlägg
17 februari 2010
#422
Jo den har högt varv när man kör 120.. Fast den drar inte så farligt mycket.. Körde till o från malmö o stockholm för ett tag sen. Då drog han 0.86 per mil.. Men kör man i stan o gasar lite för mycket så ligger han precis under litern.

Är däremot termostaten trasig så ligger han närmare 1.5 liter milen=)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 februari 2010
#423
Har omöjligt fått min att gå under litern tongue



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
#424
te_wik skrev:
Har omöjligt fått min att gå under litern tongue



Mvh Tommy


Jag är nästan beredd att hålla med dej. Det är verkligen svårt tongue
Några 0.86 kommer jag nog aldrig att hamna på x)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

19 Inlägg
17 februari 2010
#425
Jag fick aldrig coupén med 2.3E att dra över litern...

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
#426
marxus skrev:
Jag fick aldrig coupén med 2.3E att dra över litern...

Kanske misstog bromspedalen för gasen?
Annars ser jag det väldigt svårt att ALDRIG komma över litern med den motorn. Då vi andra verkar ha det motsatta problemet roll
Senast redigerat av LeafBox (17 februari 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 februari 2010
#427
marxus skrev:
Jag fick aldrig coupén med 2.3E att dra över litern...

Det kan jag omöjligt tro på? Isåfall måste den ha varit snålställd som fan och knappt orkat fram tongue



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

19 Inlägg
17 februari 2010
#428
te_wik skrev:
Det kan jag omöjligt tro på? Isåfall måste den ha varit snålställd som fan och knappt orkat fram tongue

Mvh Tommy

Den gick precis lika bra som en kompis 2.3E så inte var den snålställd.

Drog runt 0,8 för det mesta. Ja inte tyckte då jag den drog mycket bensin iaf.

19 Inlägg
17 februari 2010
#429
LeafBox skrev:
Kanske misstog bromspedalen för gasen?
Annars ser jag det väldigt svårt att ALDRIG komma över litern med den motorn. Då vi andra verkar ha det motsatta problemet roll

Eller så tankar ni småskvättar och mäter förbrukningen tongue

Fulltank till nästan tom och sen fulltank igen anser jag vara en ordentlig mätning av förbrukningen.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
#430
marxus skrev:
LeafBox skrev:
Kanske misstog bromspedalen för gasen?
Annars ser jag det väldigt svårt att ALDRIG komma över litern med den motorn. Då vi andra verkar ha det motsatta problemet roll

Eller så tankar ni småskvättar och mäter förbrukningen tongue

Fulltank till nästan tom och sen fulltank igen anser jag vara en ordentlig mätning av förbrukningen.

Såklart det är småskvättar.
Med 1050:- i månaden så har man inget annat val tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 februari 2010
#431
marxus skrev:
LeafBox skrev:
Kanske misstog bromspedalen för gasen?
Annars ser jag det väldigt svårt att ALDRIG komma över litern med den motorn. Då vi andra verkar ha det motsatta problemet roll

Eller så tankar ni småskvättar och mäter förbrukningen tongue

Fulltank till nästan tom och sen fulltank igen anser jag vara en ordentlig mätning av förbrukningen.

Självklart är det från full tank till så tom tank som man bara vågar smile Och med över litern pratar jag blandad körning, du kanske menar landsvägskörning?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

German Engineering
9 083 Inlägg
17 februari 2010
#432
Måste bara fråga angående bränsleförbrukning på Audi Coupe 2.6E och 2.8E. Hur mkt drar de i genomsnitt vid blandad körning? Får man räkna med över en liter per mil?

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 februari 2010
#433
CarpeDiem skrev:
Måste bara fråga angående bränsleförbrukning på Audi Coupe 2.6E och 2.8E. Hur mkt drar de i genomsnitt vid blandad körning? Får man räkna med över en liter per mil?

//CarpeDiem wink

Har ingen egen erfarenhet men den sägs gå billigare än femman vid normal körning. Jag gissar på att anledningen är att dom är mer lågvarviga än femman.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
#434
te_wik skrev:
CarpeDiem skrev:
Måste bara fråga angående bränsleförbrukning på Audi Coupe 2.6E och 2.8E. Hur mkt drar de i genomsnitt vid blandad körning? Får man räkna med över en liter per mil?

//CarpeDiem wink

Har ingen egen erfarenhet men den sägs gå billigare än femman vid normal körning. Jag gissar på att anledningen är att dom är mer lågvarviga än femman.



Mvh Tommy

Misstänkter samma sak. 
Men då får man ju inte det rätta ljudet wink
Jag skulle satsat på en 20v om inte 190nm duger.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

It tekniker
61 Inlägg
18 februari 2010
#435
Hehe. Nu blev det en bensin tråd.. Vad händer med bilen då? Gjort nåt skoj med den?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
#436
Kawasoti skrev:
Hehe. Nu blev det en bensin tråd.. Vad händer med bilen då? Gjort nåt skoj med den?


Inte sen bilderna.

Inväntar min framskärm innan jag börjar igen.
Osså måste jag fixa en bukplast. Satt just nu är det dött. Men efter det då är det storstädning som gäller!
Försöker för det mesta tjäna lite pengar på att sälja saker.

Man ska inte ropa hej förens man är över bäcken! MEN, har en sak som ser lovande ut nu, och jag kan, möjligen, bli av med 18"arna på lördag big_smile (håll tummarna)

Och då börjar fälgjakten på riktigt!

Borbet fälgarna hade vart PERFEKT, tillochmed orginal ET. Men dom är sålda tydligen. dock så är annonsen kvar (?)
Och så hittade jag ett alternativ, ett par 18" Asa Racing fälgar vilket var reedigt snygga, oxå borta.
*suck*

Så ser ni ngt som kan vara intressant, länka gärna i tråden!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 373 Inlägg
18 februari 2010
#437
LeafBox skrev:
audienergy skrev:
Men så mycket kan den väl inte dra eller?


En hel del faktiskt.
Kärringkör man den så kan man nog få den att gå under litern. Men stadskörning är brutalt.
Inte kul alls.

Dock ganska högvarviga motorer
(man ligger på 3000rpm när man köra 100km/h)

Då är den lika högvarvig som min fyra fast självklart drar min kanske lite mindre men den går inte slött för det, är ovanligt pigg för att vara 112 hk och 160 Nm smile

Lycka till på lördag med fälgarna smile
Senast redigerat av audienergy (18 februari 2010)

Häls. Hervas

It tekniker
61 Inlägg
18 februari 2010
#438
Dina gamla fälgar va ju riktigt snygga ju,, Blev lite sugen själv.
Lycka till med fälg säljandet.

Märkestekniker
289 Inlägg
19 februari 2010
#439
nu när alla snacka sås så måste ja lägga in att min s4a e åt helvete när man kallkör den ;P ha komme  4mil på 26liter,så känns som de e värt att gå ist för kallköra smile


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
#440
Eftersom jag tog mej tid att laga PanzerWagen så tog jag den även till skolan samma vecka.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/862925_k58x8b.jpg
Alla parkeringar är bra utom dom dåliga? Right?



Men jag fick inte ens ha parkeringsplatsen ifred då! Utan blev inparkerad oxå tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/98029/862926_qxnv4m.jpg
big_smile


Tack för mej big_smile


Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök